vaderschapsactie wel of niet doen...

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door mamo, 16 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamo

mamo Nieuw lid

16 jan 2009
    2
    0
    0
    Ik hoop dat iemand mij kan helpen..

Ik ben met 22 weken zwangerschap bij de vader van het kindje weg gegaan. We kenden elkaar nog niet zolang en tussen ons ging het echt niet meer.
    Ik ben nog een keer terug gegaan om te praten over ons kind maar het eenigste wat hij te melden had was als je weg gaat wil ik er niks meer mee te maken hebben. Nou ik was dus snel wer thuis.
    Ik ben nu bijna uitgerekend (woon inmiddels bij mijn ouders) en van hem heb ik nooit weer wat gehoord (ook niet van zijn fam).
    Ik heb contact met een advocaat en heb het één en ander gehoord over vaderschaps actie.

Maar ik twijfel erg of ik dat wel of niet moet gaan doen, aan de ééne kant heb ik het liever zo als het nu is.
    Maar aan de andere kant, hij moet ook weten wat zijn verandwoordelijkheden zijn.
    Ik vind het heel erg moelijk, heeft hier iemand ervaring mee?
    Wat kan hij gaan ondernemen als ik vaderschapsactie ga starten...?

alvast bedankt groetjes mamo

2. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Wat een nare situatie. Ik denk dat je je goed moet afvragen waarom je dit wil, komt het niet vanuit een soort van wraak enz. Ik neem aan dat bij een vaderschapsacties een dnatest komt om vast te stellen dat hij de vader is en dat hij dan financieel verantwoordelijk is voor jullie kind? Heb je dat geld echt nodig? en wil je dat op deze manier? Wanneer vaststaat dat hij de vader is kan hij uiteindelijk ook gaan vragen om een omgangsregeling met het kind. Wanneer je dit weigert kan je dit heel lang uitstellen en moet het via de rechter, maar dan vind ik het niet helemaal stroken met de reden dat je vindt dat hij verantwoordelijkheid moet nemen (want verantwoordelijkheid is niet alleen financieel). De vraag is of je dit echt wilt dat hij het kind ook dan te logeren krijgt enz. Daarnaast is de vraag of je echt een man wil betrekken, die het eigenlijk niet wil, wat is de toegevoegde waarde voor jou?
    Misschien kan je ook nog even wachten en veranderd hij wanneer jullie kindje er eenmaal is. Hij kan het kind ook altijd lange tijd na de geboorte erkennen mochten jullie dat later willen (en eventueel met jouw toestemming erkennen met gezag).

Bedoel mijn vragen niet beoordelend hoor,(maar weet dat een geschreven woord soms anders over komt dan wanneer je echt met iemand praat) maar meer om over na te denken wat je beweegredenen en verwachtingen zijn. Ik wens je wijsheid toe en geniet nog even van je zwangerschap x

3. mamo

mamo Nieuw lid

16 jan 2009
    2
    0
    0
    heel erg bedankt voor je antwoord, ik weet wat ik moet doen

groetjes

Deel Deze Pagina