Hallo meiden, Ik gooi mijn vraag toch maar even in de groep. Sinds 16 november 2010 ben ik Mirena-vrij. Ik ben altijd super regelmatig geweest, ook met Mirena maar heeft toch wel 3 maanden geduurd voordat alles nu weer op de rit was. Sinds ik de Mirena niet meer heb, heb ik last van hele heftige pms klachten en is ook mijn ong weer super heftig. Ik krijg daar nu medicijnen om de ong wat onder controle te houden maar er is niets voor pms. Ik heb een week na mijn ei super gevoelige borsten, een pingpong gevoel onder in mijn buik, word vervolgens erg moe en koud en ben enorm prikkelbaar. Zijn er meiden die dit ook elke maand hebben en ook zo vroeg? Het haalt de spanning van het wel of niet zwanger zijn er wel een beetje vanaf zeg maar haha. Ik ben benieuwd..
Heb het ook iedere maand weer. Ben in nov. 2010 gestopt met de pil sinds 15 jaar en sindsdien heb ik iedere keer na mijn ei veel klachtjes. Pijnlijke borsten en tepels buikkrampen en de week voor ongi steken. Ben totaal niet te genieten dan. Mijn ongi is echter gelukkig niet heel ernstig en maar een paar daagjes maar heb van tevoren wel veel pms klachtjes, wat ik voorheen nooit heb gehad. Met name de van de buikpijn word ik soms moedeloos, het vrouwen lichaam zit soms vreemd in elkaar he. Heb je trouwens al eens een keer gesproken in "pendel zegt zwanger in mei"
Hoi Anouk, ik herken je idd! Ja joh het zal er ook gerust wel bijhoren allemaal maar het irriteert me deze maand op een of andere manier enorm. Ik ben als sinds woensdag onverwachts aan het snauwen tegen vriendlief die me dan stomverbaasd aankijkt. Dat pingpong gevoel heb ik normaal tot 5 dagen na mijn ei. Nu had ik het niet en begon het gisteren ineens. Gespannen borsten heb ik altijd wel maar pijnlijke tepels dan weer niet. Ik merk gewoon dat ik door de klachten nu toch onbewust weer begin te denken; zou het toch? En dat wil ik liever voorkomen want dan is de teleurstelling enorm groot natuurlijk. Maar goed, dat is vast herkenbaar. Mei, juni, juli, aug of september lijkt mij prachtig om zwanger te worden haha! Ik kan echt niet wachten.
Heb het ook iedere maand weer hoor ik voel van alles en denk bij alles wat nieuw is zou ik zwanger kunnen zijn en ook van die onzekerheid word je dan weer sjachie, hihi. Nu ben ik 3 dagen over tijd en zit behoorlijk te zenuwen omdat ik normaal altijd heel regelmatig ben. Al twee testen gedaan en natuurlijk omo-wit. Hoop dat ik snel een positieve test in handen krijg of anders heel snel ongi word want die onzekerheid is niks hoor. Aan de pil zijn is fijn want dan weet je dat je keurig op tijd ongi word en je voeld elke maand gewoon hetzelfde (en natuurlijk minder klachtjes). Niet aan de pil zijn is ook fijn want ja dan kun je zwanger worden!!!! maar dan moet je de kwaaltjes wel voor lief nemen!!!
Toevallig, want was ook van plan om hier eens een topic over te openen. Ik heb 1 week na mijn eisprong menstruatiepijn/krampen en pijnlijke borsten en vreselijk emotioneel. Mijn menstruatie stelt niet zoveel voor, maar 2 dagen en daarna zijn de klachten weer verdwenen. Maar ik vind het zo irritant (en mijn man ook) dat ik een week na mijn eisprong al weet dat ik niet zwanger ben en al voel dat mijn menstruatie er aan komt. Ik snap jullie helemaal en jullie mij vast ook!
Pff ik ben zo blij dat ik niet de enige ben. Absoluut niet dat ik het jullie gun hoor, die klachten. Maar idd ook dat je dus krap aan een week na je ei al weet dat het (weer) niet raak is hakt er soms toch best in. Moet ik eerlijk toegeven dat ik me vorige maand anders voelde. Ik had toen 10/11 dagen dpo ook een lichte test maar uiteindelijk heeft dat niet doorgezet. Als ze toch eens een pilletje tegen pms vonden... lijkt me heerlijk!!
hier ook iedere maand weer en soms weet ik er niet mee om te gaan , begin al vaak dik een week voor nod en vind het heel vervelend want soms kan ik heel depri worden, moe , harde borsten, opgeblazen gevoel , snel boos of verdrietig zijn en niet kunnen funcioneren. ik weet dus nooit of ik nou wel of niet zwanger ben want misselijkheid heb ik ook zo nu en dan. houd pas op als mijn ongesteldheid door breekt. xxjes
Ik ben ook blij dat ik niet de enige ben. Vervelend dat je eerst een lichte test had en toen toch ongesteld werd. Eerst krijg je hoop en blijkt het toch niks te zijn. Heb nu al sinds vrijdag zeer pijnlijke borsten en menstruatiepijn en sinds vandaag last van mijn darmen, dus dankzij deze klachten weet ik dat mijn menstruatie er aan komt.
Jeetje meiden, het is dus echt heel herkenbaar allemaal. Ik probeer mezelf maar vol te houden dat iig alles werkt. Maar heel soms vraag ik me ook af of het feit dat ik al zo vroeg die pms verschijnselen heb geen teken is dat mijn progesteron veel te snel daalt. Maar misschien maal ik nu te veel. Ik hoop dat doordat we nu zo op pms letten, we binnenkort toch allemaal een keertje goed voor de gek gehouden worden en gewoon zwanger blijken te zijn