Hallo dames, Het lijkt me fijn/duidelijk/leuk om voor onze dochter een weekplanner te maken. Daarop kan ze dan zien wie de oppas is (gastouder, oma of kdv), of mama/papa vrij is, of ze naar psz gaat, of we naar kerk gaan, etc. Hoe ziet jullie planner eruit? En gebruiken jullie deze intensief? (gaat me dus niet om afspraakjes zoals de kapper, etc. maar de 'vaste' dingen die bij een bepaalde dag horen) Ik heb overigens al op Pinterest gekeken
Ik heb de mijne niet meer omdat ze al wat ouder zijn en het uit hun hoofd kennen. Toen hun vader en ik uit elkaar gingen hebben we met foto's en magneetjes een werkplanner gemaakt. Zo konden ze zien op welke dagen ze naar papa gingen en op welke dagen ze bij mij waren.
Wij gebruikten een vrij simple week planner. Eerst stond er boven aan nog wie er die dag voor haar zorgde, maar al vrij snel was ik fulltime thuis en was die stap niet meer nodig. Wij zetten er dingen op als 1 of 2x school, hier bv de kerstviering en op vrijdag zwemles ( bad eendje ) verjaardagen in de familie met balonnen en verder bv een rugzakje als we op vakantie gingen.
Ik heb in excel een taakjesschema gemaakt. Beetje zoals suusjeuh. maar dan bovenin de taakjes van mijn oudste, onderin taakjes van mijn jongste en in het midden een rij met daarin ruimte om afspraken te noteren. De plaatjes haal ik van sclera.be Daar is zoveel te vinden. Ik maak elke week een nieuw schema, soms schuif ik wat dingen omdat het pinkstermaandag of een verjaardag bij is.