Opvang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Selin, 21 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe hebben jullie de opvang van de kleine geregeld?

1. Ik werk zelf niet

2. Mijn partner werkt niet

3. Ik stop met werken na de bevalling

4. Mijn partner stopt met werken na de bevalling

5. 1 dag per week naar de opvang

6. 2 dagen per week naar de opvang

7. 3 dagen per week naar de opvang

8. 4 dagen per week naar de opvang

9. 5 dagen per week naar de opvang

10. Opa / Oma gaat oppassen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Nu ik bezig ben met een opvang voor onze kleine te regelen zag ik dat iedereen anders aan kijkt tegen opvang. Wij hebben zelf ervoor gekozen dat ik 1 dagje minder ga werken en de kleine 4 dagen per week naar een kinderdagverblijf gaat.

We hebben hiervoor gekozen omdat de opa's en oma's nog allemaal relatief jong zijn en zelf nog fulltime werken. Als dit niet zo zou zijn zou de kleine misschien 1 dag per week naar een opa/oma gaan en voor de omgang met andere kleintjes toch naar het kinderdagverblijf.

Ik ben best nieuwsgierig hoe jullie dat straks allemaal hebben geregeld of gaan regelen...

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik ga in de avonden en in de weekeinden werken, en soms mischien een keer overdag, maar dan gaat de kleine naar familie.
    ik ben niet zo`n voorstander van creches, en dan werk ik liever wat minder, over een paar jaar kan ik wel weer meer gaan werken.

3. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik werk onregelmatig en wil het eerste jaar gemiddeld een dag minder gaan werken. Ik werk alleen avonddiensten (van 15.00 of 16.00 tot 22.00 en evt een slaapdienst erachteraan).
    Mijn vriend gaat binnenkort voor zichzelf beginnen.
    Wij hebben voor een kinderdagverblijf gekozen dat flexibele opvang aanbiedt. Dat betekent dat ons kindje alleen naar de opvang gaat als ik moet werken tot mijn vriend weer thuis is (van 15.00 tot 19.00 ongeveer). Dat zal gemiddeld op zo'n 2 á 3 x pw uitkomen, maar dit kan per week verschillen.

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Mijn vriend heeft net een nieuwe baan, waarbij hij 4 dagen per week werkt. Mijn contract wordt waarschijnlijk niet verlengd, maar na de bevalling wil ik ook graag 4 dagen in de week gaan werken. Als het financieel allemaal kan, in de toekomst misschien 3 dagen per week. Maar voorlopig zou ik een baan gaan zoeken voor 4 dagen per week. Ons kleintje zou dus 3 dagen per week naar de opvang gaan. Als opvang kies ik voor opvang via een gastouderbureau.

5. Niet meer actief

Ik ben gestopt met werken toen de kleine kwam, dit wilde ik 1 jaar doen, maar ik moet zeggen... het bevalt me prima en ik ben zo dankbaar dat ik alles mag meemaken.

6. joep

joep Actief lid

13 nov 2005
    147
    0
    0
    Ik werk in twee ploegen en mijn man in drie ploegen, beide bij het zelfe bedrijf. Ik ga straks nog maar drie dagen werken. Dus dat komt neer op 8 korte dagen opvang voor onze kleine, per 6 weken. Dus dat valt heel erg mee. Dus alleen in de week dat mijn partner en ik de zelfde ploegen draaien. 3 dagen. En dan gaat onze kleine naar een gastgezin, twee straten verder op. Voor ons makkelijk en voor de kleine leuk. Want dit gast gezin heeft op die dagen nog 1 of twee kleine kindjes, rond de zelfde leeftijd. Dus dan komt het toch een paar keer onder de kinderen. Ik vind het namelijk helemaal niets als ze bij oma en opa blijven of bij kennisen. Het was wel een gezoek, want wij kunnen doordat we zo'n afwisslende opvang nodig hebben niet terecht bij een gewone kinder dag verblijf, omdat die terug komenende uren verwachten, en dat kan bij ons niet. Het is echt maar om de 6 weken een terug komen patroon. We hebben dit alles geregeld via een gastouderbureau, en het mooiste komt nog. Doordat het wit is kost het ons straks niet zo heel veel. rond de twee euro per uur, omdat je een derde van je baas, en eenderde van de belasting terug krijgt. Terwijl als ik m'n schoon zus of zo als gastouder had gekozen we de volle pond had moeten betalen. Tenminste die laat je het ook niet voor niks doen toch, en al helemaal niet voor twee euro per uur.

7. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Ik werk niet.
    En ga ook niet werken totdat de jongste op school zit.

8. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Mijn man en ik gaan allebei minder werken. Hij 36 uur en ik 32 uur. Allebei 1 dag thuis en 3 dagen kinderopvang. Ook onze ouders kunnen niet oppassen vanwege werk.

Groetjes Suusje

9. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Door mijn onregelmatige diensten valt het mij elke maand weer op hoe weinig oppas we eigenlijk nodig hebben op maandbasis. Nachtdiensten, weekenden is mijn man thuis en bij de late diensten gaat het om drie uurtjes oppas. Al met al zijn mijn ouders erg flexibel en komen zij bij ons thuis oppassen.

Kwebbel

10. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Selin,

Ik werk nu 4 dagen en ga 2.5 dagen werken. (die halve dag is de woensdag, ik werk in het onderwijs)

Op maandag gaat het kindje naar de ouders van mijn man en op dinsdag naar mijn ouders. De eerste 38 werkweken na mijn zwangerschapsverlof heb ik ouderschapsverlof op woensdag en heb ik dus geen opvang nodig. Als ik weer op woensdag moet gaan werken, is ons kindje dik een jaar oud. Dan breng ik hem / haar naar de opvang bij onze school voor een halve dag.

Groetjes,
    Nikki F

11. sim

sim Niet meer actief

momenteel werk ik nu niet, maar wil graag na de bevalling iets voor 16 uur ofzo, gewoon een extraatje... maar dan wordt het dus oma.... ;)

12. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik werk thuis als gastouder, dus ik ben er altijd voor onze kleine en ik verdien wat bij.

13. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    So dat is echt heel verschillend :)

Als ik het zo zie zijn wij een van de weinigen die nog best veel blijven werken. Mijn mannetje werkt in de bouw en voor hem is het een stuk lastiger om minder te gaan werken. Daarom ga ik 1 dagje per week minder werken. Maar financieel gaan we er best veel op achteruit.....1 dag per week minder en de kinderopvang iedere maand.

Ik heb bewondering voor de mensen die minder gaan werken en financieel nog goed rond kunnen komen!!!! dat is toch wel mijn grootste angst nu...financieel straks een stuk gaan zakken :(

14. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.159
    408
    83
    ik kan onze keuze niet kwijt :)
    1 dag oma en 2 dagen KDV voorlopig..
    En als mijn baas echt moeilijk blijft doen gaat de andere oma ook nog een dagje oppassen :)

Deel Deze Pagina