Vandaag de eerste echo gehad i.v.m. voorgeschiedenis bbz. Ik kreeg een hele vroege echo om een bbz uit te sluiten, maar volgens mijn gyneacoloog veeel te vroeg.. er was namelijk nog niks te zien (volgens haar heel normaal met 5wk3d) ik heb wel aangegeven dat het erg slordig is dat ze voor mij zo vroeg inplannen!. Echter bij mn vorige zwangerschap ook een echo met 5wk5d gehad en toen een intacte zwangerschap gezien. Ik moet volgende week terugkomen. Wel was er verdikt baarmoederslijm te zien, is dat een goed teken? Hopelijk kunnen ze volgende week wel wat zien. Iemanf hier ook ervaring mee?
verdikt bm slijmvlies is idd een teken van een zwangerschap? Zelf ben ik niet helemaal thuis in wat je moet zien op 5wk en 3d maar volgens mij zou er toch een ring te zien moeten zijn. Zal nog wel spannend worden voor je voor de echo van volgende week! Ik duim!
Hmmm, aangezien ik geen regelmatige cyclus heb kan ik misschien ook minder ver zijn. Al denk ik wel te weten wanneer mijn eisprong was, maar misschien een late innesteling? Heeft iemand dit ook gehad? Kun je evengoed een bbz hebben terwijl er verdikt baarmoederslijmvlies te zien is? Ik heb nog maar 1 eierstok dus ben erg zenuwachtig
Had trouwens wel een enorm volle blaas. De echoscopiste zei nog dat ik moest gaan plassen voordat de gynaecoloog een nieuwe echo ging maken. Maar die echo kwam er niet dus heb alleen de echo met een volle blaas gehad..
Ik had met 4 weken een echo en daarop was alleen verdikt slijmvlies te zien, met 6 weken en 4 dagen 2 kloppende hartjes in beeld.. Misschien dat je idd iets minder ver bent dan je denkt
Mn ervaring met 3 zwangerschappen is dat er met 5+3 een dooierzak zit (ring) in de vruchtzak. Weet je zeker dat je je ovulatie op de datuk hebt gehad die je denkt? Wellicht ben je korter zwanger .
Mm jongste had een zeer late nesteling, maar toch echt wel met 5+2 een dooierzak. M'n oudste een snelle nesteling en met 5+1 een dooierzak.
Latere eisprong zou kunnen, ik heb geen testen ofzo gebruikt. Ik had wel rond mijn NOD lichte testen (misschien zat ik toen nog voor NOD?) En daarna clearblue 1-2 weken zwanger. Misschien inderdaad minder ver. Maak me toch wel een beetje zorgen. Nu maar afwachten tot volgende week
Hier wat data. 29 juni eerste dag van mn laatste menstruatie 13 juli vermoedelijk mn eisprong 12 juli seks gehad (daarna niet meer omdat mn vriend een paar dagen wegmoest voor zijn werk) 27 juli lichte streepjes 28 juli clearblue zwanger 1-2 weken
Omdat je een volle blaas had kan t zijn dat als t ringetje bijv vrij dicht tegen de baarmoederwand ligt het niet te zien was. Hebben ze wel extra goed naar de eileider gekeken?
Had inderdaad een behoorlijk volle blaas. Nee ze heeft alleen naar de baarmoeder gekeken en toen ze de gynaecoloog erbij haalde om nog een keer te kijken zei zij dat dat geen Imzin had omdat t veel te vroeg was. Ook een bbz zou ze nu niet kunnen zien, en aangezien ik verder nog geen symptomen had (buikkramp of bloedverlies) zei ze kom volgende week maar terug. Ze excuseerde zich wel voor t feit dat er zo vroeg een afspraak met me is gemaakt.
Ik kon t niet laten om een clearblu digital te doen. Nog steeds zwanger en nu staat er 3+. Mijn hcg stijgt dus wel. In eerste instantie dus blij maar toen bedacht ik me dat bij 3+ er toch iets in de baarmoeder zichtbaar zou moeten zijn? Wat vinden jullie..
Ik vind het bijzonder dat ze geen inwendige echo hebben gedaan. Ik kan me herinneren dat ik met een volle blaas moest komen om het uitwendig te proberen, toen ze niets zagen moest ik naar de wc en hebben ze het alsnog inwendig gedaan. Ze zouden inwendig nl wel iets moeten kunnen zien lijkt me bij 5+ weken.
Dus dat er met een uitwendige echo nog niets te zien was als alleen verdikt baarmoederslijm lijkt me niet perse een signaal dat het niet goed is!!
Ze hebben een inwendige echo gemaakt maar alleen van de baarmoeder. En inderdaad alleen verdikt slijm.
ik heb ooit in het ziekenhuis gelegen met verdenking van een bbz . de gyn vertelde toen dat bij een hcg boven de 2000 er iets te zien moet zijn op de echo. met 3+ hang je net wel net niet tegen die waarden aan (Clearblue indicator- hcg 1935- zwanger 3+ weken) . het enigste advies wat ik je kan geven is dat je bij buikpijn ect toch maar nog een keer moet bellen. pas goed op jezelf!
Ja gelukkig kan ik als ik me zorgen maak wel meteen terecht, ivm geschiedenis. Ik ben al vaker met bloedverlies terecht gekund dus zodra dat komt of ik buikpijn krijg trek ik meteen aan de bel Ik hoop gewoon dat t goed komt. Mijn gevoel zegt namelijk dat t goed zit en bij de bbz had ik dat totaal niet.
Morgen is het zo ver! Mijn vriend heeft toch maar vrij gevraagd om even mee te gaan. Vind het enorm spannend. Ik hoop dat ze iets kunnen zien IN de baarmoeder..!
Jeeeeeeeej! Vandaag mocht ik weer voor een echo en er was een klein vruchtje te zien met hartactiviteit. Gynaecoloog vermoedde dat ik minder ver ben dan gedacht, dus zit nu rond de 6wk. Met de termijnecho kunnen we de duur dan nader bepalen. Ik ben zo blij dat er iets in mijn baarmoeder zit! Opgelucht! Nu duimen dat het goed blijft gaan.