Ovu test altijd positief bij mogelijk zwangerschap?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Ann80, 5 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Ik ben heel benieuwd of ik mijn ovutesten ook als "soort" indicatortje kan gebruiken wanneer ik heel nieuwsgierig ben....

Moet sowieso nog w8ten met testen maar heb ovutestjes in huis liggen kon me natuurlijk niet inhouden... ;)

Maar niks op te bekennen jammer genoeg...

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje Niet meer actief

Je kunt beter zwangerschapstesten gebruiken, daar zijn ze voor gemaakt ;)

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Inderdaad, gebruik het ding waar het voor gemaakt is ;)
    Ik heb wel eens gelezen dat ze een posi ovu test hadden maarja..tis niet voor niks een aparte test, 1 voor ovulatie en 1 voor zwangerschap.
    Niet gaan rotzooien dus!

4. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    ik dacht deze maand dat het niet raak zou zijn, had dus geen zwangerschapstesten in huis. Op een gegeven moment heb ik in een gekke bui getest met die ovu test en werd in no time donkerpaars, daarna zwangerschapstest gekocht en gedaan en ja hoor zwanger

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ja ook een ovu test kun je gebruiken als zwangerschaps test.
    Toen ik zwanger was geloofde ik het nog niet naar 6!! testen, dus deed ik elke ochtend een ovutest. Zodat ik elke morgen weer een extra bevestiging kreeg! Hihi, ben niet gek en onzeker!

Helaas is t mis gegaan, maar goed. De ovu testen gaven elke keer een 2e streep!

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt een ovulatietest niet als zwangerschapstest gebruiken, dat is niet betrouwbaar. Ik heb vaak gelezen dat de ovulatietest positief was en de desbetreffende persoon toch niet zwanger was. Dus gewoon een zwangerschapstest gebruiken, dan weet je waar je aan toe bent!;)

7. napje

napje Actief lid

14 jan 2008
    194
    0
    0
    ik heb 5 dagen voor mijn NOD een ovutest gedaan en hij werd knalpaars! ik deed toen een zwangerschapstest maar hij gaf een heeeeeeeeeeeel licht streepje, 2 dagen daarna kreeg ik ook met een zwangerschapstest een duidelijke 2de streep! En nu zit ik ruim over de helft van mijn zwangerschap

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dat zou dus willen zeggen dat je ovulatietest positief zou moeten blijven. Dus als je 2 keer een positieve ovulatietest hebt en je hebt daarna ovulatie gehad dat hij daarna niet negatief moet worden want dan weet je dus al dat het niet raak is :(:(:(

9. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Bij mij was ie ook positief toen ik zwanger was!

10. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Bij mij gaf een ovutest nooit van tevoren posi aan.. wel op mn NOD.. maar ik zou liever een zwangerschapstest gebruiken als ik jou was.. Je hoort toch vaak "valse " uitslagen..

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83

Dat betekent dus dat de ovulatietest na je eisprong niet positief blijft. Ik snap niet waarom er vrouwen zijn die hiermee testen. Je kunt toch veel beter gewoon een zwangerschapstest gebruiken :(

12. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Ikzelf heb tot nu toe ook altijd een postieve ovutest gehad, bij een postieve zwangerschapstest. Al is natuurlijk geen garantie. Ik zou altijd van de zwangerschapstest uitgaan, en eigenlijk niet van de ovutest.

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ach als je even geen zw. test in huis hebt en toch iets wil, is het wel leuk om een ovutest te gebruiken een keertje.
    In de hoop dat je die dingen drna toch niet meer nodig hebt :)

14. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Pcies vandaar....Begrijpen denk ik allemaal dat uiteindelijk de zwangerschaptest het "echte" antwoord zal geven...

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
  16. Sanne36

Sanne36 Nieuw lid

4 sep 2009
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan iemand mij helpen aub. Is de uitslag van een ovutest altijd positief als je zwanger bent of kan een ovutest ook negatief zijn als je zwanger bent?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen....

Gr en alvast heel erg bedankt Sanne

Deel Deze Pagina