Ik moet het even van mij afschrijven.. Juni '21 gestopt met anticonceptie en juli '21 zwanger. Tijdens onze 2e week vakantie in Spanje bloedverlies en bij terugkomst lege baarmoeder, miskraam gehad bij net geen 8 weken.. Nu na een paar rondes opnieuw zwanger, maar mijn testen zijn niet geweldig.. Ze zijn duidelijk maar amper tot geen oploop in de afgelopen dagen. Sinds vanavond ook een wat raar zeurderig gevoel onderbuik, pijn liezen wat uitstraald naar bovenbenen.. Morgen 4+3, zeker van eisprong op 20-11. 1 dec testte ik vaag positief, en dit liep langzaam op. Ik ga zo slapen maar ben zo bang morgen wakker te worden met bloedverlies.. Beetje een idee qua testen: 3-12 4-12 en 5-12 5-12.. 4-12, 5-12, 6-12 (onderste nog niet goed opgedroogd) Action testen zijn ook niet denderend..
Vorige cyclus (dit was wel mijn vmk maar even irrelevant) had ik maar 1x intiem contact en wist dus dat het ei bevrucht moest zijn 2-3 dagen nà ik mijn eipijn had gevoeld. Wellicht is de bevruchting later geweest? Want je tests lijken wel op te lopen. Herken door de vmk wel je onzekerheid. Blijf hier ook doortesten om oploop te zien..
Aan die onzekerheid kan je niks doen, zo zaten wij ook lange tijd in spanning. Het is lastig om na zulke ervaringen te vertrouwen op je lijf terwijl er niks in je macht ligt om er ook maar iets mee te kunnen. Ik hoop op een plakker voor je! Eventueel kan je rond 6/7 weken een echo laten maken bij een echocentrum. Zeer vroege pretecho kostte hier 35 euro (officieel, zij deed t gratis na onze eerdere zoontje M.*) verloskundige was hier pas met 9 weken namelijk, daar ging mijn (en partners) gemoedstoestand niet mee akkoord. Het zegt nog niets in zo'n vroeg stadium, maar je weet dan in elk geval of er sprake is van een vrucht en de locatie soms met wat geluk ook een knipperlichtje. Dan is t wachten op vk ook weer wat beter te verduren.
Hoe weet je zeker dat je eisprong op die dag was? Het kan iets later zijn geweest en later bevrucht, goed sperma kan vrij lang overleven, wat later innestelen ect en dan ben je wat minder ver dan je denkt. Je testen lopen namelijk wel op Ik had dit deze zwangerschap ook. Maar 1x gemeenschap gehad door omstandigheden, dus wist precies wanneer het gebeurd moest zijn. 12 dagen daarna testte ik nog negatief, op dag 14 positief, maar licht. Uiteindelijk een week terug gezet en wat later is bijgesteld naar 5 dagen. De verklaring was heel simpel; je eitje is wat later gesprongen dan je dacht, goede kwaliteit sperma, waardoor het langer overleefd en je (bevruchte) eitje is langer onderweg geweest en heeft gewoon even ergens niks liggen doen voordat ze verder ging. Zie mijn banner en gisteren op de echo nog een druk bewegend meisje te zien. Ik snap je onzekerheid heel erg goed, maar er kan een logische verklaring voor zijn.
Maar hoe heb je die gemeten als ik vragen mag? Ah nee, balen van het bloedverlies. Is het helder of oud bloed?
Gadver meid wat klote. Zelf behoorlijk wat ervaring met miskramen dus weet (soort van) wat je doormaakt. Veel sterkte (al hoop ik natuurlijk dat er toch nog hoop is...)
Spannend meis.. Hopelijk valt bloedverlies mee. De onzekerheid na een mk is killing.. Steken in de liezen horen er wel bij, oprekken van de baarmoeder/banden pijn. hier was het tijdens een mk dat ik op een gegeef moment niks voelde en ik wist dat het niet meer groeide en goed zat. De keren dat ik steekjes etc voelde was het wel goed. Het verliezen van de vrucht was overigens vaak heftige menstruatie pijn. maargoed bij iedereen loopt het weer anders. sterkte met afwachten en hoop voor je dat het afloopt met een mooie baby over 8 maanden x
Hey, Hier inmiddels een topic geopend. https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/oplopende-testen-na-miskraam-ervaringen-gezocht.719566/#post-23971814