ik vind het niet kunnen de meeste mannen denken dat het allemaal zo gepiept is en het niks voorstelt even een kind eruit duwen(zo dacht ie van mij ook) tot dat ie zag dat het wel daadwerkelijk pijn deed....en door de bevalling heeft ie wel meer respect gekregen voor vrouwen en die pijn
Echt belachelijk.....ik heb mijn man juist onwijs hard nodig gehad! Zonder hem had ik het niet kunnen doen!!
Persoonlijk had ik mijn vriend niet echt nodig, ik dook heel erg in mezelf en lieve woordjes en aaitjes over de bol leidden mij heel erg af. Maar ik wilde wel dat hij erbij was, ik wilde voor hem dat ie het niet zou missen. Maar ik heb werkelijk geen idee of hij mijn hand heeft vastgehouden ofzo. Ik heb wel heel dankbaar gebruik gemaakt van hem toen ik op hem mocht hangen tijdens het persen. Maar nee ik denk niet dat je papa's dit moet verbieden, dit moeten stellen zelf uitzoeken.
Wat een vaag iets zeg! Ik vind dat mijn vriend bij de bevalling hoort te zijn, gewoon omdat het (ook) zijn kindje is dat geboren gaat worden! Dat is toch iets waar je samen bij hoort te zijn? Wat je samen hoort te doen? Nouja ik weet 1 ding zeker als mijn vriend niet bij de bevallingen had mogen zijn had ik veel minder rustig de bevalling in gegaan en de bevallingen gedaan. Zeker de tweede bevalling hadden we erg duidelijke afspraken en juist met hem erbij voelde ik me veel zekerder dat die afspraken na gekomen zouden worden ook als ik het niet meer zou kunnen aangeven... Geen mannen in de verloskamers zou wat mij beteft echt geen verbetering zijn!
Ik kon mijn man moeilijk zijn eigen huis uit zetten lijkt me?! Raar hoor, je krijgt toch samen een kindje?!
ik heb echt veel aan mijn vriend gehad en had hem dsit ook niet willen ontnemen. mijn vriend heeft mijn goed gesteund en geholpen met puffen etc en zonder hem had het me zeker niet zo gelukt als het nu is gegaan. vind het dus maar stom. en dan die reactie van vader als het kindje er uitkomt ook die zou ik nooit gemist willenn hebben. die tranen van blijdschap bij de 1e bevalling wist hij niet precies wat hij lon verwachten en moest doen. toch heb ik hem toen nieyt willen missen. bij de 2e bevalling ben ik ingeleidt en we konden ons bijde voorbereiden. hij heeft me hand vastgehouden, meegepuft, me moed ingesproken en gezorgt dat ik bij me positieve bleef. ook had ik dit keer een monitor langs me bed zodat hij precies wist wanneer de wee kwam en weer wegging. zo kon hij me optimaal steunen
Ik vond het wel zo gezellig, kijk tuurlijk kan ik het makkelijk zonder maar das lang zo leuk niet, we hebben gelachen, gepraat, en het is gewoon mooi om samen te zijn tijdens dat speciale moment.. Ik snao soms wel dat een man (als ie niet de juiste instelling heeft ) lastig kan zijn, soms kan een man met zijn nervositeit een vrouw niet goed kalmeren maar in de meeste gevallen is dat echt niet van toepassing.. Lijkt me een beetje ouderwets en raar..
Ben blij dat iedereen er zo over denkt, ik vond het zo vreemd dat iemand uberhaupt zoiets kan verzinnen en ze er nog een tv item van maken ook!
Nou ja het ging er geloof ik meer om dat als vrouwen niet goed kunnen ontspannen en focussen op de bevalling ze een bepaald hormoon niet aanmaken, maar dit kan ook gebeuren (zeiden ze in hetzelfde item) als een kraamverzorgster/verloskundige (of wie dan ook) bijvoorbeeld teveel lawaai maken als de vrouw bezig is. Ook vind het onzin dat een man per definitie geweerd moet worden, ik heb veel aan mijn man gehad (ook al ben ik niet natuurlijk bevallen, maar wel de weeën e.d. gehad) dus zou hem niet willen missen. Maar kan wel begrijpen dat in bepaalde situaties als de man veel irritaties opwekt bij de vrouw of de vrouw zich meer zorgen maakt om de man dan om haar bevalling de gynaecoloog/verloskundige wel zo'n besluit wil nemen. Trouwens het is wel zo dat in andere landen (en vroeger) de man er nooit bij is/was. Dan zaten de mannen op de gang te wachten tot iemand kwam vertellen dat zij een zoon of dochter had gekregen. Dus het idee is niet helemaal vreemd denk ik...
Nou tijdens mijn bevalling was ik zo in mezelf gekeerd dat ik niet eens door had wie erbij was. Echt, de paus had erbij kunnen staan, dat had geen enkel verschil gemaakt...
Bij mij werkte dat bij de tweede juist averecht... De bevalling en weeen waren zo snel... (6 minuten persen).. en totaal van weeen van nog geen 3 uur... dat mijn vriend mij in de kraamweek zei:" hoe kun je nou moe zijn met zo'n bevalling"...:x Vind het bericht wel raar trouwens... en ze noemde het op tv een nieuwe manier van bevallen... PARDON volgens mij mocht mijn opa vroeger niet bij de bevalling zijn... dus wat nou nieuw??
Nou mij hebben ze achteraf moeten vertellen dat de verloskundige nog eens naar het ziekenhuis terug was gekomen om bij de bevalling te zijn, dat had ik echt niet gemerkt. (terwijl ze zo'n beetje de hele persfase naast me stond) En de gyn die erbij was zou me omver kunnen rennen, zou hem niet meer herkennen... Tis nog net dat ik weet dat mijn vriend erbij was, hahaha!
Ik was wel blij dat mijn man erbij was. Ik heb wel alles bewust meegemaakt en hij kon ook eigenlijk niks voor me doen, ik wilde vooral met rust gelaten worden. Maar voor hem was het zo'n mooi moment toen mijn zoontje geboren werd, dat zou ik hem nooit willen afnemen.
De eerste bevalling van mij duurde 4 uur weeen en kwartier geperst de tweede was 2 uur weeen en 1 minuut geperst en de derde was 1,5 uur en 3 minuten geperst maar ik moet zeggen de kortste deed meer pijn dan de iets langere. Je heb je vriend toch wel een mep verkocht toen die dat zei? hihihihi misschien wou hij je opbeuren
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die opmerking begrijp! Ik zou er niet aan moeten denken dat manlief er niet bij had moeten zijn. Ik probeer uit te leggen waarom ik het begrijp.... maar dat is niet te doen, meer omdat je inderdaad ontspanner ben helemaal alleen. Ik was ook op een andere planneet... daar ik wel heel rustig was!
Nee was niet opbeurend bedoeld... maar bloedserieus... Tja heb niet gemept... maar zal binnenkort eens iets in zn vreten douwen.. zodat ie niet kan schijten.... er dagen mee loopt en hem dan op de wc hoor piepen... Weet ie ook eens wat het is...... "bevallen".... (ik mis nu toch die ëvil smiley)
ooh mannen zijn zo tactisch maar gelukkig krijgt die van mij het niet voor elkaar om zoiets te zeggen....
vind trouwens dan dat ze eerst de (schoon)moeders moeten weren uit de bevallingskamer..... Is het meteen het probleem uit de wereld, dat ze zwangeren zich verplicht laten voelen dat ze erbij moeten zijn..... (lees het hier op het forum ook zo vaak, terwijl diegene zich helemaal niet op gemak voelt bij haar) "helaas ma.... het mag niet... kan het ook niet helpen"...