vage brief!

Discussie in 'De lounge' gestart door sim, 24 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

sim Niet meer actief

misschien wel eerst geschreven en dan gescand en dan in kleur uitgeprint...

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dit las ik op het forum van Tros Radar. Het is toch te vreselijk voor woorden!

Reclame actie van Renault Nederland.

Deze uitermate suggestieve geschreven brief (en absoluut niet van echt te onderscheiden) is vandaag (24 augustus) blijkbaar verzonden aan iedereen die ooit in een Renault Twingo heeft gereden. De tekst van de brief die persoonlijk en handgeschreven aan mijn (overleden) vrouw is gericht, vindt u hieronder:

Hey Lieffie
    Hoe gaat het? Tijd geleden dat ik je gesproken heb. Ben je nog op vakantie geweest?
    Ik heb een weekje Parijs gedaan. Alle Franse marktjes afgestruind en belachelijk veel geshopt. En weer een vermogen uitgegeven aan kleding…Weet je wat ook grappig was, ik zag daar zo’n nieuwe Twingo. Die heb jij toch ook gehad? Die nieuwe is echt het einde. Ik zag ‘m rijden en dacht meteen aan jou. Ik erachteraan rennen met allemaal tassen in m’n hand om een foto te maken. Je had me moeten zien, was echt hilarisch! Ik heb de foto’s meegestuurd. Veel leuker dan zo’n suf kaartje toch?
    Ik hoorde van Marijke van Personeelszaken over een actie waarmee je een nieuwe Twingo kunt winnen. Had ze gelezen in een folder. Misschien iets voor jou?
    Maar wanneer gaan we weer een drankje doen? Ik ben echt benieuwd naar je. Ik mail je wel als m’n internet ’t weer doet. Spreek je snel weer.
    Veel liefs,
    M

N.B. Mijn vrouw is vier jaar geleden overleden; ik heb toen haar nog nieuwe Twingo ingeruild bij de Renault garage, waarbij ik melding heb gemaakt van haar overlijden. U zult begrijpen dat het ontvangen van een dergelijke brief je wereld compleet weer op z’n kop zet. De brief is zo bedrieglijk echt dat het inderdaad lijkt of iemand deze met de hand geschreven heeft. De tekst is werkelijk beneden alle peil en ik ben stomverbaasd en woedend dat een merk als Renault zich bedient van dit soort praktijken. Daar wens ik als klant (ik rijd zelf ook al m’n hele leven Renault) van verschoond te blijven. Ik kan me voorstellen dat deze actie bij heel veel meer mensen tot misverstanden en boosheid lijdt.

Ik vind het té walgelijk voor woorden! Ik zou zeker een klacht indienen bij Renault. Wat een ANTI-reclame!

Groetjes,
    Josien

3. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    walgelijk gewoon! ben benieuwd of je nog een handgeschreven excuus brief krijgt :(

4. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    nou,dan verkopen ze wel meer auto's want reken er maar op dat iedereen zijn eigen auto wil ;)

maar idd echt een smakeloze actie dit :evil:

5. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

8 jun 2006
    676
    0
    0
    Ik heb deze brief vandaag ook gehad!!

Heb hem echt wel 5x gelezen... :( Snapte er
    eerst niets van! (Heb wel een Twingo trouwens.)

Ik had de brief open op het aanrecht gelegd.
    Mijn man keek erg raar moet ik zeggen! ;)

De brief lijkt hand geschreven, maar het handschrift
    is wel heel regelmatig. Weet het niet. ik denk dat ie
    gescand is en in kleur uitgeprint. En dan die foto's erbij!
    Met Frans kenteken... HEEL VAAG! :evil:

6. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik ben benieuwd, heb ook een Twingo.
    (heb mannetje al ingelicht... :) )

7. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

8 jun 2006
    676
    0
    0

Morgen goed op je brievenbus letten! ;)
    Goed dat je je man al hebt ingelicht......
    een gewaarschuwd mens telt voor twee. :)

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Owjee, hier ook een twingo maar gelukkig nog niks in de bus gekregen!
    Ben benieuwt of wij er ook een krijgen!
    Wel erg vaag moet ik zeggen!

9. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Dit is werkelijk belachelijk!
    Dit kan toch écht niet zeker!

10. sim

sim Niet meer actief

ze zeiden toen ik belde dat de telefoon roodgloeiend stond en dat ik hier zeker nog meer van zou horen, hopelijk dan wel een vorm van verontschuldiging!

nou ja, ben in elk geval blij dat ik het kon achterhalen, want mijn man en ik zijn beide in het verleden bedondert geweest in vorige relaties, en daar wordt je dan toch wat argwanend van, als je zo'n brief ineens leest vraag je je echt af wie dat kan zijn, of wie er een flauwe grap aan het uithalen is...

echt het laatste waar je aan denkt is een reclamecampagne :(

maar goed, voor alle twingo-eigenaars, wees gewaarschuwd, en het telefoonnummer is met die postcode zo te achterhalen, mocht iemand er niet in slagen om m te vinden, mag je me altijd pb-en, lucht wel op om je ongenoegen even kwijt te kunnen :D

11. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    hoi Sim

Mijn man werkt bij een Renault dealer en zal je uitleggen wat je hiermee kan doen

Dit is de grootste fout die Renault ooit heeft gemaakt
    Echter is hij niet gemaakt door Renault Nederland maar door Frankrijk

Je kan een nummer bellen waar je je klacht kwijt kan
    0800 0303 (gratis nr ) daar krijg je een keuze menu waar je Renault klant relatie moet kiezen

Daar kan je je melden , de klachten stromen namelijk al binnen daar

Het is een reclamenstunt van hun nieuwe Twingo
    Je kunt ook het nummer 020-2549111
    Dat is het hoofdnummer van Renault Nederland

Zou zeker een klacht indienen want dit is bij het belachelijke af

Ik rij ook Renault maar heb nog niet zo'n brief gehad wat mij eigenlijk verbaasd

De brieven komen rechtstreeks uit Frankrijk, Renault Nederland had hier totaal geen zeggenschap in gehad

Succes

12. hope43

hope43 Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    wel of geen zeggenschap in gehad, iemand zal toch de adressen vd kopers hebben afgegeven!...

tis gewoon bespottelijk dit !

13. bloempje82

bloempje82 Actief lid

12 jan 2007
    323
    0
    0
    oei! ik heb ook een Twingo, zal mij benieuwen of ik die brief ook krijg. Heb vriend maar vast ingelicht, anders kregen we zeker ruzie...

14. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Renault Frankrijk heeft deze zelf :( dit is op te vragen bij het RDC dit kost ze een scheet

Alle gegevens zijn daar te koop welk merk dan ook
    Afgezien dat Renault Frankrijk zowiezo weet wie er een Renault rijdt
    Renault Nederland geeft deze namelijk af aan Frankrijk

15. sim

sim Niet meer actief

ik ga dat nummer maar eens bellen! dank je debbie! ze zouden zich echt moeten schamen! raar dat ze dat zomaar kunnen opvragen trouwens, ben trouwens benieuwd of er nog een mail komt, 'mail je als mijn internet 't weer doet' :(

16. sim

sim Niet meer actief

dat 020 nummer doet het niet...

17. sim

sim Niet meer actief

en die andere is niet bereikbaar :confused: hoezo vreemd?

18. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    oeps vautje in het telefoonnummer

het is 020-3549111 maar hoogste waarschijnlijk alleen te bereiken via kantooruren

0800-0303 werkt ook gewoon maar voor de keuze 2 renault klantrelaties zal hetzelfde gelden alleen tijdens kantooruren

19. sim

sim Niet meer actief

Ah, vandaar, dan ben ik maandag één van de eersten die gaat bellen ;)

thanks!

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nou als je bedenkt dat er dan 2 mensen n auto nodig hebben ipv samen.. :) ;)

Zonder gekheid, belachelijk idd!

Deel Deze Pagina