Nog maar weinig kwaaltjes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door happiness, 26 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    Hallo meiden,

Ben toch weer megabezorgd :(!!!
    Ik ben nu 8 weken en 2 dagen zwanger. Maar voel niet zoveel.
    Had rondom echo datum echt wel dat ik me misselijk voelde en pijnlijke gespannen borsten.
    Nu alleen nog maar een beetje gespannen borsten.
    Misselijkheid is ver over, terwijl ik bij mijn zoontje tot na de 20 weken volop heb moeten spugen en continue misselijk was.
    Wel heb ik 's avonds nog wel dat ik weinig eetlust heb en warm eten/vlees me niet zo aanstaat. Overdag eigenlijk weinig last.

Ben zo bang dat beebje is gestopt met groeien.
    Woensdag pas de tweede echo.
    Meer dames die weinig tot geen klachten hadden en waar het toch goed ging?

Weet dat ik eigenlijk niet mag klagen als ik me redelijk goed voel, maar gezien mijn eerdere miskramen, was ik liever toch gewoon misselijk (als bevestiging)....klinkt stom misschien....sorry voor de misselijke dames die zich hier aan storen :).

2. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Met 6 weken was ik een aantal dagen kotsmisselijk, was echt dood ziek. Al snel was dat over. Nu ben ik misselijk in vlagen, maar is het al een stuk minder als anderhalve week geleden. De misselijkheid is gewoon bijna helemaal weggegaan bij mij en 3 dagen geleden had ik een prachtige echo met een bewegend kindje en een kloppend hartje.

3. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    iedere zwangerschap is anders.
    bij de eerste was ik de eerste paar weken zwanger bij de 2de en deze zwangerschap bijna niet

4. memmievan3

memmievan3 Actief lid

16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    geniet ervan, hoe minder kwaaltjes hoe beter lijkt mij:D:D
    meerdere dames zullen jaloers op je zijn

5. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Is bij iedere zwangerschap anders.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik snap je angst, zeker gezien je onderschrift, maar weinig klachten hoeven echt niets te zeggen!

Hopelijk heb je woensdag weer een goede echo!

7. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Iedere zwangerschap is inderdaad anders. Sommige dames zijn door de drukte bij een 2e zwangerschap misselijker. Van andere hoor je soms dat ze veel minder kwaaltjes hebben, alsof hun lichaam de zwangerschap 'herkent'. Probeer je niet te veel zorgen te maken meid!

8. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Hier de hele zwangerschap nog nergens last van, of nouja, in het begin wat extra vermoeidheid en pijnlijke borsten, maar nooit misselijk geweest oid. Dus probeer je geen zorgen te maken, het kan ook goed gaan zonder kwaaltjes :)

9. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik herken het helemaal, ben ook altijd bang dat beeb ermee gestopt is. Geen kwaaltjes gehad bij vorige zwangerschap, alles is prima verlopen. Bij deze zwangerschap vanaf week 6 een heel klein beetje misselijk en voor de 9e week opeens over! Beeb deed het vorige week nog perfect (10,5 week toen)

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    +1

Helaas is mn derde zwangerschap dan helaas op een teleurstelling uitgelopen vanwege trisomie 18, maar heb net als miepmiep nooit echt heftige klachten gehad buiten de vermoeidheid.... en die pijnlijke borsten heb ik alleen gehad bij de tweede zwangerschap.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij Thirza was ik kotsmisselijk, de zwangerschap daarop helemaal niet, (leeg vruchtzakje), de zwangerschap daarop wel weer erg misselijk, (kloppend hartje bij 7,5 week, bij 8 weken gestopt, waar we pas met 11 weken achter kwamen bij een echo. Mijn klachten nog volop aanwezig toen).
    Deze zwangerschap erg wisselend met de kwaaltjes. Paar dagen heel misselijk en dan weer een paar dagen niet. En deze keer dus wel goed gegaan.
    Die kwaaltjes zeggen dus helemaal niets...
    Heb je snel weer een echo?

12. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Een keer boven de wc gehangen in week 7, beetje misselijk tussen week 5 en 9. Van begin tot week twaalf andere eetlust. Nu kan ik alles weer eten en heb ik m'n smaak terug. Borsten deden maar matig pijn en vermoeidheid heb ik nauwelijks gemerkt.

En hij doet het nog steeds :)

13. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik dacht bij 5-6 weken ook "is dit het nu"?
    Had ik dat maar niet gezegd.... Heb daarna elk kwaaltje uit het boekje gehad, niet te doen.
    Maar zowel mijn moeder als mijn 4 vriendinnen (waarvan er nu 3 al bevallen zijn en eentje halverwege is) hebben NIETS gehad van kwaaltjes. Niet misselijk, niet moe, niets... Dus no worries.

14. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    Dankjewel dames!!!
    Dit had ik even nodig. Een beetje geruststelling. Ik probeer me daar maar aan vast te houden.

En tuurlijk moet ik eigenlijk blij zijn dat ik me redelijk goed voel, maar dat is toch erg moeilijk als je al 3 miskramen hebt gehad.
    Nog twee nachtjes slapen en dan hopelijk weer een mooie echo van ons tweede wondertje!!!

15. Zwangeremiep

15 mei 2012
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Heb zelf ook een miskraam gehad en bij die zwangerschap was ik juist erg misselijk en veel kwaaltjes..
    En bij deze zwangerschap (meer als 36 weken) nog maar 1 x overgegeven en bijna nooit misselijk geweest alleen hellemaal in het begin zere tepels en dat was het..
    Zegt dus denk ik niet zo veel?
    Als je je erg druk maakt kan je altijd even de vk bellen toch.. Aangezien je voorgeschiedenis,
    Succes!

Deel Deze Pagina