Gastouderschap combineren met de mmm

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 16 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik weet niet of het van toepassing is als ik dit onderwerp plaats bij kinderopvang en gastouders, dus plaats ik het in de lounge.

Ik moet voorlopig nog wel ziekenhuis in en uit, om zwanger te worden. Ik heb toen straks nog een gesprek gehad bij de gynaecoloog.
    Voorlopig zitten we daar nog wel aan vast, of er moet op korte termijn heel snel een wonder gebeuren.

Ik zit namelijk met het 'probleem' dat ik binnenkort (waarschijnlijk als alles doorgaat eind deze maand al) ga starten als gastouder.
    Nu moet ik elke maand rond mijn eisprong dus naar de gynaecoloog, maar hoe moet ik dat in hemelsnaam combineren met het gastouderschap? Misschien heb ik een keer geluk dat er geen kind is op de dag dat ik er heen moet, maar als er dan wel kinderen zijn: de ouders moeten toch van me op aan kunnen? Ik kan toch niet elke maand zeggen van: "jullie moeten maar even kijken waar jullie je kind morgenochtend brengen, want ik moet naar het ziekenhuis".
    Om het kind nou mee te nemen vind ik ook te ver gaan. Ik moet vaak met de billen bloot en wie weet dat de ouders ook niet willen dat het kind dat allemaal mee krijgt.
    Ik snap dat iedereen met haar werk zit, die in de malle molen zit, maar dit is nu niet bepaald een baan waar je 'even' tussenuit kunt knijpen.

Hoe pak ik dit aan? Zouden de ouders het vervelend vinden denken jullie als ik regelmatig weg moet?

Ik zou ook niet weten wie er tijdelijk even op de kinderen zou kunnen passen hier als ik er tussen uit moet.

En om nu te stoppen met de behandelingen: dat is natuurlijk geen optie voor mij. De kinderwens is te groot.

Graag reacties/ tips wat ik hiermee moet.

2. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Lastig dilemma zeg. Ik weet zelf van de mmm dat je toch twee weken in de maand daar wel een aantal keer moet komen. In mijn ziekenhuis was het vaak vroeg in de ochtend, maar dit verschilt misschien ook wel. Het kwam ook vaak voor dat ik in het weekend naar het ziekenhuis moest voor controlle dus dan had mijn werk er geen last van. Dit is alleen helaas niet voorspellen want het is afhankelijk van hoe je eitjes groeien.

Ik denk dat ouders het wel vervelend vinden wanneer jij regematig weg moet en zij dan zelf die uurtjes voor opvang moeten zorgen, dat is namelijk niet de bedoeling van de gastouderopvang die zij geregeld hebben omdat zij werken.
    Ik weet niet zo snel een oplossing...
    Succes in de mmm iig!

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

dit is inderdaad een lastig probleem, ik zou het bespreekbaar maken met de ouders van het kindje waar je op gaat passen, zij moeten er wel van weten en ook de keuze hebben of zij dit zien zitten of niet.

lastig he? heel veel sterkte met alles.

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Hey meid!
    Ik denk dat je een soort van achterwacht moet hebben!
    Iemand die voor jou kan waarnemen als je naar het ziekenhuis moet.
    Het beste zou zijn dat je de ouders kunt inlichten en ook melden dat je voor zulke situatie's een achterwacht hebt.
    En het mooiste zou zijn als ze deze achterwacht ook een keer ontmoeten voordat ze invalt.

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Pfff echt een rotsituatie is dit...

Het liefste bespreek ik dit soort dingen niet met Jan en alleman.
    Vanavond heb ik een gesprek met ouders met een dochtertje om te zien of dat klikt, of het wat word of ik op hun dochtertje ga passen. Maar om zoiets nou gelijk tijdens het eerste gesprek te zeggen.... waarschijnlijk knappen ze dan gelijk op me af.

Ik heb wel een schoonmoeder, maar ze is invalide. Ze zit niet in een rolstoel hoor, maar ze is heel slecht op de been. En ik weet niet of ik haar dan kan vragen voor zoiets. En of de ouders dat ok vinden. Ik heb mijn schoonvader/ schoonmoeder wel als achterwacht mocht ik bijv met een kind naar de huisarts moeten plotseling.

Ik denk dat ik bijna de neiging ga hebben om de afspraakjes bij de gyn dan maar af te zeggen, maar eigenlijk is dat natuurlijk niet wat ik wil, want ik wil zoooooo graag zwanger worden. Waarschijnlijk als het de komende maand niet gelukt is, dan gaan we iui doen. Dus daar prikken we dan echt een datum voor.
    Ik kan dus het geluk hebben dat het net een dag is dat er geen kinderen zijn, maar ook niet...

6. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

maar die mensen hebben zelf ook een kindje waar jij op gaat passen, die begrijpen dat echt wel dat je heel graag zwanger wilt worden, kan het financieel uit om anders even te wachten met gastouder zijn?

7. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Op zich zou het financieel wel uitkomen om geen gastouder te worden, want mijn man heeft een fulltime baan, maar het alleen hele dagen thuis zitten loopt me ook de spuigaten uit. Dat is best eenzaam... Dus wil ook wel graag aan het werk om iets te doen te hebben...

En voor hetzelfde geld kies ik er inderdaad voor om nog niet aan de slag te gaan als gastouder, maar duurt het zwanger worden nog weer een jaar. Hoop het niet hoor, zou het verdrietig vinden als dat inderdaad zo zou zijn. We zijn nu sinds januari 2009 al bezig...

8. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

pff meid, ik hoop dat je snel zwanger mag zijn, hopelijk vindt je nog een oplossing, het is echt lastig he? als het nou een kantoorbaan was dan was het alweer iets makkelijker.

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Inderdaad. Een kantoorbaan was makkelijker geweest.
    Misschien ben ik zelf ook niet helemaal slim om voor zo'n baan te kiezen als we bezig zijn met zwanger worden...

Waarom is het verdorie allemaal zo oneerlijk verdeeld.
    Sommigen worden uit hunzelf zwanger na 1 maand gestopt te zijn met de pil. En bij anderen moet het zo lang duren, en gaat het ook niet vanzelf. Vind het echt klote allemaal.

10. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Kan je het niet met het gastouderbureau bespreken of je met een andere gastouder in jou buurt samen gaat werken als je naar het ziekenhuis moet? Kan me voorstellen dat ouders wel graag hebben dat ze hun kind ook bij iemand anders van het bureau ( dus met de juiste papieren) achterlaten en niet zomaar bij een moeder van iemand ( ik zou dit tenminste erg vervelend vinden ).
    Verder zou ik het wel tersprake brengen. Ik denk als je daar vanaf het begin eerlijk in bent dat je dan ook meer terugkrijgt van de ouders. Heel veel succes in ieder geval.

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zou het wel kenbaar maken in het gesprek en melden dat je eventueel je schoonouders als achterban hebt!

En dan kunnen zelf aangeven of ze dat zouden willen of niet.
    Zo niet...dan ga je verder zoeken naar een oplossing. Zo ja...dan is het prima!

Ik zou niet melden dat je dat en dat gaat doen...maar meer vertellen wat er gaat gebeuren en hoe zij dat zouden zien/willen zien!

Lastig meid...ik snap dat je nu niet wil stoppen...maar dat snappen die ouders denk ik ook wel!

En ik denk ook niet dat je het verborgen hoeft te houden...je gaat op hun kindje passen dus ze vertrouwens je voledig! Een klein beetje vertrouwens terug kan dan best natuurlijk!

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

tja heel errlijk gezegd denk ik dat je het beste toch voor een andere baan kan kiezen. bv iest voor alleen de ochtenden of juist de avonden. neem aan dat die behandelingen niet s''avonds zijn? weet het niet hoor heb er geeen ervaring mee. ik zou er ook zeker niet mn kinderwens voor laten schieten. maar zou het ook niet fijn vinden als mn gastouder te pas en te onpas niet kan en dan haar schoonmoeder komt oppassen. met alle begrip en verder respect voor jou natuurlijk. maar het lijkt me haast niet te combineren. en volgens mij geeft het ook veel gestress al dat geregel wat denk ik ook niet goed is voor het zwanger worden
    heel veel succes en sterkte

13. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Lastig nog los van de MMM want stel, je wordt nu erg snel zwanger, wat doe je dan tijdens je zwangerschapsverlof met je oppas kindjes? Het lijkt me slim in een soort gastouder-pool te gaan werken, dat bestaat vast.

14. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Nee ik ga geen andere baan zoeken. Dit is echt graag wat ik wil. En geen baan in de avonduurtjes.
    Het is gewoon kut dat het zwanger worden bij ons niet wil.
    Ik maak me niet zo druk eigenlijk om zwangerschapsverlof, waarschijnlijk is het dan gewoon zo dan de kinderen tijdelijk naar een andere gastouder gaan....

Wat is eigenlijk een gastouderpool?

De ouders leren natuurlijk ook mijn man wel kennen, en ik had het er over met hem of hij misschien even van zijn werk weg zou mogen naar huis om op de kinderen te passen, als ik weg moet, en hij wil het misschien wel met zijn baas overleggen. Zouden de ouders dit een probleem vinden denken jullie?

Denk dat ik het er sowieso met mijn contactpersoon van het gastouderbureau over ga hebben, wat ik daarmee aan moet.

15. zustertje

zustertje Niet meer actief

Vervelend joh!

Maar ik denk niet dat je kindjes even bij iemand anders mag brengen tegenwoordig moet je ook een EHBO diploma hebben.
    Sterkte met keuzes maken.

16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

tjah als je echt dit wilt dan zou ik heel eerlijk tegen de ouders vertellen waar je mee bezig bent. dan kunnen ze zelf beslissen wat ze doen en of het een probleem voor hun is. ikzelf zou dat wel zeer op prijs stellen. en de combinatie met een andere gastouder erbij lijkt me dan nog het beste idee:)

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Heb er zelf ook aangedacht om gastouder te worden, heb immers de juiste diploma's, maar vind het bij mij thuis er te klein voor.
    Voor 1 kindje erbij zou het nog kunnen, maar wij willen over een tijdje ook verhuizen etc.
    Dus niet zo handig om nu gastouder te worden, maar ik zou wel graag een centje bij willen verdienen.

Aangezien we bij elkaar in de buurt wonen...zou ik je best uit de brand willen helpen.
    Mits ik natuurlijk Valerie mee kan nemen, en de tijd dat ik er ben betaald krijg naar het aantal kindjes.
    Weet niet of je dat wat lijkt....want er komt dan natuurlijk wel een vreemde in jou huis.

18. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Dit zijn toch mooie dingen aan dit forum he?

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

idd;):)

20. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

@ Consider, ik ga je nu PB-en!:)

Deel Deze Pagina