Balans qua gezond eten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MFE, 20 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MFE

MFE Actief lid

23 mei 2016
    396
    207
    43
    Ladies,

Wie heeft er nog meer moeite met het vinden van een goede balans qua eten tijdens de zwangerschap?!

Ik ben na mijn eerste zwangerschap veel gaan sporten en gezond gaan eten. Ik ben toen ook veel afgevallen.

Begin van mijn zwangerschap gaf de VK direct aan dat ik eigenlijk wat te licht was, niet schadelijk vd baby. In het eerste trimester heb ik echt moeten eten omdat ik anders misselijk werd en mijn lichaam heel duidelijk signalen af gaf dat de reserves gewoon op waren. Hier heb ik dan ook gewoon aan toegegeven en nu zit er dik 6 kg bij.

Nu merk ik dat ik in de laatste weken slechter ben gaan eten en waardoor nu juist de kilo's snel gaan. Ik wil hier nu wel op gaan letten maar ook de baby niet te kort doen.

Hoe pakken jullie dit aan?? Ik ga denk ik voorlopig even bijhouden wat ik binnen krijg om goed te monitoren dat het niet te weinig is maar ook niet teveel. Ik kan helaas snel doorslaan naar te weinig omdat ik dat dus wel gewend ben en mijn lichaam nu niet meer roept om extra eten...

Veel mensen vinden het onzin en vinden dat ik gewoon moet eten waar ik zin in heb en dan straks maar weer Moet zien. Dat is voor mij dus geen optie

2. Wij2018

Wij2018 Actief lid

21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Ik zou gewoon een dagschema maken die helemaal uitgebalanceerd is én waarmee je al je voedingsstoffen binnenkrijgt.

Dan gaat je gewicht goed én je baby!

MFE vindt dit leuk.
  3. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik wilde tzelfde zeggen als in je laatste zin maar dat is geen optie lees ik haha. Ik maak me echt geen zorgen om de kilos, dat komt daarna wel weer...

MFE vindt dit leuk.
  4. Buko

Buko Fanatiek lid

19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Misschien helpt het je om voor de eerstkomende weken even goed uit te denken wat je wanneer wilt eten, zodat je weer in een fijne flow komt? Als je daar dan in zit, gaat het misschien wel weer min of meer vanzelf.

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit idd en blijf consequent. Er zullen nog heel wat lekkere trek momenten komen en als je weet dat je er daarna van baalt; doe het gewoon niet. Echt, wat er niet aan komt hoeft er ook niet af. Heb je toch zoete trek oid, maak dan zelf bananenijs (banaan, pindakaas en beetje amandelmelk) bijv. Eventueel kun je dat zoeten met wat honing of zoetstof. Zo krijg je ook niet per se erg ongezonde dingen binnen. Of snack wat zelfgemaakte granola (rens kroes) zonder alle rommel erbij. Dan zul je zien dat het meevalt. Ik denk dat het tijdstip van eten ook veel verschil maakt. Succes

Wij2018 vindt dit leuk.
  6. Asley

Asley Bekend lid

4 apr 2018
    501
    159
    43
    Vrouw
    Ik herken mijn hongersignalen ook te laat.. Hierdoor heb ik mezelf aangeleerd om elke dag bij te houden wat ik eet en op deze manier met mijn verstand te eten i.p.v. gevoel. De kleine groeit misschien nog wel, maar jij moet zelf ook energie overhouden om er straks voor hem/haar te zijn. Je zou ook een lijst kunnen maken met wat je elke dag ongeveer moet eten. Ben daar zelf minder fan van omdat ik niet graag elke dag hetzelfde eet. Ik wil bijvoorbeeld ook wel eens salade i.p.v. brood enz. Maar doe vooral waar jij je prettig bij voelt en waarbij je voldoende energie binnen kunt krijgen.

Deel Deze Pagina