Recepten en eetschema's zwangerschapsdiabetes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Zonnetje3, 29 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Hoi,

Ik weet dat er al een (of meerdere) topic is over zwnagerschapsdiabetes, maar die zijn zo groot inmiddels dat ik het persoonlijk lastig vind om in te voegen.

Ik zou het voornamelijk fijn vinden om recepten en eetschema's uit te wisselen, want vind het lastig om gevarieerd te blijven eten als niet alles mag.

De diabetes is bij mij nog niet vastgesteld. Heb het bij mijn vorige zwangerschap wel gehad en nu ook ineens een groeispurt qua buik, dus ik verwacht dat de test over een paar weken wel gaat uitwijzen dat de diabetes er weer is.

Dus heeft iemand lekkere suiker/ koolhydraat arme recepten? Zou het leuk vinden als jullie het willen delen!
    Mocht ik zelf iets tegenkomen dan deel ik het uiteraard ook!

Liefs Zonnetje

2. Haiii
    Hoop dat t mee gaat vallen voor je.
    Het is vrij lastig te bekijken wat je mag eten, puur omdat iedereen weer anders op bepaalde dingen reageerd qua waardes.
    Maar heb wel 2 lekkere recepten..

Eerste is heel simpel:
    Gevulde puntpaprika met boursin quisin
    (Als t je wat lijkt kan ik t recept wel er neer zetten)

En de 2e is een fruitige kerrie kip salade
    ( mocht je die willen zet ik die er neer)

3. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Lijkt me allebei heerlijk!!

Ik weet dat het sterk per persoon kan verschillen! Maar pasta en brood etc kunnen je bloedsuiker wel snel verhogen! Als ik daar wat alternatieven voor heb is dat fijn!

Ook tussendoortjes vind ik lastig. In veel dingen zit al suiker.

Misschien heeft iemand daar iets lekkers voor?

4. Ovie83

Ovie83 Bekend lid

9 jun 2012
    573
    0
    16
    Ik kreeg van de diabetes verpleegkundige als tussendoor tip, bakje Griekse yoghurt met noten en eventueel aardbei erbij.

5. Ovie83

Ovie83 Bekend lid

9 jun 2012
    573
    0
    16
    Ik zou wel de recept van de puntpaprika willen, lijkt me heel lekker.

6. Hier beide recepten 😊

Gevulde puntpaprika voor 2 pers.
    Nodig:
    1 puntpaprika (ik maak er altijd 4 dus dan 2 puntpaprika's nodig)
    Bakje boursin quisin (de groene)
    Bosuitjes (3/4 stuks)
    Ham (reepjes, blokjes, plakjes wat je wilt,
    Officiele recept is met kipfilet, maar vind ham zelf
    Lekkerder)
    Peterselie (om eroverheen te strooien)

Maken:
    Snijd de paprika over de lengte door de
    Midden. Zaadjes verwijderen.

De bosuitjes snijden,
    Ham snijden (als dit nodig is en je dus geen reepjes hebt) dit beide samen mengen met de boursin quisin.

Dit hele mengsel in je puntpaprika's verdelen. Wat peterselie erover strooien en dan 20-25 min in de oven op 180 graden..

De fruitige kerrie kipsalade:

Nodig voor 4 pers:
    2 kipfilet's gebakken en in kleine stukjes gesneden
    1/4e ui (ik heb een klein uitje genomen)
    1/2 appel (ik heb 1 kleine appel genomen, stond geen soort appel bij dus wat je zelf lekker vind)
    30 gr gele rozijnen (ik doe gewoon donkere)
    25 gr pecannoten fijn gehakt.
    25 gr pitloze blauwe druiven (ik heb er gewoon stuk of 10/15 gedaan en door de helft gesneden)
    1/8e theelepel peper (gewoon naar smaak toevoegen, bedoel wat
    Is in godsnaam 1/8e tl)
    1/4e theelepel kerrie (zelfde verhaal)
    90 ml mayo of yoghurt.. (Ook zelf naar smaak maar doen, is maar net wat t beste smaakt)

Maken:
    Gewoon alles door mekaar mikken en mengen hahaha

Ik dacht eerst dat dit toch veel suikers bevatte vanwege de appel en druiven maar ik prikte er geweldig op. Ik at dit dan ook als maaltijd en niet als tussendoortje

7. Optimel kwark (vooral de griekse versies) zijn ook goed te doen. Eet dat soms tussendoor of een hele bak als ontbijt. Alleen jammer dat ze zo duur zijn om elke dag als ontbijt te
    Nemen haha. Overigens eet ik dat wel als ontbijt incl insuline!

8. Als tussendoortjes kan je kaasblokjes/ vleeswaren rolletjes gevuld met geitenkaas ofzo, tomaatjes gevuld met kaas/geitenkaas, een gevuld eitje (ligt er wel aan hoe je je gevulde eieren maakt natuurlijk)

Ik eet soms een sprits koekje. Niet die grote maar wat kleinere. Zitten geloof ik 10 kh per koekje in. En ik doe t er goed op..

9. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Tussendoor komkommer, tomaat, kaasblokjes. En ik eet ipv brood lijnzaadcrackers (magnetron gemaakt) met kaas. Optimelkwark heb je ook in de goedkopere versie bij de lidl, net als griekse yogurt. Ik heb nierproblemen door diabetes dus de eiwithoudende voeding eet ik zelf niet tussendoor, wel als ontbijt (kwark of yogurt met noten/fruit)

10. Helaad geen lidl
    In de buurt.. Zit daar evenveel
    In als de optimel??
    Zag bij de ah en aldi ook een goedkopere variant op de optimel kwarken.. Maar dan zat er ook het dubbele aan kh in helaas.

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik zou gewoon lekker in dat andere topic aanhaken hoor. Daar wordt gewoon doorgekletst over zwangerschapsdiabetes door de dames die het nu hebben en de dames die intussen al bevallen zijn.

Qua eten:

Kwark met ongebrande noten
    Spinazie met een of twee gekookte eieren
    Tonijn uit blik met wat gekookte rode linzen en dat dan op een salade

Deel Deze Pagina