Nee hoor, ik ook niet! Het is toch van de zotte dat de vaders hun vakantie dagen hiervoor in moeten leveren!
ben ook voor. mijn man krijgt gelukkig 4 dagen, maar hij werkt wel in de gezondheidszorg, dus moet je je vakantie maanden van te voren plannen. even vrij nemen als ik ben bevallen zit er dus niet in... dus na 4 dagen mag ik mijn meisjes weer zelf naar school brengen, op de fiets, met een baby op mijn buik ipv in mijn buik... hoop maar dat ik niet al te erg inscheur.... groetjes, lidwina
bij ons in belgië heeft de vader recht op 10dagen. maar denk niet dat dit geld voo r elke sector! doch vind ik het erg dat bij jullie het zo is van maar 1a2 dagen. hoe kan papalief van zijn kleine aanwinst genieten en wennen? hopelijk wordt dit bij jullie ook opgetrokken tot 10dagen. groetjes
Zeker voor. Mijn man heeft twee dagen. Maar neemt, net als bij de eerste twee, twee weken verlof op. Gelukkig kan hij extra verlof sparen door meer te werken. Dit doet hij dan nu ook dan kunnen we ook nog op vakantie.
Ik ben voor! Wij hadden het geluk dat mijn man aan het afstuderen is en zijn verslag aan het schrijven is. Dus hij heeft twee weken vrij genomen en tot vorige week heeft hij thuisgewerkt. Een vader krijgt toch ook een kind, hij moet zijn baby toch ook leren kennen en eraan gaan hechten.
ben ook voor! alleen komt dat hier ook te laat hij zal er geen gebruik meer van kunnen maken maar vind helemaal dat ze gelijk hebben niet alleen een mama wordt ouderr maar ook de papa en die heeft net zoveel recht op verlof om zich aan zijn kindje te hechten
Absoluut voor! Ik lag na mijn bevalling behoorlijk in puin en was maar wat blij dat mijn man 4 weken vrij kon nemen. Maar stel dat ie nou in het onderwijs had gewerkt, dan hadden we het dus met die 2 dagen moeten doen en dat is echt veel te kort, ik kon amper lopen. En de kraamzorg is er ook maar een paar uur per dag. Eindelijk eens een goed plan van Groen Links
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er hier iemand is die níet voor is Vind die 2 dagen vrij ook belachelijk. En zelfs die 2 dagen hebben ze niet veel aan, want de ene dag is de dag van de bevalling zelf en de tweede dag is aangifte doen en van alles en nog wat regelen. Gelukkig heeft m'n vriend 2 weken vakantie opgenomen voor na de bevalling.. maar wel mooi lullig als je een baan hebt waarbij dat niet altijd mogelijk is!
Ik las dat iemand zich afvroeg hoe het kan dat er mannen zijn die slechts 1 dag verlof hebben gekregen. In ons geval was het als volgt: bij het 'opgeven' van de gewenste vakantieweken in januari vorig jaar, hadden we aan gegeven dat mijn man aansluitend aan de bevalling graag die 2 dagen verlof wilde en vervolgens 3 vakantie-dagen, zodat hij een week vrij zou zijn. Vervolgens kreeg hij een kopietje uit zijn CAO mee, dat hij slechts recht had op 1 dag verlof, bij bevalling partner. Ik weet dat dit niet klopt, want er is ook nog recht op 1 dag om aangifte te doen, maar we zitten een beetje in een lastige situatie hier. Mijn man is een nieuwkomer in Nederland. Hij werkt voor een oom van mij (waarmee ik overigens nooit contact heb, mijn vader werkt daar ook, en heeft mijn man zodoende geintroduceerd). Ik heb in het eerste jaar dat mijn man daar werkte me een keer 'bemoeid' met de vakantie-planning (ik had een brief geschreven om uit te leggen waarom wij 2 keer 2 weken vakantie wilden en niet 1 keer 3 weken zoals wenselijk was voor het bedrijf). Mijn man sprak toen nog weinig Nederlands en ik vond het wel zo netjes om uit te leggen hoe of wat. Ik heb daar nooit een reactie op gehad, maar moest later van een andere oom terug horen dat ze erg verbolgen waren over mijn brief (ik weet het ik heb een rare familie). Vanaf die tijd heb ik me voorgenomen om me niet meer te bemoeien met mijn man's werk. Daarom heb ik ook niet het onderste uit de kan gehaald met het bevallingsverlof. Al baalde ik er natuurlijk wel van. Mijn man werkt 6 dagen in de week, maar er kan nooit eens een klein beetje tegemoetkoming van de baas z'n kant af. Vorige maand heb ik 2 keer in het ziekenhuis gelegen, en tussendoor is mijn man vrij geweest om voor me te zorgen. Maar nee hoor, zorgverlof krijgt ie niet. Ik had al een brief gevraagd van de arts, maar dat was niet goed genoeg. En ja, mijn man en ik zouden ook willen dat ie een andere baan had, maar als nieuwkomer in Nederland mag je in je handjes knijpen als je uberhaupt al een baan hebt... Sorry lang verhaal.
Heeeh Blue Daddy... jij ook hier? Je bent je wel grondig aan het voorbereiden, he? Groetjes van een collegaatje/klasgenootje van Eega @Kiz: jee, wat een vervelend gedoe zeg... van je familie moet je het dus in dit geval niet hebben...