Hoi meiden/dames! Ik heb 7 ovulatie testen gekocht van Kruidvat merk en ik vroeg me af omdat ik (misschien overheen gelezen?) ik het niet kon vinden in de beschrijven wanneer je die test het beste kan doen? Is dat in de ochtend, middag of avond? Las wel 2 uren van te voren minder te drinken. Alvast bedankt voor de reacties.
Ik wil deze ook gaan gebruiken vanaf volgende week. Mn POD is op vrijdag 27-11. Maar overdag moet ik de hele week werken. Sta dan om 6:15 op en om 6:50 zit ik in de auto. 's Avonds om 18u ben ik dan pas thuis. Kan ik ze evt ook begin van de avond doen? Of moet ik ze echt mee naar het werk gaan nemen? En hoeveel dagen voor POD begin je met testen? Moet ik daar in het weekend al mee beginnen? En elke dag of om de 2 dagen? Wilde zelf net een onderwerp openen, maar aangezien hier ook vragen gesteld worden over de kruidvat ovulatie testen (7st) dacht ik dat het misschien netter zou zijn om het ook hierin te zetten
Je begint met testen als je ongeveer op dag 10 van je cyclus is, tenzij je een korte cyclus hebt. Dan test je iedere dag rond dezelfde tijd, 12 uur 's middags is een mooie tijd, maar 's avonds kan ook prima! Als je het streepje in de loop van de week ziet oplopen kun je twee keer op een dag testen om precies te kunnen zien wanneer je piek is. Eén à twee dagen na deze piek springt je eitje en in deze twee dagen kun je nog een keer testen of de teststreep alweer afloopt. Zo niet dan test je door, zo wel dan stop je met testen. Het "klussen" kun je het best doen tussen twee dagen vóór de verwachte piek tot twee dagen erna. Succes!
Helder Ik heb idd een erg korte cyclus (24-25 dagen). Dan begin ik gewoon komend weekend om te kijken of ik er een mooie piek in kan vinden. Ben heel benieuwd! Het "klussen" 2 dagen voor de te verwachten piek tot 2 dagen erna, komt dus neer op +- 3-4 dagen voor de eisprong tot de eisprong zelf, als ik het goed heb, toch? Denk dat ik de tijd dan maar op 19u ga zetten, anders moet ik op mn werk ga testen, dat vind ik niet zo prettig. Bedankt voor de info!
ja 3-4 dagen voor de eisprong tot en met de dag van de eisprong. Eventueel de dag erna zou ook nog effect kunnen hebben.
dolliej even een ander vraagje als je het weet tenminste, als je temperatuurt is het dan zo als die eerst wat zakt en daarna de lucht ingaat dat je eisprong dan is geweest? # hieronder foto van test die ik om 11.45 uur heb gedaan en wat later zie test. Maar lijkt lichter die latere test.
volgens mij is dat normaal omdat die opdroogt. Heb ik hier namelijk ook steeds en dan twijfel ik weer of die nou donkerder is geworden of niet haha, maar ook dat kun je dan pas weer zien als de test helemaal is opgedroogd om te vergelijken met die van de dag er voor
Suzy09 dat is idd hoe t werkt vaak zie je een daling op dag dat t ei springt en als temp de volgende dag stijgt heb je bevestiging
Mijn tempkaartje is tot nu toe een beetje raar denk ik, maar gisteren iig weer 36.6 en vanmorgen 36.4. Is die verlaging of kan die verlaging van 0.2 wat betekenen? Of ja moet dat eerst even afgewacht worden als ie morgen omhoog gaat ofzo? Sorry heb er niet zoveel verstand van.