Dringende vraag!!

Discussion in 'Kraamtijd' started by Kelleyy85, Jul 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

Jun 13, 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Een vriendin van mij is op 6 juli bevallen van een dochtertje, ze heeft 1 dag kraamhulp gehad. Gisteren is haar kindje in het ziekenhuis opgenomen ivm koort/ademhaling.
    Ze moeten nu waarschijnlijk een week blijven ivm eventuele hersenvliesontsteking.
    Heeft ze nu nog recht op kraamhulp na het ziekenhuis? Naar mijn idee namelijk niet maar wilde even zeker weten!!

2. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    je hebt recht op kraamzorg tot en met de 8e dag. Vandaag is dag 3 en ze moeten een week blijven dus op dag 9 komen ze weer thuis. Je kan verlengde kraamzorg aanvragen bij de verloskundige t/m dag 10 en verder kan je max 15 uur kraamzorg na ziekenhuisopname krijgen als je verzekering dat vergoed...

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Idd is er een mogelijkheid van 9e en 10e dag en idd max. 15u extra zorg, 3x5 of 5x3 is dat vaak.
    Maar dan moet ze even informeren bij de verzekering.

4. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

Jun 13, 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Oke bedankt! Ik ga morgen direct even voor haar proberen te bellen!

5. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    kelley ik denk niet dat je voor haar kan bellen. Die 9e en 10e dag moet haar verloskundige voorschrijven en die 15 uur moet haar verzekering goedkeuren. Dat moet ze denk ik beide zelf regelen.

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Volgens mij hangt het er gewoon vanaf hoe je verzekerd bent. Als je uitgebreid aanvullend verzekerd bent, maak je een kans op die extra zorg.
    9e en 10e dag hangt daar niet van af, daar kan de vk idd voor tekenen.

7. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Even overnieuw hoor, want een aantal dingen die hier staan kloppen niet.

Idd kan er zorg gegeven worden tot en met de 10e dag. De verloskundige moet hiervoor tekenen. Daarna is het afhankelijk van de (aanvullende) verzekering. Heb je alleen een basispakket dan krijg je geen extra zorg. Bij andere verzekeringen (en geloof me, geen verzekeraar is hetzelfde) hangt het er vanaf.

Ik werk zelf bij een kraamzorgorganisatie en mocht er extra zorg nodig zijn, dan vragen wij dit aan voor de klant. Ze kan dus he tbeste even de kraamzorg bellen.

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

Nov 16, 2007
    20,510
    2,427
    113
    Female
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik ben zelf op een vrijdag bevallen, ben op zaterdag opgenomen met Sven vanwege vermoeden op een ontsteking. Woensdag ben ik weer naar huis gegaan en heb ik nog kraamzorg gehad tot en met maandag. Dus dat is 11 dagen in totaal, waarvan dus 5 in het ziekenhuis. Ik had wel een aanvullende verzekering, waardoor ik wat extra uren had.
    Geloof zelfs dat ze ook nog de dinsdag wilde komen.. ik heb de berekening van de dagen nooit begrepen, haha, ik dacht dat ze veel te veel kraamzorg boden!

9. adi

adi Niet meer actief

Aanvulling: per verzekering gelden ook verschillende voorwaarden voor de 'couveusenazorg', dus de kraamzorg die ze krijgt als de baby in zkh heeft gelegen. O.a. zijn aantal dagen zkh-verblijf een indicatie.
    maar in elk geval moet ze contact opnemen met haar verzekering, afhankelijk van haar polis is links en rechts wat te regelen. Bij mij hebben ze bijv naast de couveusenazorg ook thuiszorg geboden, bij dezelfde kraambureau. Dit heeft het kraambureau zelf omgezet in extra uren kraamzorg.

Share This Page