ik ben het een beetje zat.. ik heb tot nu toe een niet zo zware zwangerschap gehad. afgezien van 2 maanden misselijkheid in het begin en lichte bekkeninstabiliteit op het moment... maar het wordt plotseling allemaal zo zwaar... mn buik staat me in de weg... ik moet ommmm deee haverkllaapp plassen, niet normaal gewoon. ik heb een afschuwelijke afscheiding. een dag waterig met vlokjes (lichte schimmelinfectie) maar ik schiet altijd in de stress want wie weet is het wel vruchtwater , een dag helemaal niks, de andere dag een dikke smurrie.. volgens mevrouw de huisarts is het allemaal zeer normaal... niks aan te doen hoor, zijn de hormonen, zegt ze altijd glimlachend.. moet ik met zo'n natte doos strax gaan bevallen? ik moet er niet aan denken dat de verloskundige me gaat controleren en er weer een kleddernatte vinger met smurrie weer uithaalt.. mijn borsten zijn zooooo zwaaarrr. zwaar met wat vraag ik mezelf af? ik heb nog geen lekje melk gezien.. ik zit nu al op de cup E.. mijn maag hangt zowat in mn keel.. de baby ligt erg hoog en bedrukt mn maag zodat hij helemaal klem zit. ik kan niks eten alles blijft in mn keel steken... ik voel me lomp en dik en lelijkkk de enige die een beetje geniet is baby... die schopt de hele dag door en port me in mn ribben (aauuuu) .. nou ja voor hem doe ik het voor.. maar ik wil hem zo graag zien.. met andere woorden, ik wil hem deruit hebben.. ik kan niet wachten tot de bevalling.. dan is het tenminste achter de rug.. ik ben altijd sterk geweest, nooit geklaagd.. maar vandaag.. vandaaggg ... ik ga zo,n afstreepkalender maken.. ik ga voor de 37 weken.. nu maar hopen dat baby meewerkt..
owwww............zo herkenbaar! Op een gegeven moment ben je het gewoon zat he! En dat te bedenken dat je nog wel even moet! Dat gaat voor jouw nog wel heel lang duren zeg. Doe het lekker rustig aan en probeer te genieten van de laatste weken. Hahahah......moet je mij nou horen. Ik riep ook dat ik het spuugzat was, had er echt geen zin meer in. De rothormonen, buik, afscheiding, bi, maagzuur...blehhhh! En nu? Nu mis ik het zwanger zijn...
De vorige zwangerschap had ik het helemaal niet. Het zat me niks in de weg, maar bij deze Iedereen vraagt aan mij hoelang ik nog moet, omdat het lijkt alsof ik op t laatst loop... Ehhh ik moet nog 3 maanden Succes meid met je laatste loodjes! (die echt het zwaarst wegen!)
Ik weet precies hoe je je voelt. Ik was het ook spuugzat. Probeer nog een beetje te genieten want achteraf is het toch heel snel om en mis je dat leuke getrappel in je buik. Als ik je nog een tip mag geven...ga niet uit van 37 wk maar zeker de 40 wk. Anders zijn de laatste weken heeeel zwaar. Ik lag met 35 wk in het zh met premature weeen. Nou ik heb de tijd omgekeken tot 37 wk dan mocht hij gelukkig komen. Wat denk je meneertje bleef zitten tot 39 wk en 2 dagen. suc6 meid met de laatste loodjes.
whaaaaaaaaaaaaaa jaja dit ken ik ben dus niet de enige! soms voel ik me best schuldig zoveel vrouwen die zwanger willen worden en ik loop te mokken! ik zie af en toe niet het leuke van zwangerschap in! maar er over praten doe je niet! want dat staat zoraar maar er zijn dagen dat ik het echt niet meer zie zitten! liefs lisette
@ Mamary: Zo te zien op je foto's draag je ook wel heel erg naar binnen? Ik kan geloven dat je moeite met eten hebt! Hopelijk vallen de laatste weken toch nog mee voor je! Veel sterkte!
zooo herkenbaar... En idd ik voel me ook wel schuldig dat ik zo zit te mokken terwijl een ander niet zwanger kan worden. Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap en bij deze dus ook... ik vind er gewoon niks aan om zwanger te zijn... behalve het getrappel maar alles wat er bij komt zeg pffff. En weet je... ze zeggen dat je na de bevalling je buik etc nog wel gaat missen... maar na de bevalling van mijn zoontje heb ik mijn buik NOOOIT gemist en echt alles was weer zo "gewoon" en niet tig keer naar de wc maar stond verbaasd dat ik maar 1 keer in de 3 4 uur hoefde te plassen of zo. Maar goed daty is wellicht bij iedereen anders maar ik was blij dat ik er af was( 41+5 weken) en heb het geen seconde gemist. En nu hoop ik ook dat het snel september is en dat ik snel mn meid kan bewonderen en mn oude ikje weer terug krijg.
Meis.. ik heb even in je album gekeken.... Je hebt een prachtige en naar mijn mening bescheiden buik! Ik kan niet meepraten over hoe ik me zou voelen als ik 30 weken zwanger zou zijn... maar ik ben nu anderhalf jaar bezig en heel graag met je willen ruilen! Maar mss denk ik er tegen die tijd ook wel zo over Enne de vk is wel wat gewend hoor! Ik denk niet dat je afscheiding het op kan nemen tegen een lekker gulp vruchtwater Met nog wat poep erbij tijdens het persen.. Wens je veel sterkte voor de laatste weken! Liefs, Paula
Misschien een schrale troost, maar als de baby eenmaal indaalt voel je je waarschijnlijk een stuk beter, omdat je zo hoog draagt. Dan komt er aan de bovenkant wat meer ruimte, wat een stuk scheelt. Dit is mijn ervaring tenminste, nu van mijn derde draag ik ook zo hoog.. een trap oplopen was al een kwelling! Maar de baby is bij mij duidelijk een stuk ingedaald, want opeens is die kortademigheid weg en voel ik me beter! Ik weet het niet zeker, maar zo te zien is het je eerste, wat in de regel betekent dat het indalen niet zo lang meer op zich zal laten wachten, uitzonderingen daargelaten dus. Maar houd vol, het komt echt allemaal goed!
hoi allemaal! nou vandaag is het ook niet helemaal mijn dag! heb t zoooooooo warm! word er chaggi van! en mn buik! tuurlijk ben er heel erg blij mee, maar pfffffff zoooo vermoeiend! en gewoon ff bukken enzo (slippers aan trekken, honderiem om doen) lijk wel een bejaarde! van mij mag ie komen hoor, ik kan niet wachten! sterkte allemaal! xxxx emmie
Kom op he meid... je kan het hoor! En heb je wat voor die schimmelinfectie? Ik heb daar namelijk tijdens mijn zwangerschap veel te lang mee gelopen omdat ik er niet mee naar de huisarts durfde. Uiteindelijk toch iets voor gekregen en ik voelde me meteen stukken beter, echt! En je kindje heeft dan minder last van spruw straks.
En wou nog ff zeggen dat je er hartstikke goed uitziet! Je had mij moeten zien toen ik 30 weken zwanger was... type kamerolifant... haha.
dames dank jullie wel voor de lieve berichtjes, had ik even nodig.. normaal mekker ik nooit, maar sinds gister avond had ik het opeens helemaal gehad. de tranen bleven maar komen, zo raar.. zal wel aan de hormonen liggen. mn buik is idd niet extreem groot. valt reuze mee voor 30 weken al zeg ik het zelf. maar van mezelf ben ik fors, dus misschien valt het minder op. eigenlijk valt er niet zoveel te klagen.. daarom voel ik me schuldig. ik ben gewoon verwend. zoveel vrouwen die geen kinderen kunnen baren, en dan ga ik moeilijk doen over mijn buik. gewoon nog even doorbijten dan. baby vermaakt zich in ieder geval wel. ben reuze trots op mn kleintje. ik heb namelijk zo'n mobiel gekocht. zo een waar je aan het koordje moet trekken zodat er een deuntje afspeelt. als ik dat op mn buik zet , gaat hij altijd bewegen en schoppen en draaien. zo leuk.. ik weet in ieder geval dat hij niet doof is. en dat mijn baby muzikaal is ingesteld... of juist niet. misschien vindt hij het super hinderlijk en draait ie zich om , om het maar niet te hoeven horen.. .. anyways.. die kleine momenten maken me weer blij, en dan weet ik weer waarvoor ik dit allemaal doe.. damess die nog niet zwanger zijn.. niet opgeven, gewoon doorzetten, want ook heb je van die momenten dat je de hele zwangerschap even op pauze wilt zettten... je baby in je voelen maakt alles weer helemaal goed.
inderdaad scheelt het best wel wat als de baby gaat indalen, kan ik inmiddels uit ervaring zeggen! dan komt er weer wat ruimte voor je maag en ademhaling! succes nog!
Maar klagen mag best, hoor! Natuurlijk ben je hartstikke blij, en natuurlijk voel je jezelf bevoorrecht dat het allemaal zo goed gaat (zo voel ik dat ook). Maar dat neemt niet weg dat je over je ongemakken mag klagen zo af en toe! Zolang de vreugdemomenten overheersen, mag je er best wat van zeggen als het soms eens niet zo lekker gaat....
Zo herkenbaar inderdaad, alleen kan ik door bekkeninstabiliteit bijna niet meer normaal functioneren en loopt er hier een zeer dwarse dreumes rond. Ik ben echt dolgelukkig dat ik voor een 2e keer zwanger heb mogen worden, maar zwanger zijn is echt geen hobby van mij. Wat betreft het missen van je buik na de bevalling. Echt niet! Wel miste ik dat heerlijke getrap. Meer lucht krijgen door indalen ben ik erg benieuwd naar, want mij zoontje lag in stuit met zijn hoofd vast achter mijn ribben, dus die ervaring heb ik nog niet.
Dit komt mij ook heel er bekend voor hoor, van mijn eerste zwangerschap dan.... Ik vind het trouwens wel een hele rare reactie van je huisarts, heb je er niks voor gekregen dan? ik zou dan toch even terug gaan en wat voor die schimmelinfectie vragen want dat daar kan wel degelijk wat aan gedaan worden. En maak je maar niet druk om de vk, die is wel wat gewend Heel veel succes met je laatste loodjes meid!
hoi danique, tis niet mn eerste schimmelinfectie. sinds ik zwanger ben, heb ik er blijkbaar een abonnement op. ik heb al drie kuurtjes gehad in 7 maanden.. het jeukt niet, brandt niet, alleen is die afscheiding byzonder onsmakelijk om te zien. van die witte brokjes, het lijkt wel melk dat te lang in de zon heeft gestaan. huisarts zegt dat als ik er niet echt last van heb het beter is dat ik er dan niks voor inneem. aangezien ik al drie keer ben behandeld en het steeds terugkomt, heb ik het ook maar opgegeven, en doe ik het maar met maandverband en regelmatig verwisselen van onderbroek. echt last heb ik er niet van. tis alleen een onsmakelijk gezicht. soms voel ik het echt naar buiten glibberen.. anyways.. rond mn 35 week moet ik toch een uitstrijkje doen voor de GBS bacterie , waarschijnlijk dat ik dan meteen een kuurtje doe voor de schimmel. zo kan ik tenminste nog een beetje "netjes" bevallen. zonder dat er allemaal spul samen met de baby naar buiten komt..
Hee Mamary, je buik lijkt heel erg mee te vallen hoor! Maar kan me voorstellen dat het af en toe in de weg zit.. Ik ben mn buik ook meer dan zat af en toe. Voel me soms invalide of bejaard zo moeilijk als sommige bewegingen gaan.. Maar mijn buik was al heel snel heel groot.. En op het indalen zou ik me niet al te veel verheugen.. Lees altijd positieve verhalen erover. Maar bij mij is ie ingedaald met 1 flinke wee, en is mn buik een paar daagjes iets leger geweest bovenin, maar is ie nu tot aan mn ribben weer gevuld.. Daarbij heb ik nu een mooie buik vol striae onderin vanwege het snelle zakken wat mn huid dus niet aankon :S maar ja, we doen het voor iets heel moois he!