Hier ook een man die dochterlief met elastiekjes op het KDV afleverde toen ik bevallen was van de jongste. En vier jaar later probeert hij het nog steeds niet om een staart te maken of wat dan ook. Als ik er niet ben, dan laat hij dat aan een van de oma's over of als dat niet kan laat hij ze met los haar of met haarband lopen (dat laatste bedenken ze dan vaak zelf haar kammen doet de oudste ook zelf en de jongste op zo'n dag ook als het moet).
Mijn man kan juist heel goed kammen, staartjes en vlechtjes maken. Vooral de vlechten ben ik een ramp in vergeleken met hoe keurig hij het doet!
Een staart maken kan mijn man nog wel, ook een knot met donut kan hij en met een paar knipjes de haren opsteken alleen voor beide neemt hij de moeite niet, staartje vind hij prima
Oo pffff een staartje helemaal onderin hasr nek en de haartjes zitten weer prima volgens hem. Verschrikkelijk!!!!!@
Mijn man kan het ook niet. Hij krijgt geeneens een staart in bij de jongste. Als hij de jongste weleens naar de creche brengt dan komt ze daar echt met coupe ontploft haar want ze heeft ook een bos met krullen maar gelukkig vinden de leidsters het geen enkel probleem om er iets moois van te maken. Haar grote zus van 10 jaar doet ook regelmatig haar haren in een vlecht of staart als ik er niet ben. Ik moet er altijd wel om lachen.
Grappig om te lezen dat ik niet de enige ben met zo'n man. Ik vind het vooral vervelend als ze ergens naartoe moet met hem. Ik vind het haar los bij haar niet zo leuk, en dan moet dan 'verplicht' toch wel....
Mijn man maakt bij onze oudste altijd 2 staarten en dan zit de scheiding perfect recht en de staarten ook echt gelijk (best handig een man die zo netjes is ) Zelfs de jongste die nog niet veel haar heeft zorgt hij ervoor dat het netjes zit (beetje natspuiten en in een scheiding gekamd)
Mijn man kon eerst nog net een staart. Toen heb ik hem leren vlechten (op zijn verzoek ). En een halve vlecht (halve staart maar dan geen staart maar vlecht met alleen onderin een elastiekje) lukt hem ook goed. Dan zegt de juf op school 'wat heeft mama je haar mooi gedaan!' en dan zeggen de kinderen 'nee hoor, heeft papa gedaan!'. Laatst ook met iets op kleding naaien, papa is veel beter in naaien dan ik , dus dat mag hij doen. Zelf kan ik vlechten, heb ook wel eens een watervalvlecht gemaakt en dat lukte mooi, maar ik heb weinig geduld (of tijd 's morgens) en invlechten wordt niets.
Hahaha, het gaat in heel veel huishoudens hetzelfde zo te lezen! Ik ben blij dat de mijne tegenwoordig zijn uiterste best doet op een staartje en de plukjes die daar niet ingingen vastzet met een speldje. Dat geeft dochterlief zelf ook wel aan ('Nu nog een speldje erbij papa') Kammen gaat goed, behalve als er heel veel klitten inzitten. Dan hoor ik een paar keer dochter auw zeggen en papa 'ga maar naar mama' Voor de poging zelf staartjes maken gedaan werd, is hij meerdere keren met haar ongekamde haren gaan fietsen en overal op visite. Toen wel gevraah of hij op z'n minst een speldje in wil doen. En nu dus zelfs staartjes! Maar voor meer heeft hij echt geen geduld! Hebben jullie mannen er ook een handje van om een elastiekje in een ruk uit de haren te trekken? Arme mop mist elke keer pittig wat haren! Nu gaat het met normale elastiekjes al wat beter, maar toen ze nog korte haartjes had, deed ik van die vlechtjeselastiekjes in (hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel). Die trokken echt veel haren uit haar hoofd!
Zo bracht ik dochter ooit naar school met 1 vlecht en 1 staart. is mama 1 vlecht vergeten? Hoe kun je nou 1 vlecht vergeten? Ze wilde het gewoon graag zo
Weet je wel hoe moeilijk staartjes maken is? Ik heb 3 zonen met stekels en een tijd geleden logeerde het dochtertje van mijn zus bij mij. Ik helemaal blij, eindelijk eens staartjes maken, dacht ik. Nou, mooi dat me dat niet lukte. Het arme kind bleef geduldig zitten wachten tijdens mijn gepruts, tot ik uiteindelijk maar zei: Sorry meisje, vandaag krijg je losse haren, haha. Ik kreeg het maar niet goed bij elkaar, dan zakte er weer een pluk scheef, dan zakte het elastiekje er weer gelijk uit.
Hij kan wel een staartje maken. Na enige tips zit het ook wat netter, maar nooit zo netjes als wanneer ik het maak. Het interesseert hem toch niet genoeg, vrees ik.
Gebeurd hier helaas ook niet.... Hij zegt dat hij het niet kan, maar is volgens mij gewoon heeeeel erg gemakzucht.... Op vrijdag werk ik en is mijn vriend thuis en dan heeft ze standaard niets in haar haar. Ze zit nu qua lengte echter op een tussenlengte... het ziet er met staartje/ speldje er prima uit zit, maar zonder is het een beetje een warboel ... Ach ja, dan gaat er maar een speldje/ staartje in als ik thuis ben
Mijn man heeft heel lang bij hoog en laag volgehouden dat hij niet meer kon doen dan alleen 1 staart maken. Zelfs 2 staarten maken kon hij niet, beweerde hij... Slaat natuurlijk nergens op, want iedere idioot kan twee elastiekjes om twee bundeltjes haar binden . Volgens mij vond hij het maar mooi makkelijk om te zeggen dat ik hij het niet kon. Nu is de volgende stap vlechten. Mn oudste dochter heeft heel lang haar en met nog een dochter erbij, vind ik dat hij dat gewoon moet leren. Hij houd echter vol dat hij het niet wil leren en ik maar gewoon moet vlechten. Tja...
Er was een ijs dat hij het liefst niet eens borstelde, hij hield wel van coupe nonchalant 🙄 Inmiddels ziet hij wel in dat dat toch niet kan. Maar ik kan me niet herinneren dat hij een staart gemaakt heeft. Misschien nog net een haarband. Maar als ik er een nachtje niet ben, gaat zij tegenwoordig meestal uit logeren. Mijn moeder maakt trouwens ook vreselijke staartjes. Twee scheve hoge staartjes voor een meisje van bijna 4...
Staart en een knipje, klein staartje rest los, alleen een knipje. Dat zijn de dingen die er redelijk goed uitzien hier.. Zelf vind hij dat hij het heel goed kan. Ga maar aan mama laten zien hoe mooi haar je hebt!
nou mijn man is die idioot die het niet kan en echt...ik heb hem bezig gezien. Ik kan mij er ook niks bij voorstellen...maak zelf leuke creaties, maar wat hij doet...het lukt echt niet.
mijn man probeert het altijd wel maar vraag niet hoe het eruit ziet haha los laten hangen wordt hem ook niet want we hebben een krullenbol en haar haren staan alle kanten op als ze uit bed komt.. naar opa en oma hoeft hij geen elastiekjes mee te nemen want dan ziet het er nog beroerder uit dan bij papa (mijn man heeft geen broers of zussen dus oma is geen meisjes gewend)
Mijn man vertikt het ook. Oke, hij heeft het wel eens geprobeerd en dan lukte het niet, maar dan is hij er ook direct klaar mee. Wil het nu niet eens meer proberen. Mijn dochter heeft een flinke bos met krullen, eigenlijk alleen goed kambaar als ze net gedoucht heeft en ik er dan anti klit spray in doe. Maar na een slaapje is ze dan net een ontplofte poedel. Dus het MOET dan in elk geval even nat gemaakt worden zodat het weer enigszins zit, dat doet mijn man dan gelukkig weer wel. Haar pony komt nu in haar ogen, ik heb hem tig keer gevraagd om dan op z'n minst even een knipje of spelde erin te doen zodat het niet in haar ogen hangt, maar helaas Op het KDV weten ze het inmiddels ook, daar hebben we afgesproken dat zij haar haren doen als mijn man ze heeft gebracht