5 maanden geleden een gaatje laten vullen, deze bleef gevoelig en na 2 maand teruggegaan en is er 1 of andere gel over heen gegaan en dit zou misschien verlichting geven, hij verklaarde het als krimp pijn van de vulling. Nu vandaag toch teruggegaan voor een gehele nieuwe vulling, ik kan niks eten op die kies en koud drinken doet hartstikke pijn. Het is nu nog erger als voorheen De 3e oplossing was een wortelkanaal behandeling hallo ik ben nog hartstikke jong en zo'n groot gaatje was t helemaal niet. Hoe is het mogelijk dat zoiets nog pijn doet en is de kans groot dat deze vulling ook niet werkt? Iemand ervaring?
Wilde dat ook typen. Een wortelkanaalbehandeling is niet afhankelijk van je leeftijd Napijn na een vulling kan altijd optreden. Door de krimp (zoals de tandarts zei), maar de behandeling op zich kan ook irritatie geven aan de zenuw. Dit kan vanzelf overgaan, maar uiteindelijk ook leiden tot een ontstoken zenuw.
Als het diep was kan de vulling op de zenuw drukken en dan kan je niet veel anders dan een wkb. Anders blijft het pijn doen.
Spoelen zal een ontstoken zenuw niet verhelpen. Dit helpt alleen bij ontstoken tandvlees of na het trekken van een kies om de wond schoon te houden. Ik zou de komende dagen die kies even ontzien. Niet te warm of te koud eten/drinken. Een tandpasta tegen gevoelige tanden ook helpen. Als de pijn blijft aanhouden, tandarts bellen en wellicht dat er dan toch (helaas) een wortelkanaalbehandeling nodig is. Succes ermee!
dan denk ik echt dat je of moet kiezen voor de wortelkanaal. of hem eruit laten halen Dan zit er echt iets niet goed
uhm ben ik niet met je eens! hahah ik heb behoorlijk want tand en kies pijn gehad. mijn gebit lag echt aan gruzelementen. en bij mij hielp het wel
Dat mag natuurlijk Maar zonder duidelijke diagnose, kun je niet behandelen (of een advies geven). Dat het bij jou hielp, zegt niets over de situatie bij TS Jouw klachten waren wellicht van heel andere aard.
Ik heb ook denk ik wel 2 jaar last gehad van mijn vullingen, niet vanwege gaatjez gezet maar vanwege versleten kiezen. Inmiddels eigenlijk nooit meer last, heel soms nog. Eerder ook veel last gehad toen bleek de vulling tehoog gezet