hoi,, hebben jullie tips om dit te voorkomen ofzo wij hebben een kat, hij is echt lief hoor verder en hij is ook gecastreerd toen hij nog jong was,(hij is nu 5 ofzo) maar 1 min punt waar ik me zwaaaaaaaaaaaaaaaaar aan erger. het lijkt wel alsof het steeds het bed aan het berijden is.. maar zn piep komt er niet uit, hij doet dit alleen op bed, en ik vindt het wel zo ranzig. dan gaat hij kneden met zn voorpootjes en dan gaat hij in een houding zitten alsof hij moet poepen en ondertussen zit hij met zn kont te wiebbelen, alsof het aan het rijden is dus hierbij gaat hij ook altijd extra hard spinnen. eerst had hij een kussentje voor in zn mandje en daar begon het mee, dat was toen de 1ste x dat we het hadden gezien, ik heb daarna gelijk die mand enz weggegooid want hij sliep er verder nooit in en gebruikte alleen het kussentje voor dat gedrag... nouja,, nu doet hij het dus steeds op bed, en dan stuur ik hem daar wel weg hoor, maar tis gewoon goor, bij de dierenarts zijn wel al geweest want ik had gelezen dat het met zn anuskliertjes te maken kon hebben, en die zijn toen ook geleegd. en sinds dien doet hij het nog meer, er komt geen vocht uit zn piep want deze laat hij niet hangen, en uit zn kont komt ook niks aan vocht of troep ofzo, wij hebben hem nu trouwens sinds sept 2010 en toen was hij 15maanden, maar hij deed dit in het begin niet, hij doet dit pas sinds 1,5 jaar ofzo. weten jullie het?? we hebben ook al een x een kat erbij gehad, maar hij kan niet met andere katten samen, verder gaat hij niet naar buiten want hij luistert buiten niet, en komt dan niet meer naar binnen, ook is hij wit dus als hij dan naar buiten zou gaan komt hij zwart terug
Hmm misschien toch weer een kussentje geven? Het is geen oplossing natuurlijk maar dat kussentje kan in de was EN jij hoeft er niet onder te slapen
Ik zie ook niet zo waarom je dat kussentje en mandje weg hebt gedaan. Die had ik lekker gelaten,kon ie zich daar mooi op uitleven. Als mijn poezebeest dat zou doen, zou ik dr lekker laten hoor. Niet op bed natuurlijk, maar wel in dr eigen mandje, dat is haar domein.
dat kussentje hebben we nog wel hoor,, alleen mandje hebben we weggegooid, maar ookal geef k het kussentje, dan doet hij het alsnog ook op bed. maar dat kussentje geef ik liever niet omdat ik het niet wil stimuleren. maarja het bed, pak die maar een makkelijk af, haha en aangezien de pc in de sl. kamer staat, is de deur altijd open en is meneer graag bij ons, alleen als we weg gaan gaat die deur dicht en ookal ben ik in de woonkamer tv aant kijken en vl. in de sl. kamer dan pendeld die kat een beetje heen en weer tussen ons, maarja dat houdt het niet tegen
Volgens mij is dat niet berijden hoor. Katten melken wel vaker met hun voorpootjes. Vaak zijn dat katten die te vroeg weg zijn gehaald bij hun moeder... Mijn kat deed dat ook, vrouwtje was dat. Als ze of hij wiebelt met het kontje dan kan het wel zijn dat hij wat aan het berijden is of niet. Misschien wiebelt het gewoon mee omdat hij zo met de voorpootjes loopt te melken. (Doen ze bij hun moeder ook, voor de melkstuwing) Zolang er geen vocht uitkomt zou ik me geen zorgen maken. Misschien is het een vies idee, maar je kan het beestje er niet voor straffen.. Geef het eens anders een speeltje met dat kattenkruid erin. Vinden ze heerlijk. En.... het blijven beestjes, die soms ook welleens lekkere zin hebben hhaha..
Onze kat doet dat ook. Voornamelijk als ik onder een fleece deken op de bank lig. Dan gaat hij op de deken zitten "rijden". Heb er eigenlijk nooit echt bij nagedacht wat ik er tegen kan doen. Hij doet het niet heel vaak gelukkig...
Ja, apart probleempje wel Ik zou ook gewoon het kussentje terug geven. Hoe eerder katten bij mams weg zijn gegaan, des te vreemder gedrag vertonen ze. Ik heb hier helaas 3 'probleemkatten' die a.s.a.p. bij mams weg moesten omdat ze in een niet-gezonde omstandigheid zaten, met een dergelijk vreemd gedrag, maar het is vaak wel grappig. Gewoon het kussen neerploffen - hem daarop zijn ding laten doen, feliway stekker er in en 'extase' voor dat beestje Dan houdt het vanzelf op - alles waar je de aandacht op legt groeit
haha absoluut, en als hij zin heeft gun in het hem ook wel hoor daar niet van, haal graag een poes voor hem maar dat accepteerd hij zelf niet, en we hebben een muisje met korreltjes ofzo erin heb echt geen idee, heb hem gratis van whiskas gekregen en de kat is daar helemaal gek mee, hij aait die muisje helemaal over zn koppie en gaat er mee liggen rollen enz, das wel egt sgattig, en een vies idee ist indd, maar dat melken dat wist ik wel hor, en soms voelt het ook lekker lig k op mn buik gaat hij op mn rug zitten en kneden haha maarja alleen het ziet dr zo vies uit, wil niet dat hij dat doet, strx ziet de visite het een x en wat moet ik dan zeggen haha, ik ga strx even het dorp denk ik in en ff na de dierenwinkel en daar kijken voor kattenkruid spul denk ik
ja indd op fleece dekens wilt hij ook wel ja, en die van ons heb echter geen idee hoe oud hij was toen hij bij mams weg ging, wij kregen hem pas bij 15 maanden, hij vreet ook aan plastic en stroomkabels,
Eet hij het plastic ook op of is het enkel likken? Dat is namelijk wel een groot verschil. Poes hier LIKT aan plastic, en dat mag ze onder toezicht, in een gecontroleerde situatie (dat ze zichzelf niet verstikt ofzo). Het geeft haar een soort rust. Stroomkabels; gelijk afstraffen met de plantenspuit
Zie eigenlijk geen probleem veel katten doen dat. En je zegt hij luistert niet. Nou ja moet nog een kat tegen komen die luistert. Gewoon weg sturen als je het ziet. Plekje minder aantrekkelijk maken of zorgen dat hij daar niet kan komen. Tja een kat die vies woord verzorgd zich zelf wel toch? Ken geen katten die zich nooit wassen dat is hun dagelijkse bezigheid. Eten drinken wassen spelen slapen. Rond wandelen. Dat is het katte leven.
nee likken was het maar zo, hij vreet het echt op en stroomkabels haha nou de sensor balkje kabel van de wii is al stuk door hem en diverse opladers, en we hebben een alarm installatie in huis en daaraan heeft hij ook geknaagd, en we hebben zo een vaas met lampentakjes,, na hij knaagt ook aan die lampjes, hij heeft er 1 stuk geknaagd en andere zwaar verwond zeg maar, en nog kabels van de modem en huistelefoon, haha het doet hem niks, en straffen met plantenspuit,,, daar maalt hij niet om, want hij duikt ook gewoon onder de douchehij knaagde vroeg ook wel eens aan mn haar maar nu niet meer gelukkig
Deed mijn oude kat ook inderdaad... Ergste is dat ik het pas doorhad toen ik een laptop standaard op tafel had staan die het ineens niet meer deed. Halve kabel was doorgeknaagd, kortsluiting gehad in de laptop... Finito. Voor de laptop dus... Poes had nergens last van. Mijne ging met 3-4 weken weg bij de moeder overigens.. Beestje is min of meer opgevoed door onze hond. En met de hand gevoerd de eerste weken. Maar onze huidige raskat melkt ook gewoon hoor.. En die heeft tot ze ruim een half jaar was bij d'r moeder gezeten. Ik ging vlak nadat ik d'r mee mocht nemen verhuizen.. Dus in overleg met de fokker is ze daar gebleven tot na de verhuizing. Dankzij wat strubbels met hypotheek en verbouwen heeft dat geduurd tot ze ruim een half jaar oud was... Maar ze melkt evengoed hoor. En die is echt helemaal niets tekort gekomen toen ze klein was. Ik ben groot fan van onze fokker. Leuke mensen en ze zorgen heel goed voor de hele schare poezen die ze in huis hebben. Inclusief "nazorg" dus. Na 7 jaar spreek ik ze nog steeds af en toe
Hahaha ik ook katten zijn geloof ik de meest eigenwijze beesten die er zijn. En tja, lekker boeiend wat je visite er van denkt. Lijkt mij dat het volwassen mensen zijn, die echt wel snappen wat die kat doet. Het is een beestje en ook die hebben behoeftes. Daar zou ik me nou totaal niet druk om maken.
nou kijk met luisteren bedoel ik meer, van ja sommige katten als je roept of fluit komen ze aan hollen maar onze doet dat niet, nee die komt aan zegt mauw en als je zegt dat hij na binnne moet rent hij keihard weg zeg maar, daarom ook dat hij niet na buiten gaat, en visite ja, het staat gewoon niet netjes als je kat bezig is voor hun neus zeg maar. kijk als mijn fam komt boeit het me niet, die zijn wel wat gewend zeg maar, maar de fam van vl. jaaa,,, dat is en ander verhaal. daar zijn katten haram dus vies, en onrijn, en dan moet hij dat nog doen voor hun neus nou dan hebben we de poppen aant dansen
Komt hij nou wel of niet, want je zegt hij komt aan en miauwt? En eerst kom hij niet als je roept. Mijn poes, toen ze nog buiten kon, zag ik overdag nooit. Was altijd op pad, rond 18:00 uur kwam ze naar huis om te eten en daarna smeerde ze m weer. Ik riep haar nooit, als ze naar binnen wilde hoorde of merkte ik het wel.
Nou mijn kat kan ik roepen tot ik een ons weeg die blijft mooi liggen. Tot hij een zakje hoort knisperen oid of ik met eten aan kom. En dat rijden doen mijn katten ook op een kussentje. En een van mijn katten kauwt op plastic tasjes.. Hij eet het niet kauwt er alleen op. Tja het zijn en blijven dieren en die hebben hun streken..
nee hij komt niet, maar zat wel veel in de tuin en daarom zegt hij mauw. en wij hebben ook geen luikje ofzo voor de kat,
Dus hij luistert wel... Hij geeft alleen niet de gewenste reactie... Maar hij weet precies wat je bedoelt
Tja zo te lezen is jou sf van een andere cultuur. Lak aan hebben. ( wij denken anders. katten zijn juist schone dieren als je ze goed verzorgd heb je alleen echt last van de haren en soms vlooien dat is weer een ander verhaal.). Mijn lat vind huisdieren ook niet normaal om binnen te hebben huisdieren horen volgens hem buiten. Daarom heb ik geen katten meer. Maar mis ze wel. Wij vinden huisdieren onze troetel kindjes. Ben in Suriname geweest en als je ziet hoe daar dieren worden behandeld woord je niet vrolijk. Maar dat is ook weer een ander verhaal.