Leefwereld (in België)

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Pompeloesje, 22 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    #1 Pompeloesje, 22 okt 2009
    Laatst bewerkt: 22 okt 2009
    Leuk onderwerp ter discussie!
    1) mag je overal borstvoeding geven?
    2) tot welke leeftijd?

Ben een docu aan het kijken over britse vrouwen. Die mogen overal bv geven,zelfs in de supermarkt. En vooral,de eerste vrouw gaf haar 2.5 jarige tweeling nog bv (soms zelfs 20 keer per dag). De tweede vrouw gaf haar 4 jarig zoontje nog bv en ging nu haar 18 maanden oude adoptiedochtertje nog bv geven. En de laatste vrouw voor de reclame geeft haar 8 jarig dochtertje nog bv. Na de reclame komt er ook nog een vrouw die zelfs haar man bv geeft...En zelfs een grootmoeder die haar kleindochter bv geeft :$

2. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    oh gatsie heb het al ooit gezien... een vrouw die het verspilling van de melk vond om er niks mee te doen, dus liet ze manlief ook maar elke avond van haar borst lurken...

3. Female

Female Niet meer actief

En waarom zouden wij dat niet mogen? ;)
    Ik geef overal BV, ook in een supermarkt als het toevallig zo uitkomt.

M.i. is er ook absoluut niks mis met een kind van 2,5 jaar dat BV krijgt.

Super toch dat ze haar adoptiekind BV gaat geven!

En waarom gaf de grootmoeder haar kleinkind BV? Mss was daar wel een goede reden voor? (Moeder overleden, niet in staat BV te geven?) Onder zulke omstandigheden, waarom niet? Nog altijd de beste voeding hoor.

4. Female

Female Niet meer actief

PS je zult hier wel flink wat reacties krijgen, op de manier waarop je schrijft klinkt het meer als een discussie uitlokken (mijn haren gingen er een beetje van overeind staan eerlijk gezegd)

5. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    België
    discussie mag he (is zelfs men eerste zinnetje :p)en versta me niet verkeerd! ik ben absoluut voor bv. Tot een jaar of drie. Maar tot 8 jaar vind ik toch wat lang. :) En ja ik zou het ook als het nodig moest zijn in de supermarkt geven. Maar ik vind dat je toch moet oppassen waar en wanneer je het doet. Maar dat is mijn mening trouwens he :) ieder zen eige mening en ja,ben toch benieuwd wat de reacties zijn. ;)

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ook ik was niet helemaal gecharmeerd van de manier waarop je de discussie start, maar dat terzake.

Ik vind persoonlijk om je eigen man ook live te 'voeden' een beetje te ver gaan. Maar aan de andere kant als er toch voeding over is waarom niet. Ik denk niet dat ik of mijn man dat zouden doen maar het verschil tussen een glas moedermelk van de koe en moedermelk van een mens is niet zo groot. behalve dan dat een koe toch wel wat meer produceert.

En voeden overal moet kunnen. Nu vind ik persoonlijk dat een wat ouder kindje best eventjes kan wachten in de supermarkt en ik zal Kyra daar ook niet meer voeden. Maar aan de andere kant als het vrij discreet gebeurd weer een waarom niet?

Ik zal zelf Kyra voeden totdat een van ons beiden het genoeg vindt. En aan Kyra te merken heeft ze er nog lang geen genoeg van. Er is trouwens wel een heel groot verschil tussen het voeden van een jonger en ouder kindje. Een ouder kindje drinkt toch vaak veel korter en minder. En als Kyra als ze wil op haar 4e nog één keer per dag een paar minuutjes wil drinken heb ik daar absoluut geen probleem mee.

7. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

PRECIES! Helemaal mee eens!

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Heb al ooit eens gelezen over een man die borstvoeding...of was t nou de vader van haar...naja die kreeg dus borstvoeding (netjes afgekolft hoor) omdat hij een bepaalde huid aandoening had en dit daarbij zou helpen. Na n week bleek dus dat dat inderdaad erg hielp en zijn ze er mee door gegaan. De vrouw gaf toch al BV aan haar kind, dat glaasje meer kon er dan ook nog wel af.
    Dat vond ik dan best wel een mooi iets hoor!
    En waarom niet overal? Al vind ik sommige plekken weer iets minder geschikt als anderen. Om nou in een supermarkt bv te geven...nja... zo'n supermarkt American style met een stukje waar je kan zitten en wat kan eten of drinken dan weer wel. Maar bij ons in de C1000...nou nee dan ga ik wel even in de auto zitten of op n bankje in het parkje.
    En tot wanneer...tja...8 jaar vind ik n tikkie overdreven! Iig als het live is. Maar als je kind nou net als de man in het voorbeeld wat ik al beschreef erge baat heeft bij jou BV. Dan zou ik echt wel kunnen overwegen om door te gaan hoor! Al zou ik het op n gegeve moment toch echt afkolven. Ik denk dat zodra n kind een seksuele indentiteit krijgen dat live BV geven niet zo handig meer is. Maar of dat echt wat met elkaar te maken heeft weet ik niet.

9. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
  10. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Ik vind een kind van een jaar of 8 bv geven ook wel een beetje ehhh vreemd...:)
    Zou daar echt heel raar van staan te kijken. Vraag me dan ook af voor wie het is. Is het nog zo goed voor het kind of wil de mama zo graag....

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een kind van 8 drinkt echt niet omdat de moeder dat zo graag wil. Als het kind het niet meer wil zou die het echt niet meer doen!

Ik vind dat overal voeden zou moeten kunnen. Ik vind het vooral vervelend dat niemand het storend vind als je een flesje geeft, terwijl er soms wel raar gekeken wordt als iemand in dezelfde situatie de borst geeft. Dat zou niets uit moeten maken!

En wat leeftijd betreft, ik vind het ook wel apart als een kind van 8 nog bij de moeder drinkt, maar als ze dat allebei nog willen, waarom eigenlijk niet? En een vader die bij zijn vrouw drinkt vind ik wel heel raar, ik denk ook omdat het daar niet voor bedoeld is. Als het echt helpt bij een aandoening bij de man, kolf het dan af denk ik dan. Maar dan ook weer, waarom afkolven als het ook live kan? ;) Maar bij het idee dat mijn vriend mijn borstvoeding zou drinken walg ik al, ik vind het zó vies smaken!!!! Ik heb mijn eigen melk wel eens in de thee gedaan toen ik op een allergeenvrij dieet was, eerst ging het nog wel, maar na verloop van tijd walgde ik er echt van. Maar goed, Eva vond het lekker en daar gaat het om :D

12. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik vind het ook niet echt heel smakelijk moet ik zeggen. Maar af en toe als ik het afgekolfd heb wil ik eventjes kijken of het nog wel goed is, zoals ik bij eigenlijk alles wel doe behalve bij live voeden en dan ontkom je niet aan proeven.

ik vond het filmpje eigenlijk niet schokkend of raar trouwens. Ik vond het eigenlijk best wel mooi dat dat kindje zich nog steeds zo geborgen voelt bij haar moeder. Natuurlijk kan dat ook op andere manieren, maar toch heeft het wel iets. Ik hoop trouwens wel dat Kyra eerder afbouwt want ik hoop dan toch wel klaar te zijn met borstvoeden.

13. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    En toch blijf ik het heel vreemd vinden, het lijkt me als je 8 jaar bent, dat je dan genoeg voedingsstoffen op de normale manier binnenkrijgt.

14. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Het is jouw mening dus als jij het raar wil vinden mag dat natuurlijk. :) Maar op het tweede gedeelte wil ik graag reageren. Het gaat vaak om meer dan voeding alleen. Alle kinderen en nog stiekem een hoop volwassenen hebben nog steeds zuigbehoefte en die duimen. Duimen, speentjes etc het is gewoon een vervanging voor de borst. In dit geval vinden zowel moeder als kind het goed als deze zuigbehoefte nog aan de borst gestild wordt (met als extra de troost van lekker warme melk) en de moeder geeft ook duidelijk aan dat het steeds minder wordt. En het kindje heeft duidelijk nog de bevestiging en geborgenheid nodig.

15. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik geef ook bv maar in de supermarkt voeden omdat dat zo uitkomt gaat mij te ver hoor.
    Ik denk dat je ook een beetje rekening moet houden met je omgeving net zoals je omgeving rekening moet houden met jou en als het goed is ken je je kindje gauw zat zodat je het een beetje kunt plannen

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het ook niet graag doen, net zoals iemand liever niet een flesje geeft in de supermarkt lijkt me. Maar ik vind dat het wél moet kunnen als het wel een keertje nodig is. Niemand heeft er toch last van? Lijkt me dat iedereen meer last heeft van een huilende baby.

Deel Deze Pagina