Iemand leuke ideeën voor makkelijke gezonde borrelhapjes / snacks welke ook geschikt zijn voor een tweejarige? Ongezouten nootjes, olijven en cherrytomaatjes zijn niet echt geschikt voor de kleine meid. Of mag dit onderwerp niet in de lounge?
snack knakworstjes plakjes komkommer snack tomaatjes (al zie ik dat je die zelf niet geschikt vind, onze meid smulde er altijd heerlijk van)
En waarom geen olijven? Vinden ze ook vaak heerlijk. Niet helemaal gezond, maar een beetje : Kaas met een druifje of ananas op een prikkertje. Komkommerfrietjes met kerriedip.
Olijven, druiven, snacktomaatjes etc. ik ben bang dat ze zich er in verslikt. Ik kan het natuurlijk in stukjes snijden. Ze is idd dol op 'tomaties' zoals ze zelf noemt. Ze wordt trouwens binnenkort twee.
Gewoon fruit in kleine stukjes snijden en dan met vrolijke, plastic vorkjes? Spekjes Mini croissantjes Knakworstjes
Halveren is niet genoeg? Onze dochters eten ze eigenlijk sinds 10 maanden al.. Is natuurlijk wel net wat ze gewend zijn, maar hier vooral tomaatjes, komkommer, olijven, nootjes, reepjes paprika, wortel of fruit etc.
Nootjes zou ik niet snel doen, maar olijven en tomaatjes kan prima. Evt. halveren. Partjes gekookt ei zijn hier een succes. Blokjes (geiten)kaas Worteltjes Gehaktballetjes Reepjes paprika Soepstengels Komkommer
Oh, wat onhandig lijkt me dat!! Dan maar tomaatjes halveren enzo. In een chipje kan je je ook verslikken!
La vache qui rit heeft van die kleine vierkante blokjes smeerkaas. Of van die kleine bolletjes mozzarella. Unox heeft nu die borrelworsten. Een schaaltje met blokjes (verse) ananas. Hardgekookt eitje in partjes en dan elk partje in een stukje vleeswaar wikkelen. Komkommer kun je trouwens ook prima uitsteken met koekjesvormpjes. En meloen ook. Dat toont gelijk wat aantrekkelijker. De restjes kunnen wel in een salade. Onze zoon vind een droge cracker trouwens ook nog steeds heerlijk. Eventueel met wat Philadelphia erbij. Op de site van Philadelphia staan trouwens ook nog veel ideetjes van simpele hapjes.
Ja, alleen mevrouw bijt van chipjes wel een stukje af. Een tomaatje gaat in zijn geheel naar binnen, dus ja ben daar gewoon voorzichtig mee. Maar ik heb nu wel wat inspiratie door de reacties.
Komkommer en kaas even dik snijden en uithollen met appelboor en dan de rondjes omwisselen dus komkommer met kaas in het midden en de kaas met komkommer erin. Komkommer en worteltjes met zelfgemaakte heksenkaas Paprikareepjes Fruit op een prikkertje
Snap je helemaal toen mijn oudste 2,5 was,is hij er bijna in gestikt. Niemand had wat door,en ik dacht waarom kijkt hij mij zo verschrikt aan,toen werd hij helemaal rood. En toen snapte ik het pas. Ik helemaal in paniek haha ,echt niet grappig eigenlijk. Mijn man heeft hem op zijn rug gebeukt,toen schoot het eruit. Maar omdat hun de helft niet hadden meegekregen denken ze nog steeds dat ik overdrijf!!! Dat hij zich gewoon een beetje verslikt had. Word er nog steeds mee geplaagd:x
Hier zijn vooral in trek: tomaatjes (misschien in stukjes?), komkommer, olijven, garnalen, toastje met roomkaas/tapenade, avocado, mozzarella, chipjes van goodies, gedroogd fruit, vers fruit, stokbrood, gehaktballetjes, stukjes zelfgemaakte pizza (Turks brood als bodem), gegrilde groenten.
Nou ja zeg! Je uk in ademnood en dan overdrijf je? Met anderhalf jaar hebben wij het met een koekje gehad. Het was echt eng om te zien. Ze was zo gulzig. Ze moest zo hoesten dat ze daardoor alles eruit spuugde gelukkig. Ik was ook helemaal overstuur. Verder heeft ze het nog gehad met een stukje brood, maar toen paste mijn moeder op, dus daar was ik niet bij. Die heeft toen haar vinger in de keel van de kleine gestoken om het brood eruit te halen, alleen dat mag helemaal niet wanneer iemand stikt. Mijn moeder in tranen toen ik niet veel later thuis kwam.
die van mij had zich ook niet verslikt,maar dat tomaatje zat vast achterin zijn keel. denk dat zij daar ook bang voor is.