Kleertjes door naar brusje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by wendy1611, May 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    N.a.v. het topic 'Baby`s en merkkleding' vroeg ik me af of jullie de kleertjes van de 1e automatisch doorgeven aan de 2e als ze van hetzelfde geslacht zijn.

Gisteren kreeg ik nl. de opmerking "owh makkelijk weer een meid, heb je tenminste alles al".

Tuurlijk is het makkelijk en ik zal de allerleukste kleertjes en de kleertjes die er echt nog mooi uit zien ook zeker overdragen. Maar ik vind niet dat onze 2e altijd maar de kleertjes van Lotte moet dragen.

2. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36
    ik krijg zo vaak de opmerking "goh dat je dat doet"... ik trek namelijk Collin de oude kleertjes van Tristan aan.
    Tristan is van oktober en Colin van november en ze hebben hetzelfde postuur. dus het past allemaal perfect. en die kleertjes hebben ze als baby toch maar zo kort aan dat het er nog heel goed uitziet, vaak nog als nieuw.
    nou dan ga ik geen geld voor een hele andere kledingpakkat uitgeven. tuuriljk heeft Colin ook wel eigen kleren die niet van Tristan zijn geweest.
    maar ik vind het gewoon normaal om het zo te doen.
    als ze groter worden gaat het toch niet meer, omdat Tristan zijn kleren nu wel af draagt. en de broeken verslijt.
    maar zo lang het nog kan, doe ik het gewoon zo.

3. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    ik heb bij lars steeds als hij ene maat groter ging alles uitgezocht. Kleding met vlekjes, pluisjes, gaatjes enz of kleding die hij niet vaak aanhad omdat ik het toch niet zo mooi vond, heb ik meteen weggegooid. Alleen de mooie dingen heb ik bewaard.

Niels heeft wel wat dingen van Lars nu maar ik moet zeggen dat het eigenlijk wel meevalt. Hij heeft toch meer nieuw in maat 50-56 dan oud.
    Maaaaaar ik vind shoppen ook veel te leuk haha

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hier twee meiden. Eén van april en de ander van oktober. Dus wat maten en seizoen betreft gaat het niet altijd op. Maar ik heb de mooie kleding en wat nog goed is doorgeschoven naar de jongste.
    Ik blijf wel vinden dat Isa niet alleen maar "afdankertjes" hoeft te dragen. Ook zij heeft regelmatig wat nieuws aan.

Kwebbel

5. mamabee

mamabee Actief lid

Mar 12, 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Ik heb alles voor Bas ook uitgezocht. Inderdaad wat vaal werd of pillig deed ik weg en wat knap ik bewaar ik voor Sam. Spijkerbroeken kan me echt niet schelen, al was het maar om het huis..... Shirts alleen als ze knap zijn, en het moet straks wel bij hem passen anders kan het altijd nog op MP.

6. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    De babykleding heb ik ook hergebruikt hoor! Later als ze groot zijn wordt het teveel afgedragen vind ik. Hetgeen door kan gaat door hoor!

7. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    ik heb een jongen en een meisje,
    maar heb 2 neefjes en een nichtje,
    daar heb ik enorm veel kleertjes van gekregen,

het was zo veel dat ik eigenlijk geen kleertjes
    meer hoefde bij te kopen.
    maar van mij hoeven ze hier echt niet altijd
    in 'afdankertjes' te lopen.
    een keer iets nieuws is ook leuk!

en daarbij vind ik lang niet alles mooi wat we
    gekregen hebben, dat trek ik ze dus ook niet aan!

ik zou zeggen, wat nog mooi is en niet verwassen enzo, gewoon bij de volgende weer gebruiken.

8. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    uuuuuuh ik heb alle kleertjed wat niet meer past al weggegeven :oops: aan een nichtje...die heeft ook een meisje scheelt maar drie dagen..

alleen haar allereerste ppakje en een paar hele mooie pakjes die heb ik wel bewaart verder niet

9. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Heb alles uitgewassen en in dozen gedaan, ik bewaar het eerst zo wie zo,
    en de kleertjes die niet mooi meer waren heb ik meteen weggedaan.
    Maar dat waren er niet veel.Zou niet weten waarom ik een evt 2e jochie ze niet aan zou trekken, lekker goedkoop voor de portomonee toch?
    En zal er vast ook wel wat nieuws bij kopen.

10. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    Hoewel Nick echt onze eerste kleine is, is hij in onze vriendenclub de 6e knul. Ik heb dan voor hem ook veel kleertjes gekregen/te leen, waar ik dankbaar gebruik van maak, naast de dingen die ik voor hem gekocht/gekregen heb. Ik ben alleen maar heel blij met de dingen die ik leen/krijg, maar zoek daar ook echt in uit wat ik leuk vind...andere dingen krijgt hij niet aan...
    Maar ik geloof dat Nick ook wel dingen aanheeft die al drie andere kindjes aangehad hebben, maar die nog steeds mooi zijn.

Share This Page