vage brief!

Discussie in 'De lounge' gestart door sim, 24 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
  2. Murmel

    Murmel VIP lid

    7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    En ook op de Adformatie-online!

    Vrouwen beklagen zich over Renault-reclame

    Honderden vrouwelijke Renault-rijders hebben aanstoot genomen aan de nieuwste reclamecampagne van het bedrijf. Circa 30.000 vrouwen die in een Twingo rijden of hebben gereden, kregen een ‘liefdesbrief’ op de deurmat zonder afzender.

    De brief begint met ‘hey lieffie' en suggereert dat het gaat om een schrijven van een vriendin. Veel klanten hebben dit echter anders begrepen en een dienden een klacht in. ‘Het was niet de bedoeling dat mensen aanstoot zouden nemen aan deze actie', aldus een woordvoerder van Renault tegen het ANP. Daarom is er meteen een excuusbrief gestuurd, verzekert hij. De zegsman erkent dat de actie niet handig was. ‘Het was een teaser. In de volgende brief zouden de vrouwen uitgenodigd worden bij de dealer.'
    Renault kreeg 400 klachten, de Reclame Code Commissie 25.
     
  3. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb nog niets binnen, ben benieuwd wat er in staat.
     
  4. Aalbes

    Aalbes Actief lid

    4 okt 2006
    118
    0
    0
    Er komt zometeen een onderwerp bij Hart van Nederland. Om 19.00 uur.
     
  5. sim

    sim Niet meer actief

    ha, meen je! ga ik even kijken :)
     
  6. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    het was net ook al op het nos journaal.
    30.000 excuus brieven gaan er uit aangezien veel mensen heel boos waren.
     
  7. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Overigens was het niet helemaal zoals ts beschreef. Neemt niet weg dat je schrikt natuurlijk. Maar schijnbaar was al aangekondigd dat je in aug/sept je brievenbus in de gaten moest houden.

    In de brief staat dat de schrijver in Parijs was en daar een twingo zag..
    Bij mij zou er, als ik een twingo rijder was, wel een lampje zijn gaan branden denk ik...
     
  8. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wat klopt niet aan het verhaal van de TS want zo ging het bij mij namelijk wel en hoe had ik moeten weten dat k zo'n brief zou krijgen, van Renault Nederland? Die brieven verdwijnen bij mij ongeopend in de prullenbak (dus in die zin is de actie geslaagd)
     
  9. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    ow ik zeg niet dat het niet klopt....
    alleen hoorde ik vandaag dat het over twingo's ging, en dat had ze in eerste instantie niet gezegd....
    dat bedoelde ik
     
  10. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    ow ik zeg niet dat het niet klopt....
    alleen hoorde ik vandaag dat het over twingo's ging, en dat had ze in eerste instantie niet gezegd....
    dat bedoelde ik
     
  11. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    haha ik flikker die reclame ook gewoon weg, maar het was dus al aangekondigd door ze ;)
     
  12. sim

    sim Niet meer actief

    even tussen twee haakjes, mensen hebben mij ook wel eens een sms gestuurd van: ik zag een twingo rijden en moest aan jou denken, dus vandaar dat er niet direct een lichtje ging branden, tja achteraf gezien en even afstand nemen van je gevoel kun je natuurlijk wel nagaan dat het een reclameactie betreft, maar ik was met nog twee andere personen en die zeiden dat ze dood neer mochten vallen als een garagehouder zo'n reclame verstuurd. vandaar dat ik weer ging twijfelen.

    en zodra ik reclame krijg van autobedrijven gaan die ook ongeopend de papierbak in.

    en nogmaals, het is heel makkelijk gezegd dat je wel zou weten dat het een reclame betreft, tot je zelf met zoiets vaag in handen staat... nogmaals vertrouwen is een gevoelig puntje als je besodemieterd bent geweest in het verleden...
     
  13. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou het is renault iig gelukt om ons de post te doen openen voor de verandering.

    Kreeg vandaag de excuusbrief, was er niet van onder de indruk.

    30.000 x 44 cent, hadden ze ook 2 Twingo's weg kunnen geven.
     
  14. sim

    sim Niet meer actief

    haha, ja da's waar, wel de op één na laatste keer, want ben ook wel benieuwd naar die excuusbrief!

    ze hadden inderdaad uit al die adressen, beter 2 auto's kunnen verloten, da's pas goeie reclame!
     
  15. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    30.000 liefdes brieven
    30.000 excuus brieven
    30.000 vervolg brieven

    Geef mij maar een Twingo.
     
  16. sim

    sim Niet meer actief

  17. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik heb het ook op 't 20:00 uur journaal gezien. Wel een leuke aanduiding dat de meeste garagehouders zich ten onrechte op de man richtte en dat Renault eindelijk doorhad dat de vrouw ook een grote stem heeft maar toch de plank misslaat. Maar ik snap niet dat ze dat niet van tevoren hebben bedacht, zal zeker ook wel weer een mannenstunt zijn geweest ;)
     
  18. sim

    sim Niet meer actief

    :) *wacht nog steeds op een excuusbrief* :)
     
  19. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb een brief én mail.

    Toch appart dat er dan een vrouw excuses komt maken.
     
  20. sim

    sim Niet meer actief

    had jij ook een klacht ingediend dan? want ik heb duidelijk zelf mijn gegevens doorgegeven (ze vroegen er verder niet om)

    ach eerlijk gezegd kan me die hele excuusbrief gestolen worden...ben me ei hier wel kwijt geraakt :D
     

Deel Deze Pagina