ik zit te twijffelen.... ik hoorde vanmorgen op de radio dat steeds meer mensen hun stroom en gasprijs vastzetten... doen jullie dit ook? en wat is de voornaamste rede? en denken jullie dat de kosten in juli echt omhoog zullen schieten? of is dit bangmakerij van die energie bedrijven? nou een hoop vragen hahaha maar ik dacht vraag het hier want als ik naar eneco bel dan willen ze het me alleen maar aansmeren
Wij hebben het zelf ook gedaan 2 jaar geleden. Geloof wel dat de prijzen toen lager lagen dan nu, ik weet niet of het in juli omhoog schiet. Dat weet je pas als je er middenin zit natuurlijk.
Wij hebben ook onze energieprijzen laten vastzetten. De gasprijs is een afgeleide van de olieprijs. De precieze formule ken ik niet, maar het is zoiets als 3 maanden gemiddeld een half jaar geleden. Nu is de olieprijs hoog, dus is over een half jaar de gasprijs hoog. Daarnaast zijn er nu veel zorgen over kernenergie, en in Europa zijn er best een aantal kerncentrales. Als die straks minder leveren gaat de energieprijs ook omhoog. Tel daarbij op de onrust in een aantal olie-exporterende landen. Maar het is allemaal koffiedik kijken, het kan best zijn dat over een half jaar de olieprijs enorm zakt en dan betaal ik de komende tijd veel te veel.
Heb het al bijna 3 jaar geleden vast gezet en betaal nu dus al 3 jaar de prijs van 2008. Binnekort even bellen naar eneco om te vragen hoe het zit met het verlengen van het contract... betaal ik dan nog steeds de prijs van 2008 of zetten ze de prijs vast op die van 2011.