vaders weren uit verloskamers

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Sjees, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Nou, ik moet er weer niet aan denken dat m'n moeder er niet bijgeweest was m'n eerste bevalling. M'n ex had toentertijd zo weg mogen blijven, nutteloos sujet, maar m'n moeder had ik heel, heel, heel hard nodig toen!

2. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

had het zonder mijn vriend echt niet gekund hoor! Moet er niet aan denken om zonder hem te moeten bevallen.

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik vind het uberhaupt al belachelijk dat ze erover nadenken!

Een goeie die mijn man tegenhoudt om de verloskamer in te komen.

4. ikke22

ikke22 Actief lid

1 sep 2009
    198
    0
    0
    @ seth, ik heb mijn moeder gewoon gezegd dat zij er niet bij mag zijn. ze wilde het wel heel erg graag, maar ik wilde het gewoon echt niet. ik vind dat je bevallen iets is van jezelf en je partner...

5. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Mijn moeder/schoonmoeder wilde er ook bij zijn. Heb gewoon gezegd dat ik dat zelf niet wil. Moet er niet aan denken

6. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    mijn man is tijdesn mijn bevalling 3 uur afwezig geweest omdat hij op dat moment nierstenen had..

juist om te voorkomen dat hij de bevalling zou missen omdat hij steeds in het zh lag was op 8 juni een spoedingreep gepland.. het plaatsen van een speciale catheter van de nier naar de blaas.

helaas beviel ik dus ruim 2 weken te vroeg ... precies op die dag.. ik had een niet vorderende ontsluitng als complicatie dus hij kon tussendoor weg..... nou ze hebben me bijna de hele tijd alleen gelaten in het zh.... de begeleiding was afschuwlijk belabberd... ik heb dat als heel erg naar en alleen ervaren... zo kil en afstandelijk als ze waren en zo weinig tijd hadden ze voor me...

en ra ra toen mijn man terug was kon ik goed ontspannen en ging verdere ontsluitng met behulp van weenopwekkers goed...

ik vraag me af hoe ze dat zien?????

ziekenhuis kennende gaat er echt niet je hele bevalling iemand naast zitten want dat kost te veel dus los van het feit dat het belachelijk is is het volgens mij ook nog eens niet uitvoerbaar

tenzij je een eigen bijdrage van 1000,- moet gaan betalen ofzo???

gr Jose

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Be-Lach-e-lijk!
    Ik voel me bij hem juist het meest op mijn gemakt, dus dat geredeneer dat zijn aanwezigheid de bevalling op zou houden vind ik larie. Ik zou juist niet kunnen ontspannen met allemaal vreemden aan mijn bed..en dan zeker als die ook nog onaardig doen.

Bovendien wil ik niets liever dan het kindje krijgen met degene waarmee ik het gemaakt heb zo dicht bij me als maar kan. En na 9 maanden zwangeren en een pijnlijke bevalling, vind ik stiekum ook wel, dat ie mij dan maar even moet aanschouwen als ik lijd. Dat is zijn bijdrage :D

8. Alita

Alita Niet meer actief

ppff wie meot je dan bijstaan, de verplegers, de gyneacologen? Daar heb je toch niks aan die zijn er nooit.... lig je daar helemaal alleen.

Mijn vriend heeft in principe niks gedaan maar alleen dart hij erbij was is toch een grote steun. En als je kindje wordt geboren heeft hij er toch zeker überhaupt recht op om dat moment mee te maken? Zoals iemand al zei er moet maar eens iemand komen en dat zeggen dan laat ik wel eens zien wat hormonen doen haha.. En mijn moeder/schoonoeder erbij nee vriendelijk bedankt, maar dat is voor iedereeen weer anders!!

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

dat topic is zeker weten niet bedacht door iemand met kinderen ;)

wat een onzin zeg, ik was net als alle andere vrouwen met kinderen op de wereld juist blij dat mijn vriend er was.

10. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

He een hersenkraker.....

Wat nu....ALS DE GYN ZELF AL VADER IS?!

:D

11. Alita

Alita Niet meer actief

ik vraag me af ,

Wie heeft nu eigenlijk het recht om hierover te beslissen? Diegene die uren ligt te puffen zweten, pijn heeft en de grootste prestatie gaat leveren die een mens kan doen, of diegen die wat staat te kijken vanaf een zijlijn, af en toe eens iets zegt, en ja natuurlijk wel je kindje haalt maar dat terzijde.... NOU IK WEET HET WEL!!!

12. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Nou, ik was blij dat de 'vader' van mijn kind er niet bij was. Hem had ik er echt niet bij hoeven hebben, ik had hem verrot gescholden (heb ik alsnog gedaan tijdens m'n weeenstorm haha) dat het zijn schuld was :). (hij heeft mij verlaten bij 4 maanden zwangerschap)

Mijn beide ouders waren er bij en ik was zó blij dat zij er waren. Alhoewel ik het ook wel in m'n eentje gedaan zou kunnen hebben. Moet het uiteindelijk toch allemaal alleen doen.

13. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    PFFFF HEB KEIZERSNEE GEHA MAAR was zoooo blij dat mijn man naast mijn hoofd aanwezig was.

14. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Een vader heeft net zoveel recht als een moeder om bij de bevalling te zijn, het is ook zijn kind ( uitzonderingen daar gelaten natuurlijk ) Vader en Moeder bepalen wie er bij zijn.
    Vind het nogal vaag, vaders weren uit de verloskamers :S

Wat als moeders de halve familie erbij wilt hebben tijdens haar bevalling. Mag Papa op de gang wachten, grappig (not)

15. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik ben nog maar 1 keer bevallen in de verloskamer en helaas zonder de vader, die was te laat. Ik ben in 2 uur tijd bevallen in het UMCG.
    Ik heb dit als een gemis ervaren en mijn man ook. Tijdens de bevalling heb ik geregeld naar de deur gekeken of hij er al was..:( En ja ontspannen, een bevalling is toch sowieso al spannend, en helemaal als je veel te vroeg bevalt.
    Van de bevalling wist ik eigenlijk zo goed als niets, ik wist niet eens hoe mijn kindje eruit gekomen. uiteindelijk hoorde ik het pas een maand geleden, via mijn vk die informatie uit het UMCG had opgevraagd voor me. De baby was eerst met de kont geboren, en ik dacht al die tijd dat hij eerst met de voeten geboren was. Het is fijn als je man erbij was en je hem kunt vragen hoe bepaalde dingen zijn gegaan.
    ik was wel heel blij dat er een verpleegster was waarvan ik tijdens de bevalling haar hand heb mogen vasthouden en die mij aanmoedigde,
    helemaal alleen was het een stuk minder prettig geweest om te bevallen.

16. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ben ik niet helemaal met je eens. Zo gauw mannen een kind uit kunnen poepen, ja absoluut, maar tot die tijd beslist de barende vrouw of zij de vader er wel of niet bij wil hebben. Vind ik dan.
    Ik kan me ook wel voorstellen dat 't in sommige gevallen beter is de vader (of wie dan ook) er niet bij te hebben, maar dat is heel wat anders dan per definitie vaders (of anderen) te weren uit de verloskamer, omdat de gyn er last van heeft... (En zo lees ik 't toch wel 'n beetje; net alsof die man z'n dag niet had of zo...)

17. Mamasab

Mamasab Actief lid

17 jul 2009
    183
    0
    16
    TBM en Postbode
    Utrecht
    Je bent een stel je houdt van elkaar, lijkt me logisch dat je dan je man of vriend erbij wilt hebben. Ik zou gestresster raken van mijn moeder en al helemaal van mijn schoonmoeder want dat is een graaimuts. Dan kan ik de baby op me buik ook wel vergeten!

Mijn beste vriendin is er dit keer wel bij om me bij te staan omdat me vorige zwangerschap wel zwaar en snel was. Zij weet ook hoe het is bevallen. Helaas heeft ze haar kindje op 3mnd leeftijd verloren.

Maar vind dat ieder voorzich uit mag maken (mannen) of ie erbij wilt zijn of niet en niet dat het bij voorbaat al word beslist!

18. Sjees

Sjees Niet meer actief

Ik vroeg me ook echt af wat al die complicaties dan zijn die zouden optreden als de vader erbij was..........

19. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

@lisetteG
    Ik kan me voorstellen dat het een bevalling niet bevorderd als een man flauwvalt of schrikt bij het zien van een knip
    of als hij zo zenuwachtig is dat hij zijn vrouw juist NIET helpt door haar ook nerveus te maken oid.
    en complicaties kunnen dan bijvoorbeeld zijn dat het kindje zuurstoftekort krijg bij de geboorte omdat de bevalling dan te lang duurt.

20. Sjees

Sjees Niet meer actief

ja als je het zo bekijkt,lijkt me ook niet handig idd;),maar het lijkt me toch niet dat dat al te vaak voorkomt.

Deel Deze Pagina