vaderschapverlof

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sonja, 11 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    o ja zal wel lekker zijn....

2. Niet meer actief

Ja, daar krijg je als vrouw 1 jaar verlof!

Maar ehm, het UWV/GAK betaald ons zwangerschapsverlof, niet onze werkgever. Hebben jullie enig idee hoeveel premie wij afstaan aan het UWV/GAK? We hebben er al driedubbel voor gespaard en we hebben het verdiend! En de mannen ook!

3. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Het is echt veel tekort ! Ik hoop al dat het net voor het weekend valt dan heb je die dagen ook nog erbij!

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja nu komen mijn moeder en mijn schoonmoeder me de eerste 10 dagen helpen als de kraamhulp weg is (wonen beide meer dan 2 uur bij ons vandaan), want mijn man heeft erg ook geen trek meer in al hij na 8 uur werken thuis komt, dan wil hij ook even in alle rust van de kleine genieten.

5. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ouderschapsverlof bestaat al, maar kan niet fulltime opgenomen worden. over die premies maak ik me persoonlijk niet zo heel veel zorgen, waarom zouden ze voor de vrouw wel moeten kunnen en de man niet? is die niet ook papa geworden? vakantie opnemen vind ik persoonlijk niet horen, daarbij weet je niet wanneer je gaat bevallen, dus voor hetzelfde geld is hij al weer aan het werk op 't moment dat jij moet bevallen, of beval jij als hij nog werkt. ik weet niet hoe het bij jou is, maar voor sommige mensen is drie weken hun volledige vakantie voor het hele jaar. als je bevalt kun je dus niet meer lekker nadien nog op vakantie.

6. missyb

missyb Niet meer actief

2 dagen is toch te zot voor woorden.
    1 dag voor de bevalling (als die niet uitloopt tot 2 dagen)
    de dag erna dingen regelen zoals aangifte.
    dan blijft er toch heel weinig tijd over om van het kindje te genieten..
    Van mij mogen ze ook wel 2 weken vaderschapsverlof in gaan voeren.
    en dan maar hopen dat het na het weekend of voor bevalt zodat manlief 4 dagen vrij heeft

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    De dag van de bevalling krijgt je man calamiteitenverlof, dit gaat NIET van de 2 dagen af, dus je mag er 72 uur over doen en dan nóg heeft hij die 2 dagen vrij hoor ;) hopelijk een geruststelling voor je babylover.

Deel Deze Pagina