Ik ben sinds november 2013 gestopt met de pil, maar elke keer als ik m'n eisprong heb gehad heb ik een bloeding, roze kleur, duurt een paar daagjes, maar is wel genoeg voor een inlegkruisje. Nu google ik best wel veel. De een zegt dat het geen kwaad kan, terwijl ik op een andere site lees dat dit de kansen verkleint op een zwangerschap. Wat is nu waar? Of is het toch beter om naar m'n huisarts te gaan? Iemand ervaring?
Voor zover ik weet, kan het geen kwaad, maar ja ik ben een leek. Ik had het ook wel eens, en soms had het niet eens wat met mijn eisprong te maken. Ik weet wel dat mijn IVF arts zei dat ze altijd even een uitstrijkje deden in geval van roze afscheiding.. hebben ze bij mij gedaan en helemaal niks aan de hand. Vrouwenlichamen... Ik zou gewoon voor de zekerheid even bellen komende week.
Meestal wordt je baarmoederslijmvlies vlak voor en tijdens je eisprong iets gevoeliger en daardoor ga je dan bloeden. Heb ik ook elke maand gehad toen ik van de pil af was
Ik loop al een paar jaar met bloedverlies naast m'n menstruatie, verschillende testjes gedaan, maar er blijkt niks aan de hand te zijn. De baarmoedermond/wand zal bij mij wel wat gevoeliger zijn, waardoor ik sneller bloedt. Maar het is toch iedere keer weer schrikken en is het ook wel verwarrend, maar ik ga er dus gewoon vanuit dat dat elke keer weer een ovulatiebloeding is rond de 14e dag.