Je kan een omgangsregeling ook paten bekrachtigen door een rechtbank he. Dat hoef niet omdat het een gevecht is maar voor de duidelijkheid. Gelukkg ging het goed 😁
Bedankt voor je tip! Ik wil alleen geen omgangsregeling wat vast staat . Moet er niet aan denken om mijn kleine man om het weekend te moeten missen. Ik vind het heel erg fijn dat hij gewoon 1x per week langskomt. Maar meer moet het ook echt niet worden haha. Nu kan er natuurlijk ook vast worden gelegd dat het om 1 dag per week gaat, maar ik ben dan veelste bang dat hij opeens meer gaat eisen zodra het via de rechtbank moet.
Fijn dat het zo goed ging! Mag ik vragen waarom je niet wilt dat hij je zoontje vaker ziet? Om het weekend moeten missen is inderdaad niet leuk. Alleen vind je zoontje het misschien wel leuk om Zn vader vaker te zien. Mijn ex en ik zijn uit elkaar sinds zoontje 4 maanden was. Inmiddels is hij 2,5. Het eerste jaar ging zoonlief ook alleen 1x in de week. Ik wilde hem ook niet missen en praktisch was het ook niet want heb 1 jaar bv gegeven alleen kolven ging niet zo goed meer. Na zijn eerste verjaardag hebben we om het weekend erbij gedaan. Soms vind ik het nog lastig maar het went ook wel. Even tijd voor jezelf het huis eens goed doen. En tijd om met vrienden af te spreken. Heeft dus ook voordelen
Ik vind het geen fijn idee dat hij om het weekend daar is omdat ik fulltime werk. Ik werk 42 km bij mijn werk vandaag dus ik ben van half 8 tot half 6 ongeveer al niet met hem samen doordeweeks en het weekend voelt dan echt als van ons. Ik zal er nooit moeilijk om doen als hij hem een dag mee wilt nemen of dat mijn zoon af en toe een weekend gaat logeren bij hem. Maar om het weekend voelt echt niet goed omdat ik hem zelf al zo weinig zie.
Maar werkt zijn vader ook fulltime? Want je kan natuurlijk ook een doordeweekse dag hebben dat hij naar zn vader gaat. Scheelt jou ook in de opvangkosten 😋 Ik snap wel dat hem in de weekenden missen dan niet leuk is maar alsnje ex het voor de rechter brengt zal die niet kijken naar wat goed voor jou is maar voor je zoontje.
Ja hij werkt ook fulltime. Dat klopt, maar ik denk niet dat het goed is voor mijn zoontje om om het weekend naar zijn vader te gaan als die zelfde vader het zo vaak laat afweten. Grote kans dat hij vaak zat met zijn koffertje klaar zal staan en dat zijn vader dan gewoon niet op komt dagen. Dat lijkt mij eerder schade aan richten aan een kind dan dat het goed voor hem is.
Ben het wel met je eens, helaas is het in de huidige tijd zo dat het eerst daadwerkelijk schade aan moet richten voor ze er iets mee doen bij bijvoorbeeld een rechter. Dus mocht hij het bij een rechter eisen heb je een grote kans dat er toegewezen wordt dat er opgebouwd moet worden naar een 2-wekelijkse weekendregeling.
Ja ik heb inderdaad vaker gehoord dat de rechter bijna altijd gewoon akkoord gaat met een 2-wekelijkse weekendregeling. Als zijn vader gewoon netjes zijn afspraken na zou komen dan had ik echt wel een stap opzij gezet voor mijn zoon omdat het dan voor hem fijner zou zijn, hoe erg ik het zelf ook zou vinden.
Hij kon trouwens uiteindelijk opeens niet meer afgelopen woensdag en wilde dan gister komen. Ik heb gezegd dat dat prima was en of hij hem dan van de opvang haalde of dat wij hem om half 6 gewoon bij ons thuis zouden zien. Helaas weer niks meer gehoord en is hij ook gister niet verschenen. Echt waardeloos dit..
Oh wat een drama zeg. Ik snap gewoon niet dat die mannen zo kunnen zijn he. Nee in dit geval snap ik helemaal dat het niet in het belang van de kleine is. Hier komt de vader van mn zoontje hier ook thuis, en krijgt hem niet eens mee. Ik hoop voor je zoontje dat hij zn afspraken eens wat beter na gaat komen. Er is trouwens wel een mogelijkheid de erkenning ongedaan te maken. En dat hij van als zn rechten afziet. Als dat voor jou gevoel beter is voor jou en de kleine man.
Als hij het elke keer laat afweten zou ik eerder denken aan contactmomenten afbouwen dan aan opbouwen. Dat wil zeggen afspraken maken t/m een paar maanden vooruit en als hij op de afgesproken data komt prima.. als hij een afspraak overslaat dan zal hij moeten wachten tot de volgende datum en niet zo los-vast van "dan kom ik dan en dan wel". Je zoontje wordt ouder en krijgt steeds meer mee, heeft stabiliteit en continuïteit nodig. Ik zou er voor proberen te waken dat hij op den duur constant teleurgesteld wordt.
Heb je nog wat van hem gehoord? Of is het weer stil aan de overkant? Is hij naar zn andere kids ook zo wispelturig?
Wat vervelend dat het alweer misgaat. Ik snap t dat je geen vaste regeling wilt, dit nakomen is al moeilijk genoeg. Ik hoop echt dat je eruit komt wat je hiermee wilt voor je zoontje. Wat al gezegd is dit doet je mannetje geen goed hoe ouder hij wordt, stabiliteit en continuïteit.
Ik heb helaas nog steeds niks van hem vernomen. Nee AnnaCF, voor zijn andere kinderen heeft hij alles over. Hij is ook weer samen met die moeder dus misschien is dat ook een verschil. Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet, voel mij nu onwijs neergeslagen. Het voelt alsof elke keuze die ik nu maak de foute keuze is.
Ik herken je gevoel. Ik weet dat het hier ook als mijn ex wil elk moment over kan zijn. Soms denk ik wel eens is het niet beter afstand te nemen. Hoe erg zou het voor hem zijn als hij straks vier is en zn vader ineens besluit te stoppen met komen. Maar ja hij houdt zich wel netjes aan de afspraken. dus wat dat betreft. Hoe was je zoontje er onder toen hij hem een tijdje niet had gezien? werd het gemis minder? Sta jij al open voor een andere relatie? of heb je die al? Een vaderfiguur op een andere manier vult misschien ook wel een gat. Zou hij zn rechten afstaan?
Jemig wat een achtbaan hè.. Heel moeilijke situatie.. Ik denk dat je voor jezelf moet nagaan wat jij denkt dat het beste gaat zijn voor je zoontje, op de lange termijn. Feiten naast elkaar leggen en dan beslissen. Achteraf gezien is het altijd makkelijk praten.. je moet het nu doen met de feiten zoals ze zijn. Zolang jij weet waarom je een bepaalde keuze maakt/hebt gemaakt en op een dag uitleg kan geven met redenen aan je zoontje als deze ernaar vraagt (waarom je zus of zo hebt gedaan, of juist niet hebt gedaan) dan kun je het niet "fout" doen denk ik want je handelt/hebt gehandeld naar wat jij dacht dat op het moment het beste was voor hem.
Lastig is dat gevoel he! Ene kant denk je, het is beter dat het dan nu al stopt omdat dat waarschijnlijk makkelijker is dan wanneer het gebeurd als je kindje ouder is. Maar aan de andere kant wil je het juist weer helemaal niet. Fijn dat bij de vader bij jou wel gewoon de afspraken na komt. Hopelijk zal hij dit dan ook altijd wel blijven doen. Hij vroeg nog wel regelmatig naar zijn vader, maar het was niet meer dagelijks dus ik had wel het idee dat het wat meer naar de achtergrond schoof. Vorige week dinsdag had hij het wel steeds over papa, maar ik heb hem er verder niet meer over gehoord. Ik heb geen relatie en ben daar ook echt nog helemaal niet aan toe. "Gelukkig" heeft zijn vader geen rechten. Hij heeft geen gezag en hij heeft mijn zoontje niet erkent.
Ja het is inderdaad echt een achtbaan. Bedankt voor je wijze woorden, dat is inderdaad het beste wat ik kan doen. Het probleem is alleen dat ik echt totaal niet weet wat ik wil. Aan de ene kant is het beter als ze elkaar nooit meer zien, maar aan de andere kant denk ik weer dat hij misschien nog wel echt gaat veranderen en er nu een goede reden voor heeft. Ik heb zelf nu in ieder geval geen contact meer met hem opgenomen. Ben benieuwd of hij dat over een tijdje wel weer gaat doen, en zo niet dan heeft hij de keuze al voor mij gemaakt.
Dat is hier ook zo hoor. geen erkenning. Maar dat blijft lastig. mn ex komt dus elke week langs heel soms wordt er een week overgeslagen omdat onze agenda's niet matchen en dat gaat zo al 16 maanden. Dus moet misschien maar wat vertrouwen gaan krijgen Wat wel is is dat tot een kindje een jaar of 2- 2,5 is nog niet echt herinneringen maakt. Als de vader vanaf nu buiten beeld zou blijven dan kan het best zijn als je zoontje tzt behoefte heeft die wel te zien dat er dan afspraken gemaakt kunnen worden. Als is het dan wel een nieuw persoon voor hem. Het zijn behoorlijke dilemma's.
Fijn dat jullie het samen zo goed kunnen regelen onderling. Bij mij was het vanaf het begin al drama kwa afspraken alleen nooit zo extreem als nu. Dus het is misschien wel positief dat het bij jullie al vanaf het begin wel gewoon goed gaat? Ja dat zou wel goed kunnen inderdaad, dat hij het nu op een gegeven moment gaat vergeten. De tijd zal het vertellen.