Voeding

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door J86, 7 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. J86

J86 Lid

7 mrt 2015
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Afgelopen woensdag heb ik de laatste pil ingenomen. Let vanaf nu al op de voeding die je niet mag tijdens een zwangerschap. Wil immers geen dingen binnen krijgen die je tijdens een zwangerschap niet mag. Echter vind ik dat een beetje vaag. Niet alle lijsten zeggen het zelfde. Heeft iemand daar een duidelijk beeld van?

2. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Onderstaande link geeft een heel duidelijk schema van wat je wel en niet mag eten tijdens je zwangerschap.
    Persoonlijk stop ik pas met gerookte zalm en filet américaine eten als ik een positieve test in handen heb. De eerste 2 weken krijgt het embryootje zijn voedingstoffen uit het dooierzakje en heeft t nog geen bloedverbinding met de moeder en kan het volgens mij nog niet zo veel kwaad. En daarbij, wellicht duurt t nog wel een paar maanden voor ik zwanger ben..
    Hierbij de link
    Succes en ik hoop dat je snel zwanger bent!
    Wat kan ik wel en niet eten tijdens mijn zwangerschap? | Voedingscentrum

3. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Ikzelf wacht ook met het stoppen met het eten van Filet, gerookte zalm, carpaccio, biefstuk, etc. tot het moment dat ik echt zwanger ben. Stel je voor dat het nog een jaar gaat duren....

Alcohol drink ik sowieso niet vaak meer...en ik test regelmatig.
    Dan ben ik nog op tijd..

Wel ben ik al 3 maanden aan de foliumzuur, omdat het goed is om daar vier weken voor de zwangerschap mee te zijn begonnen!

Succes...

4. J86

J86 Lid

7 mrt 2015
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel. Zeker voor de link, erg fijn.
    Er zit weinig tussen wat ik echt heel graag eet dus heb er weinig moeite mee.
    Zelf ben ik misschien wat over voorzichtig omdat het in onze omgeving niet altijd allemaal voorspoedig is gegaan.
    Ook mijn vriend is nu al bezorgd :):):)
    Erg lief!

Jullie ook veel succes uiteraard!

Deel Deze Pagina