6w-stressvolle baan-last van buik-nu al harde buik achtig??

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door pippeke, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippeke

pippeke Niet meer actief

Hoi

zoals de titel al zegt... sinds een dag of 2 best last van mn buik op het werk. veel collegas op vakantie.. druk aan de balie.. ondanks ik probeer rustig aan te doen en de mensen 1 voor 1 te helpen en me geen zorgen te maken over de wachtrij heb ik toch stress en die voel ik zeker in mn buik. alsof dit nu mn gevoelige plek is en de stres daar meteen in schiet?
    Is dit logisch? of stel ik me aan? het zijn niet echt menstruatie krampen maar een zeurende pijn ofzo. niet om een pcm voor in te nemen, dat ook weer niet.
    de buurvrouw zei dat dit best al een soort van harde buik kan zijn. mn spieren beginnen waarschijnlijk op dit termijn wat week te worden.

kan dit? kan iemand mij daar meer over vertellen?

als ik thuis ben is het zo goed als weg. ja even mn werk proberen achter me te laten maar op mn vrije dag nergens last van..

tnx vat!

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Voor zover ik weet kun je pas vanaf week 15 bandenpijn hebben en harde buiken komen meestal pas nog later voor.

Wat met meest logisch is is dat de krampen worden veroorzaakt door je darmen die door de zwangerschapshormonen geprikkeld worden. Dit kan zonder last van diarree of obstipatie. Buik kan dan ook erg opgezet zijn. Had ik ook; de eerste weken had ik een mooi buikje en in week 12 wassie weg (darmen weer rustig). pas daarna begon de baarmoeder wat uit te zetten. Nu is je baarmoeder nog groot genoeg voor de vrucht en zet nog niet uit al worden de wanden wel alvast wat elastischer maar dit voel je nog niet omdat er nog geen rek op staat.

Sterkte meis!

3. pippeke

pippeke Niet meer actief

Dank voor je antwoord!
    Vandaag was ik op de andere locatie waar het wat rustiger is en ik had er ook last van. Wel minder moet ik zeggen. Het zal zoiets zijn wat je zegt.
    Het is wel goed te doen hoor. Ik ben type mens dat wil weten wat er gebeurd daarbinnen..

Dank voor je antwoord meis! Succes met de laatste loodjes!

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Op internet heb ik heel erg veel dingen opgezocht, je kan bandenpijnen krijgen vanaf de 6de week maar dat zijn meer gemene steken bij onverwachte bewegingen of niezen enz. Heb ik soms in de ochtenden bij opstaan zelfs al.

Harde buiken kun je niet krijgen zo vroeg in de zwangerschap zeggen ze.

Dat zeurende gevoel wat jij beschrijft heb ik ook bijna de hele dag door, soms krampen als bij een menstruatie maar verder een zeurend gevoel in de onderbuik, dat schijnt toch normaal te zijn. Ik vind het ook niet zo erg dat ik er een paracetamol voor inneem.

Ligt denk ik niet aan je werk want ik ben afgekeurd, altijd thuis en kan rust genoeg nemen, heb evengoed dezelfde klachten.

5. pippeke

pippeke Niet meer actief

oh dank je! Fijn om een bevestiging te hebben! Soms voel het idd menstruatie achtig ja.
    Ergens vind ik het wel fijn. Zou erg onzeker zijn als ik helemaal niet zou merken dat ik zwanger ben. Hopelijk is het een dolle boel daarbinnen met een kloppend hartje! Nog wachten tot dinsdag..

6. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Alles is aan het oprekken daarbinnen en als je wat drukker bent dan voel je dat idd sneller. Harde buiken bij n eerste komen meestal pas later, maar mocht je echt veel last hebben bel dan gewoon de vk om te overleggen. Want ik ken gevallen waar buiken echt anders regeerden dan de boekjes (en dat zijn nu allemaal mooie kindjes hoor!)

7. pippeke

pippeke Niet meer actief

Oh echt zo fijn om te horen allemaal!

8. pippeke

pippeke Niet meer actief

Als ik mijn banner lees groeit tie deze week ook erg veel! Dan klopt het dus helemaal met wat ik voel!

9. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Wel naar dat je er zo'n last van hebt! Hoop dat je snel onbezorgd en rustig kunt genieten :)

Dank je! Laatste loodjes zijn zwaar :)

Deel Deze Pagina