Hallo , ik zoek moeders die ervaring hebben met het gerechtelijk vastellen van vaderschap / ontkenning vaderschap . Dus via de rechter ... Hoe gaat dit in zijn werk ..? Hoe loopt de procedure , wat zijn de gevolgen , waar moet je rekening mee houden etc etc.. Alvast bedankt ..!!
Wat bedoel je precies?Is het kind erkent door de vader,wil je dat juist tegenhouden of wil hij het niet? Erkenning is moeilijk tegen te houden,alleen als je duidelijk aan kan tonen dat het niet in het belang van het kind is.Het is beter om een familie recht advocaat te zoeken,heel vaak is het eerste gesprek gratis.... Het kan veel tijd in beslag nemen,mijn ex wilde eerst mijn zoon niet erkennen,nu wel. Of hij het doorzet en voor elkaar krijgt ,weinig kans,hij heeft diverse documenten gestolen van ons en deze ook misbruikt,hij heeft mijn handtekening vervalst en nog een paar dingen.In mijn geval zijn dat zwaarwegende argumenten om de erkenning tegen te houden.
Geloofd de vader nog steeds niet dat het zijn kind is? Waarom wil Je een gerechterlijke procedure? Is er wel contact met vader?
Nog een aanvulling,je ex geloofde niet dat je zwanger was van hem,heeft je tijdens je zwangerschap in de steek gelaten (jij bent verhuisd maar hij liet niets van zich horen) . Waarom zou je je kind willen laten erkennen door hem?Als je ex het kind niet wil erkennen moet je dat afdwingen via de rechter dmv dna test.Die kosten kunnen heel erg hoog oplopen. Mocht je inmiddels een nieuwe partner hebben die het kind wil erkennen dan kan je dat regelen via internet.
Dit dus. Overigens worden die kosten gewoon gehaald op de ex-partne hoor. een Gerechtelijke DNA test kost ongeveer 600 euro. exclusief alle andere kosten. Als de vader in 2 jaar tijd nooit naar zn kind heeft omgekeken en er verder geen band is is het de vraag of een rechter het toekent. Meestal wel maar soms ook niet. Alimentatie kan je wel gewoon afdwingen als je dat belangrijk vindt. Daar is geen erkenning voor nodig. Als je het belangrijk vind dat en een naam op het geboortecertificaat van je kind staat dan zou ik me afvragen hoe blij je kind zal zijn met een afgedwongen erkenning. Emotionele waarde heeft het namelijk niet. Hier is zoon ook nog niet erkent. En dit is precies de reden waarom ik het niet af wil dwingen. Natuurlijk zou het voor geld/ erfenis en eventueel wezenpensioen (mocht vader ineens dood gaan) wel beter zijn. Maar mijn zoon bouwt wel een band op met vader. ziet hem elke week, doen samen leuke dingen en die erkenning komt hopelijk wel. Het is een paar keer beloofd we shall see.