Kort na bevalling met keizersnede weer zwanger

Discussion in 'Zwangerschap' started by Judi, May 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Judi

Judi Actief lid

Mar 27, 2008
    236
    0
    0
    5 December is onze zoon dus geboren middels een keizersnede.
    Het is nu alweer 20 mei en 3 mei kwam ik erachter dat ik dus zwanger ben van de tweede.
    YEAH! Ik wil graag weten van mensen die zo snel weer zwanger waren na de keizersnede, hoe de zwangerschap is verlopen. Dat hangt natuurlijk van ieder mens/lichaam af en ook nog situatie, maar toch ben ik nieuwsgierig.

De eerste dag van mijn laatste menstruatie is 16 mrt. Omdat ik in april al een aantal malen getest had en negatief kreeg. Dacht ik dat ik dus niet zwanger was.
    Toen ik mijn man vertelde dat ik alweer op NOT ongesteldheiddag 49 zat, vroeg hij of ik niet zwanger ben. Ik zei nog: "Nee, dat kan niet. Ik heb al een paar maal getest.
    Ik had nog twee testen boven liggen en ik ging voor de gein toch maar testen.
    ZWANGER!!!
    Jeetje.

Aangezien ik al MK's in het verleden heb gehad en moeilijk zwanger kon worden wilde de gyn dat ik eerst twee weken de bloedwaardes liet controleren door middel van bloed afnemen dus. Dus WEER wachten!
    Gisteren heeft de gyn mij gebeld, zoals afgesproken en hij zei mij dat ik er goed voor sta, wat de hormonen betreft.
    Vandaag kan ik dus een echo laten maken en er achter komen, hoe lang ik nu 'werkelijk' zwanger ben. Ik hoop dat het groot genoeg is, om te kunnen zien.

Als ik terug kom van de echo, dan ga ik meteen een afspraak maken voor een intake gesprek in het LUMC, omdat ik een vruchtwaterpunctie wil en er door mijn geschiedenis en leeftijd ook voor in aanmerking kom. De vruchtwaterpunctie vindt pas plaats ca week 14/16, afhankelijk van de hoeveelheid vruchtwater en de dikte van de baarmoederwand.

Spannend allemaal weer hoor.
    Onze zoon die bijna 6 maanden is wordt een grote broer.
    Hij gaat straks met mij mee kijken naar de echo.
    YEAH!

(Oja. Het enige nadeel is wel, dat ik vanaf vandaag weer elke dag tot 6 weken na de bevalling helaas bloedverdunners moet prikken. En die zijn niet fijn)!

2. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Gefeliciteerd :D

3. famke84

famke84 Actief lid

Nov 21, 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Gefeliciteerd! Hier ook een prikkende en vlot na keizersnee zwangere moeder!

Ik ben na 7 maand weer zwanger geraakt en tot nu toe verloopt alles probleemloos. Heb geen last van de wond en geen andere pijntjes die ik in mijn vorige zwangerschap ook niet had. Dus geniet van je zwangerschap!

O ja 1 voordeel... Door de keizersnee is een deel van mijn onderbuik gevoelloos... Wel handig met prikken!

4. Judi

Judi Actief lid

Mar 27, 2008
    236
    0
    0
    Dank voor de reacties.
    Helaas is vandaag gebleken dat ik een MK heb.
    Binnenkort curretage.

5. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ohh he getver!

Heel veel sterkte ermee..