Zijn hier mensen die ervaring hebben met antibiotica en eventuele bijwerkingen? Mn meisje krijgt vanaf vandaag eerst een week lang antibiotica. Ze is aan het hoesten en net 2 weken verkouden geweest met verhoging. Nu is er bij mijn moeder en schoonzusje (die heel vaak bij mn ouders is) kinkhoest geconstateerd en de ha wil geen risico nemen...
Geen ervaring mee maar wat naar zeg... Mag ik vragen hoe ze erachter zijn gekomen dat je moeder kinkhoest heeft? Waar had ze last van?
Heel verhaal, mn schoonzusje is elke dag bij mn ouders en zij en mn moeder hadden dezelfde symptonen, haar vriendin had door onderzoek al positest op kinkhoest en de ha denkt nu dat zij dat ook hebben is nog niet op getest maar gezien de sypmtonen. Hoesten tot ze er bij neervalt incl overgeven etc.
Oh getsie!! Bij ons op het werk een huishoudelijk medewerkster die kinkhoest had. Voor ze dit wist nog gewoon gewerkt en nu dus een bewoner waarvan ze het vermoeden en die krijgt nu ook een kuur. Ik ben nu dus extra op mn hoede aangezien ons ventje ook wat snottert maar gelukkig niet veel hoest. Maar wél dus koorts heeft
onze dochter heeft twee weken geleden AB-kuur gehad voor oorontsteking, ze had weinig last van bijwerkingen. Alleen wat dunne luiers..
Antibiotica kan heel veel verschillende bijwerkingen hebben, hier krijgt mijn jongste al vanaf 9 weken preventief antibiotica ivm kans op urinewegonstekingen... (dus wel een anders soort hoogstwaarschijnlijk) We hebben er verschillende gehad maar de enige echte bijwerking was dat hij op bepaalde antibiotica enorm spuugt...(gewoon de ab er weer uit dus) maar verder weinig bijwerkingen hier... O ja en dunne luiers heeft hij ook gehad bij 1 ab Heel veel beterschap voor je meisje! Hopen dat ze het niet heeft en het echt preventief is...
Hier regelmatig AB (verschillende soorten) gehad, maar nog nooit bijwerkingen gelukkig. Beterschap voor jullie meisje, goed dat je ha geen risico wil nemen!
Tot nu toe nog geen bijwerkingen en ze drinkt het gelukkig op... moet het rechtstreeks geven want ze drinkt niet altijd haar fles leeg Wel weer ontzettend verkouden...
Hoi, Mijn huisarts raadt het volgende aan; Omdat antibiotica ook de goede bacterieen doodmaakt (bv in de darmen, vandaar de dunne luiers) zou je na afloop van de kuur ABCdophilus kunnen geven. dat bouwt de darmflora weer op. Ik heb het bij mijn zoon gedaan, 't is makkelijk op te lossen in drinken of yoghurt e.d. Succes ermee! Juliette
Mijn zoontje heeft al diverse keren een antibioticakuur gehad. Nooit bijwerkingen, gelukkig. Alleen wordt de algehele conditie wel wat minder. Toedienen was nooit een probleem; dat spul is nogal zoet en hij vond het lekker.... Beste is sowieso om het apart op een lepel te geven en niet in een fles te stoppen, omdat je dan nooit precies kunt toedienen (fles niet helemaal leegdrinken, bijvoorbeeld).
hier heeft de jongste vele kuren gehad ivm oorontstekingen voor de operatie heeft hij bijna 3 weken elke dag kuur gehad bijwerking alleen dunne luiers zelf heb ik vroeger ook kinkhoest gehad geen pretje!! sterkte ermee en hopelijk krijkgt jullie kleine het niet
Hmm toch wat bijwerkingen de eerste weken komen weer terug (toen had ze reflux en hield ze niks binnen, met dikke voeding gelukkig wel ) Dunne luiers (opzich niet heel erg voor een keer normaal te dik en nu hoeft ze geen moeite te doen met poepen, vervelende is wel dat ik niet merk dat ze poept dus vaak verrasssing! ) verder dus heel misselijk en overgeven ... nja we zien wel hoe het verder loopt... haar slijm (neus en keel) wordt al wel losser dus das wel prettig.