Lieve dames, Wie o wie heeft hier ervaring mee? In februari ben ik gestopt met de pil. Inmiddels in ronde 4 voor een kleine. Spannende, leuke tijden. Maarrr... op mijn werk heb ik het al tijden totaal niet naar mijn zin. Zonder verder uit te wijden kan ik wel zeggen dat ik op mijn werk heel ongelukkig ben en dat ik er soms zelfs lichamelijke klachten van ondervind. Nu wil ik dus heel graag een nieuwe baan. In eerste instantie hadden vriendlief en ik afgesproken dat ik zou wachten tot er een kleine was en dan ná mijn zwangerschapsverlof op zoek zou gaan naar ander werk. Maar ik hou het niet meer vol waar ik nu zit. Ik wil dus ander werk, maar stel dat ik straks zwanger ben? Wil mijn nieuwe werkgever me dan nog wel hebben? Zit ik straks hoogzwanger werkeloos thuis? Ik word gek van onzekerheid en twijfel me rot of ik nu wel op zoek moet gaan naar ander werk of niet. Volgens m'n vriend kan de stress op m'n huidige werk er ook voor zorgen dat een zwangerschap uitblijft. En de schat zegt ook dat ik zo geweldig goed in m'n werk ben dan een nieuwe werkgever me echt niet aan de straat zal zetten als ik zwanger ben. Maar toch... Wie heeft raad? Iemand met ervaring? Iemand die verstand heeft van zulke situaties? Alvast bedankt!
Ik zou gewoon lekker doorgaan en op zoek naar wat anders. Je weet nu toch niet wanneer je zwanger wordt. Ik hoop het natuurlijk niet voor je, maar wat als het nog een half jaar duurt voordat je zwanger wordt? Je zit nu haast te wachten tot je zwanger wordt op een plek waar je het niet naar je zin hebt. Ik zou niet blijven wachten. Gewoon lekker rondkijken voor wat anders en intussen vrolijk blijven kindjes maken Dat is ook veel relaxter, uitkijk op wat anders. Succes meid!
Als ik jouw was zal ik lekker ander werk gaan zoeken! Niet dat ik je wil ontmoedigen maar wie weet hoe lang het nog duurt voor je zwanger bent. Zelf zit ik nu in ronde 5 maar ben ook op zoek naar ander werk. Want idd stress doet het zwanger willen worden geen goed en ook niet als je zwanger bent. En je wilt je uiteindelijk toch ook lekker in je vel voelen neem ik aan.
Bedankt lieve meiden! Dat geeft me weer moed! Ik kan nu tenminste met een goed gevoel aan mijn weekend gaan beginnen. Mijn vriend zegt ook: "wat er ook gebeurt, we lossen het samen wel op". En precies, wat als het nog heel lang duurt voor ik zwanger ben? Het lijkt mij inderdaad ook dat de situatie op m'n werk niet bevorderlijk is voor een zwangerschap.
Hoi Floddertje, Ik zat in een soortgelijke situatie. Heb voor mezelf gekozen en ben gaan solliciteren. Inmiddels werk ik al een half jaar bij mijn nieuwe baas en ik heb het super naar mijn zin. De collega's, het werk, alles is leuker. Helaas nog geen zwangerschap. Stel je voor dat ik daar op gewacht had? Dan was ik nog steeds aan het wegrotten op mn oude baan! (En ook ik was daar doodongelukkig!) Dus: lekker op zoek naar wat leuks, als je zwanger bent zie je het dan wel weer. Succes!
Mijn man zit daar ook heel erg mee. Ik heb net een contract getekend bij mijn nieuwe baas. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat het misschien nog wel even kan duren voordat we zwanger zijn. En als je goed werk aflevert waarom zou je baas je dan ontslaan? Vanwege je zwangerschap mag hij je niet ontslaan (staat in de wet). Als ze je om een andere reden ontslaan heb je altijd het UWV nog.
Ik zat hier ook mee. Ik had het op mijn huidige werk ook niet meer naar mijn zin en we zijn nu in ronde 8 beland om te klussen voor een tweede wonder. Inmiddels heb ik een andere baan en na het gesprek heb ik nog gevraagd hoe hun dachten over een eventuele kinderwens. Omdat ik geen zin had om na afloopp zwanger en werkeloos op straat te staan. Ik was toen trouwens al aangenomen. Hun reactie was dat ze meer mensen hebben die dit willen en dat het geen probleem was, als ik maar wel bleef werken bij hun na de bevalling want ze wilden geen energie en tijd in mij steken als ik toch vertrok na afloop. Heb hun toen duidelijk gemaakt dat ik dat echt niet van plan ben om te gaan dan. Dus bij mij vonden ze het geen probleem. Ik zou dus gewoon door gaan met klussen, je weet idd niet hoe lang het nog duurt voordat je uberhaupt zwanger bent.
Bedankt! Mijn besluit staat vast: solliciteren! Ik ga niet langer dan nodig zitten wegkwijnen in een rotbedrijf!
Een vriendin van mij heeft net een nieuwe baan en was tijdens de sollicitatiegesprekken net zwanger. Ze heeft toen besloten het te vertellen in het 1e gesprek en ze heeft de baan gekregen. Haar nieuwe baas moest er wel even over nadenken, maar zij was gewoon de beste van de sollicitanten. Dus zelfs als je zwanger bent op hele korte termijn, hoeft dat niet persé te betekenen dat je geen nieuwe baan kan vinden. Succes ermee!
Ik zat met hetzelfde dilemma, en heb toch de gok gewaagd (zeker omdat ik in de MMM zat, en ik niet kon voorspellen hoelang het nog ging duren). Ik werk er nu een maand... en inmiddels 6 weken zwanger! Tijdens mijn gesprek had ik al aangegeven dat de kans bestond dat ik snel zwanger zou worden, maar dit had scenario had ik natuurlijk ook niet kunnen bedenken. In mijn tweede werkweek heb ik dus meteen verteld dat ik zwanger was, en er werd super op gereageerd! Geen enkel probleem...
Heb ook net gesolliciteerd en aangenomen, heb ook verteld dat ik zwanger ben en reactie was erg plezierig (Dan moeten we in december een vervanger hebben) ... En de kans is trouwens groot dat als ze je om die reden niet willen het een K**bedrijf is
Heb een vergelijkbare situatie. Heb een ontzettend leuke baan aangeboden gekregen en de mogelijkheid ook aangenomen. Baan met hele hoop meer verantwoordelijkheid wat ik altijd al had gewild. Super natuurlijk maar ja dat kwam wel tegelijk met het tijdstip dat we zouden gaan beginnen aan een kleine..... Maar toch alletwee gedaan. Nu ronde 3 (nog neit zwanger) maar wel een leuke baan! Bedenk goed dat je je psychisch ook goed moet voelen en zo te horen heb je het op je heuidige werk niet naar je zin. Kies voor jezelf en als het echt "jouw baan" is vinden je collega's en baas het ook goed, dat weet ik zeker! Leuke collega's en baas gunnen het je namelijk! Succes met solliciteren (dus gewoon er voor gaan!)
Ik heb ook de gok genomen, zat in hetzelfde schuitje... Ben per 1 maart elders begonnen (zelfs zo dicht bij huis dat ik mijn auto de deur uit kon doen) en toen bleek het weekend voor ik daar zou beginnen dat ik zwanger ben. Ik heb dat na mijn proeftijd verteld en er werd heel positief gereageerd! Ik heb wel in de gesprekken laten doorschemeren dat wij een grote kinderwens hadden en heb ook gevraagd naar de part-time mogelijkheden binnen het bedrijf. Ze wisten dus wel een beetje wat ze in huis haalden.. Maar je kan toch gewoon gaan zoeken en op gesprekken gaan en dan pas knopen doorhakken. Zolang je zoekende bent zou ik namelijk nog wel bij je huidige baas blijven! Kom je geen geschikte functie/ bedrijf tegen of heb je er geen goed gevoel bij dan kan je het alsnog afketsen.. Succes met deze moeilijke beslissing!
Ik heb besloten (samen met mijn vriend) om te gaan solliciteren. Mocht ik na een eerste gesprek uitgenodigd worden voor een tweede ronde, dan zal ik vertellen over mijn kinderwens. Ik ben heel benieuwd! Hoop écht dat ik wat anders vind. Ik heb het idee dat als je lekker in je vel zit de kans op zwangerschap ook wat toeneemt. Stress is toch niet goed voor je lijf.
Ik ben bijna afgestudeerd op school en ben dus ook aan 't solliciteren. Ook voor mij geld dat ik vlak voor of na het krijgen van een baan zwanger zou kunnen zijn/worden. Maar ik ga toch solliciteren, want je weet idd niet wanneer je zwanger wordt, 't kan ook wel twee jaar duren bij wijze van spreke. Daar ga ik dus niet op zitten wachten. In zulk soort situaties probeer ik erop te vertrouwen dat het allemaal goed komt. Maar 't blijve enge stappen om te zetten. Maar ja, die niet waagt....