Dit las ik op het forum van Tros Radar. Het is toch te vreselijk voor woorden! Reclame actie van Renault Nederland. Deze uitermate suggestieve geschreven brief (en absoluut niet van echt te onderscheiden) is vandaag (24 augustus) blijkbaar verzonden aan iedereen die ooit in een Renault Twingo heeft gereden. De tekst van de brief die persoonlijk en handgeschreven aan mijn (overleden) vrouw is gericht, vindt u hieronder: Hey Lieffie Hoe gaat het? Tijd geleden dat ik je gesproken heb. Ben je nog op vakantie geweest? Ik heb een weekje Parijs gedaan. Alle Franse marktjes afgestruind en belachelijk veel geshopt. En weer een vermogen uitgegeven aan kleding Weet je wat ook grappig was, ik zag daar zon nieuwe Twingo. Die heb jij toch ook gehad? Die nieuwe is echt het einde. Ik zag m rijden en dacht meteen aan jou. Ik erachteraan rennen met allemaal tassen in mn hand om een foto te maken. Je had me moeten zien, was echt hilarisch! Ik heb de fotos meegestuurd. Veel leuker dan zon suf kaartje toch? Ik hoorde van Marijke van Personeelszaken over een actie waarmee je een nieuwe Twingo kunt winnen. Had ze gelezen in een folder. Misschien iets voor jou? Maar wanneer gaan we weer een drankje doen? Ik ben echt benieuwd naar je. Ik mail je wel als mn internet t weer doet. Spreek je snel weer. Veel liefs, M N.B. Mijn vrouw is vier jaar geleden overleden; ik heb toen haar nog nieuwe Twingo ingeruild bij de Renault garage, waarbij ik melding heb gemaakt van haar overlijden. U zult begrijpen dat het ontvangen van een dergelijke brief je wereld compleet weer op zn kop zet. De brief is zo bedrieglijk echt dat het inderdaad lijkt of iemand deze met de hand geschreven heeft. De tekst is werkelijk beneden alle peil en ik ben stomverbaasd en woedend dat een merk als Renault zich bedient van dit soort praktijken. Daar wens ik als klant (ik rijd zelf ook al mn hele leven Renault) van verschoond te blijven. Ik kan me voorstellen dat deze actie bij heel veel meer mensen tot misverstanden en boosheid lijdt. Ik vind het té walgelijk voor woorden! Ik zou zeker een klacht indienen bij Renault. Wat een ANTI-reclame! Groetjes, Josien
nou,dan verkopen ze wel meer auto's want reken er maar op dat iedereen zijn eigen auto wil maar idd echt een smakeloze actie dit
Ik heb deze brief vandaag ook gehad!! Heb hem echt wel 5x gelezen... Snapte er eerst niets van! (Heb wel een Twingo trouwens.) Ik had de brief open op het aanrecht gelegd. Mijn man keek erg raar moet ik zeggen! De brief lijkt hand geschreven, maar het handschrift is wel heel regelmatig. Weet het niet. ik denk dat ie gescand is en in kleur uitgeprint. En dan die foto's erbij! Met Frans kenteken... HEEL VAAG!
Morgen goed op je brievenbus letten! Goed dat je je man al hebt ingelicht...... een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Owjee, hier ook een twingo maar gelukkig nog niks in de bus gekregen! Ben benieuwt of wij er ook een krijgen! Wel erg vaag moet ik zeggen!
ze zeiden toen ik belde dat de telefoon roodgloeiend stond en dat ik hier zeker nog meer van zou horen, hopelijk dan wel een vorm van verontschuldiging! nou ja, ben in elk geval blij dat ik het kon achterhalen, want mijn man en ik zijn beide in het verleden bedondert geweest in vorige relaties, en daar wordt je dan toch wat argwanend van, als je zo'n brief ineens leest vraag je je echt af wie dat kan zijn, of wie er een flauwe grap aan het uithalen is... echt het laatste waar je aan denkt is een reclamecampagne maar goed, voor alle twingo-eigenaars, wees gewaarschuwd, en het telefoonnummer is met die postcode zo te achterhalen, mocht iemand er niet in slagen om m te vinden, mag je me altijd pb-en, lucht wel op om je ongenoegen even kwijt te kunnen
hoi Sim Mijn man werkt bij een Renault dealer en zal je uitleggen wat je hiermee kan doen Dit is de grootste fout die Renault ooit heeft gemaakt Echter is hij niet gemaakt door Renault Nederland maar door Frankrijk Je kan een nummer bellen waar je je klacht kwijt kan 0800 0303 (gratis nr ) daar krijg je een keuze menu waar je Renault klant relatie moet kiezen Daar kan je je melden , de klachten stromen namelijk al binnen daar Het is een reclamenstunt van hun nieuwe Twingo Je kunt ook het nummer 020-2549111 Dat is het hoofdnummer van Renault Nederland Zou zeker een klacht indienen want dit is bij het belachelijke af Ik rij ook Renault maar heb nog niet zo'n brief gehad wat mij eigenlijk verbaasd De brieven komen rechtstreeks uit Frankrijk, Renault Nederland had hier totaal geen zeggenschap in gehad Succes
wel of geen zeggenschap in gehad, iemand zal toch de adressen vd kopers hebben afgegeven!... tis gewoon bespottelijk dit !
oei! ik heb ook een Twingo, zal mij benieuwen of ik die brief ook krijg. Heb vriend maar vast ingelicht, anders kregen we zeker ruzie...
Renault Frankrijk heeft deze zelf dit is op te vragen bij het RDC dit kost ze een scheet Alle gegevens zijn daar te koop welk merk dan ook Afgezien dat Renault Frankrijk zowiezo weet wie er een Renault rijdt Renault Nederland geeft deze namelijk af aan Frankrijk
ik ga dat nummer maar eens bellen! dank je debbie! ze zouden zich echt moeten schamen! raar dat ze dat zomaar kunnen opvragen trouwens, ben trouwens benieuwd of er nog een mail komt, 'mail je als mijn internet 't weer doet'
oeps vautje in het telefoonnummer het is 020-3549111 maar hoogste waarschijnlijk alleen te bereiken via kantooruren 0800-0303 werkt ook gewoon maar voor de keuze 2 renault klantrelaties zal hetzelfde gelden alleen tijdens kantooruren
Nou als je bedenkt dat er dan 2 mensen n auto nodig hebben ipv samen.. Zonder gekheid, belachelijk idd!