Zaadkwaliteit van de man verbeteren... hoe?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door EvaMaria, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EvaMaria

EvaMaria Lid

13 jan 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het net al in een paar andere topics aangegeven: we hebben net gehoord dat de zaadkwaliteit van mijn man van onvoldoende kwaliteit is.
    Ik vraag me nou af wat je in het dagelijks leven zou kunnen doen om de zaadkwaliteit te verbeteren. Voeding? Sport? Ander soort onderbroeken?

Ik weet zeker dat ook andere stellen hier tegenaan lopen dus wellicht zouden we hier wat tips kunnen verzamelen die mogelijk een positief effect hebben...

2. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hier verminderde kwaliteit, echter bij laatste onderzoek wel verbeterd. Dit waren de 'regels' waar hij zich aan heeft gehouden:

- Geen strakke onderbroeken (wijder en liefst van katoen)
    - Geen laptop op schoot
    - Geen telefoon in broekzak
    - Geen alcohol
    - Geen redbull of energydrink. (hij dronk dat voorheen elke dag..)
    - Vitamine c, foliumzuur, selenium, magnesium, zink.
    - Gezonde voeding

Weet natuurlijk niet wat er precies licht effect heeft gehad, het heeft denk ik ook te maken met wat de oorzaak is of het kan verbeteren.. weet ook niet wat het ZH heeft aangeraden ?

Wat een naar nieuws zeg.. onvoldoende kwaliteit betekent dus onvoldoende om te bevruchten ? Hebben ze een oorzaak kunnen vinden ervan of gaan ze dit nog onderzoeken ?

Sterkte iig!!

3. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    oke ik heb me hier inverdiept omdat het zaad van mijn vriend ook niet geweldig is zou je even een opsomming geven ( ik zal vast een aantal zaken dubbel plaatsen als me voor ganger)

*wijde boxershorts en geen strak zittende broeken
    * in bed het liefst alleen een boxershort en nog beter eigelijk niks ( deken en broek en boxer zorgen voor een te hogen tempratuur voor de ballen)
    *alchole laten staan , maar zo ook mindere met caffeine.
    * gezond leven ( groente eten veel water drinken enz)
    *geen laptop op schoot
    * multivitamine , zink seliumen dagelijks gebruiken
    * niet elke dag lange einde fietsen
    *niet te veel in een warm bad of sauna
    * opletten met medicijn gebruik bv ibrobofen gaat de zaad kwaliteit ook van achteruit
    * niet roken
    * geen drugs

dit zijn een beetje de dingen die ik tegen kwam .
    hoe vaak hebben ze het zaad van je vriend getest ? want van een uitslag kan je bijna niet uitgaan omdat bv ziekte en veel alchole gebruik kan zorgen dat zaad slecht is.
    en pas na 3 maanden is er nieuwe zaad wat bv door ziekte niet is aangetast

4. EvaMaria

EvaMaria Lid

13 jan 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan zie ik hier eigenlijk weinig punten om te verbeteren behalve die zink/seleen en die laptop op schoot.
    We hebben pas 1 test gehad; volgende week volgt nog een test. Hopen dat die beter is...

5. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    en hoeveel tijd zit er tussen die testen ?

6. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Een verkoudheid of buikgriepje kan zaadkwaliteit tijdelijk verminderen. 2e en 3e onderzoek zegt al meer. Hoop voor je dat het verbetert!!

7. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Deze kunnen er ook nog bij: geen warme baden nemen of sauna's. Niets wat de lichaamstemperatuur omhoog doet gaan. Ook koorts blijkt slecht te zijn.
    Mijn ventje moet flixar innemen, een vitaminepreparaat.

8. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb geen ervaring hiermee en dus ook geen tips, maar las iets over geen telefoon in je broekzak. Mag ik vragen waarom dat niet mag? Hier heeft vriend namelijk altijd zijn telefoon in zijn broekzak en bij mijn vorige toestel, deed ik dat zelf ook..

9. EvaMaria

EvaMaria Lid

13 jan 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij in verband met de straling. De straling van mobiele telefoons ligt nog weleens onder vuur. Qua effect op je hersenen, maar mogelijk ook op andere ingewanden.
    Ik eet niet of e.e.a. al bewezen is. De een wil natuurlijk bewijzen dat het niet schadelijk is, de ander wil aantonen dat het wel schadelijk is.
    Maar ja, wat doe je... beter voorkomen dan genezen, niet waar?

10. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ah op die manier! Ik had ook al eens gelezen dat je dan niet te dicht bij de magnetron mag staan, omdat die ook sterke stralingen afgeeft.. Of het waar is of niet, indd beter voorkomen dan genezen! Weer wat bij geleerd..

11. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Mijn vriendje had helaas ook heel slecht zaad en wij moeten de 7 feb terug voor de 2de test.
    Ik zorg er wel voor dat hij wat gezonder eet en dat hij elke dag multivitamine neemt maar voor de rest laat ik hem gewoon lekker leven.
    Hij wilde stoppen met drinken etc. Niet dat hij zo veel drinkt maar hij drinkt wel een aantal pilsjes als hij gaat voetballen.
    Daarbij waren er nu ook nog eens de feestdagen tussen...
    Als hij niet meer drinkt en het zaad is dan wel goed dan betekend dat dat hij misschien wel nog 2 jaar niet mag drinken omdat het zaad anders slecht word. En dat hoeft voor mij niet...
    We hebben beide al genoeg geprobeerd de afgelopen 15 maanden... En het resultaat was 0...

12. Mammatje89

Mammatje89 Actief lid

10 okt 2011
    373
    0
    0
    Om de dag sex.

Elke dag sex is niet goed omdat het zaad dan niet genoeg tijd heeft om weer nieuw te zijn zeg maar, en een aantal dagen geen sex is ook weer niet goed.

Dus om de dag sex voor een beter zaadkwaliteit

13. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
  14. Evangelie

Evangelie Lid

23 sep 2011
    45
    0
    0
    Duitsland
    De temperatuur (en dus ook koorts, sauna's, hete baden, ...) heeft een invloed op het aanmaken van zaadcellen. Het effect daarvan zie je niet meteen. Vandaar ook het belang om meerdere tests uit te voeren.

Verder is het niet aangeraden om teveel te vrijen als je man last heeft van zwak zaad - minimum steeds een dag tussenlaten en zeker zorgen voor voldoende opwinding, omdat de klieren van Cowper dan in actie komen en de zaadcellen wat extra voedsel voor onderweg meegeven.

15. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hmmm ik las net trouwens nog ergens dat als de man moet plassen als hij de dinges in potje doet, dat dat ook nadelig kan werken.

Ah gevonden:
    Voorbereiding

Voor het opvangen van het zaad krijgt u steriele potjes mee.
    Voordat u het zaad voor het onderzoek produceert:
    · Heeft u minimaal twee tot maximaal zeven dagen seksuele onthouding gehad.
    · Heeft u van tevoren niet geplast. Urine heeft een negatief effect op de zaadcellen.
    · Heeft u zich ter plaatse gewassen.

16. Evangelie

Evangelie Lid

23 sep 2011
    45
    0
    0
    Duitsland
    Kijk maar even naar de hoeveelheid sperma... dat is toch duidelijk meer als je er een dag tussenlaat. De hoeveelheid zaadjes is misschien wel even groot, maar ik heb andere studies gelezen die net het beweerden dat de alkaline die uit de prostaat, zaadblaasjes en kieren van Cowper komen, erg belangrijk zijn voor het transport van het zaad. En deze doen er minstens twee dagen over om weer opgevuld te raken.

17. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Oke daar heb je dan ook weer een punt....
    Ik denk dat het belangrijkste is dat je er van blijft genieten... En als je elke dag zin hebt het dan gewoon elke dag te doen.. Dat hou je toch geen maand vol haha...
    Ik maak me er niet meer zo druk om... Moet toch de MMM in dus of het nu met goed of slecht zaad is... Bij slecht zaad gaan ze gerichter te werk...

18. EvaMaria

EvaMaria Lid

13 jan 2012
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat van dat plassen stond bij ons niet in de instructies. Hoe lang mag je dan niet geplast hebben? Ik bedoel: als je om zes uur opstaat en je moet gelijk plassen, en je moet om 8 uur je monstertje afgeven, dus je vult om half 8 dat potje ofzo... zou dat dan wel goed zijn? Zou het echt om het moment gaan... eerst plassen, dan het potje vullen? :-S

19. Evangelie

Evangelie Lid

23 sep 2011
    45
    0
    0
    Duitsland
    Na het plassen blijft er altijd wat urine achter in de plasbuis. Net daarom dienen de klieren van Cowper. Bij opwinding maken die een doorzichtige, slijmerige vloeistof aan, die je kunt vergelijken met wat er bij ons uit de vagina komt als we opgewonden zijn. Dit voorvocht neutraliseert het urinezuur en maakt de weg vrij voor het sperma.

Als je partner thuis een staal mag produceren, is het ook wat makkelijker voor hem om meer opgewonden te raken. Zo heb je dus wellicht een iets grotere kans op meer levende zaadjes, omdat de klier pas in actie schiet bij langdurige opwinding. Bij een korte, snelle masturbatie produceert een man geen of heel weinig voorvocht.

Ik kan me inbeelden dat het dus beter is om in het ziekenhuis niet meteen na het plassen te ejaculeren, en er daar toch een uurtje ofzo tussen te laten.

Deel Deze Pagina