Mijn kind van 15 maanden knapt onderhand uit zijn wipstoeltje. Toch zie ik dat hij wel af en toe even een rustplekje nodig heeft. Wie heeft een leuk en stijlvol idee voor een loungeplekje voor een dreumes/peuter?
Wipstoeltje??! Nu nog? Wij hebben hier zo'n zacht stoeltje van winnie the pooh Stoeltje is van foam geloof ik
nu nog in een wipstoeltje? dan vind ik het niet gek dat hij er bijna uitknapt. hier niet meer in het wipstoeltje vanaf dat ze inde kinderstoel gingen. op pinterest zie je soms loungehoekjes voorbij komen. Een (hoepel) klamboe in een hoekje met daaronder/in lekkere dikke loungekussens. en de box kun je toch ook als rustplekje gebruiken?
Is een zitzak wat voor hem? Wel lastig uit te komen Verder geen idee wat er allemaal te koop is, is een bezoek vaan Ikea wat?
hier staat om die reden idd nog steeds de box. Zoonlief is bijna 22 maanden. Ook de kinderstoel gebruik ik voor rustplek, meestal zet ik dan eff een tekenfilmpje op en zit ie heerlijk rustig te kijken. Hier een kleine man die echt niet stil kan zitten, hebben wel van die kleine kuipstoeltjes voor kinderen van ikea maar 1 minuut zitten en dan gaat ie weer aan de wandel. hier zat zoonlief idd ook niet meer in de wipstoel vanaf het momend dat ie in de kinderstoel kon zitten.
Hier een groot succes het stoeltje van Ikea en zit er heel vaak even in om te rusten, echt een uitvinding!! Hier was die ongeveer 13 maandjes geloof ik...
Wat voor wipstoel is dat dat ie er nu nog in zit? Hier kijkt ie ook in de kinderstoel een tekenfilmpje. Wil ook wel een leuke relaxstoel voor 'm maar ben bang dat ie dat weer niks vindt...
Bij de ikea hebben ze hele kleine schommelstoeltjes speciaal voor kindjes. Misschien dat hij dit rustgevend vind? Daarnaast zou ik inderdaad een echt hoekje creeeren met een leuk boxkleed of speelmat op de grond. Zitplekje erbij (schommelstoel of zitzak of pouf of iets dergelijks) Eventueel een tafeltje met wat speelgoed? Ik vind trouwens de opmerking van sommigen vreemd m.b.t. de wipstoel. Mijn zoontje is nu 4 maanden en we hebben de wipstoel pas 1 of 2 keer gebruikt. We moeten deze dus nog gaan gebruiken. Deze wipstoel kan volledig recht worden gezet waardoor het ideel is om bijvoorbeeld tv te kijken aangezien hij dan volledig rechtop zit. Ik ga deze dus ook zeker zo lang mogelijk gebruiken totdat hij eruit is gegroeid. Daarbij geven sommigen aan dat ze de kindjes van boven 1 jaar nog in de box hebben. Dat vind ik dan weer vreemd. Als je kindje dit fijn vind is er natuurlijk helemaal niets mis mee en moet men dat vooral ook doen. Maar ik vind het vreemder om je kindje zo lang mogelijk in de box te houden dan zo lang mogelijk gebruik te maken van een stoeltje. Misschien omdat ik dit uit mijn omgeving gewend ben? Veel kindjes van rond 1 jaar spelen namelijk in de kamer en daar is de box afgebroken. Mits ze kunnen staan en optrekken. Hoe gebruiken jullie de box dan? Op de laagste stand neem ik aan. Is het kindje niet te "groot" om erin te spelen? Ons manneke is nu namelijk pas 4 maanden maar we zijn ons wel al aan het bedenken waar en hoe we een hoekje voor hem gaan inrichting wanneer die tijd eraan komt.
@AshleyP: hier gebruiken we de box nog steeds als rustplek en om even mijn handen vrij te hebben als ik bv naar de wc ga of ik sta te koken. We hebben meerdere kamers en zo hoef ik hem niet telkens uit zijn spel te halen om hem mee te sjouwen. @TS: hier dus ook de box nog als rustplek. De MC gebruik ik hier ook wel eens voor. Die vindt hij fijn en geborgen en valt dan soms zomaar in slaap. Soms niet en na 10 minuten is hij weer het heertje.
Ik heb pas bij Leen Bakker voor mijn nichtje van 1jaar een kleine schommelstoel gekocht voor maar 15 ofzo
Misschien even kijken bij ikea, hebben ze heel veel verschillende stoeltjes voor kinderen. Verder over de box, is maar net wat ze gewend zijn. Zoon zit er hier soms nog in om even rustig te spelen met een vormenstoof o.i.d. En is 20 maanden oud. Hij geeft dan zelf aan er in te willen, is toch even een rustig plekje voor hem alleen. Ook afgewisseld met periode's dat hij er geen zin in had, wat ook prima is. Hij blijft hier nu in ieder geval staan voor de tweede en gaat dan natuurlijk weer in de hoogste stand.
Het heeft meer te maken met veiligheid dat wipstoeltjes vanaf een bepaalde leeftijd bijna niet meer gebruikt worden een kind van 15 maanden snapt dat ie redelijk stil moet zitten erin anders kiept ie met stoeltje en al om. Rond de 8 maanden soms al eerder zijn baby's zeer beweeglijk en kunnen dan omkiepen met stoel en al en zich bezeren en niet meer zelf terug.
hier geen wipstoel meer..daar zakt ze bijna door haha..ze is dan wel vrij groot hoor.. ik zag laatst zn zitzak ! die wil ik voor haar ook gaan halen als ze wat ouder is
Die poang van ikea is idd leuk..wacht eigenlijk tot hij ook in andere kleur beschikbaar komt. Ik heb een bumbo stoel. Ze kan er zelf in en uit, maar met 1 gebogen beentje. Als ik haar erin zet met beide beentjes naar voren blijft ze netjes zitten. Ze zijn ook verkrijgbaar met tuigje en blad.
Mijn peuter is dol op een stapeling/vloer/muur arrangement van verschillende kleurige matraskussens die we voor onze tuin hadden aangeschaft; doen het prima als lounge en klautermateriaal. Zorg wel dat je niet te dikke/zware hebt, maar kleine dunne matraskussens; dan kunnen ze ze zelf arrangeren. In de zomer kunnen ze dan ook nog eens lekker naar buiten voor een buitenhangplek. Voordelig te koop bij Leen Bakker en zo.