Hallo, Volgens mijn regelmatige cycles zou vandaag mijn vruchtbaarste dag zijn, zie mijn banner. Ik heb net een ovulatietest (midcare) gedaan maar die is negatief. Zijn die testen echt betrouwbaar of zou ik nu op eens een langere cycles hebben? Hebben jullie dat ook wel eens gehad? En wat deden jullie dan, gewoon klussen vandaag? En dan morgen weer een test doen? Groetjes Wendy
Hoi Wendy, het kan heel goed dat je cyclus wat langer is deze maand maar anderzijds kan je eisprong ook gewoon iets later zijn. Ik zou zelf op de ovulatietesten vertrouwen.. en als je het niet vertrouwt.. een xtje extra klussen !
Ovulatietesten werken niet bij iedereen, dus het kan handig zijn, maar ik zou er niet op vertrouwen...
Hoi Wendy, misschien komt je eisprong nog en is de periode tussen eisprong en ongi wel korter dan je denkt! Groetjes Jelske
Bij mij werkte hij prima, en was heel betrouwbaar. Was gelijk zwanger. Je moet je niet vastpinnen wat er op die banner staat. Ik heb de ovulatie testers gebruikt die je via deze site kan bestellen. cindy
Bij mij werken ze ook goed. Elk lichaam is anders, en die banners zijn maar het gemiddelde. Het kan zijn dat je eisprong later is, en dat je een wat kortere lutheale fase hebt. Ovulatietesten zijn voor 99% betrouwbaar. Succes!
Ik kon wel mijn eisprong ontdekken met de ovutests (nu in ronde 8 voor het eerst gebruikt). Maar ik vraag me nu af: wat spoort de ovutest nu op? Is het de eisprong of de vruchtbare dagen? Moet je eigenlijk ses hebben als het tweede streepje er staat of ervoor? We hebben deze maand gewoon om de 2 dagen geklust en ook op de dag dat de ovutest positief werd, maar daarna niet meer (hubbie was/is ziek)......
Een ovulatietest spoort de LH-piek op in de urine. Vóór je eisprong stijgt het hormoon LH in je urine. Tussen 24 en 36 uur na het ontstaan van die piek, heb je je eisprong. Dus zodra je een positieve ovulatietest hebt, kan je verwachten dat je eisprong optreedt binnn 24-36 uur.
Hoi, Ik heb ook ovulatietesten gebruik, van Romed en van Clearblue (de digitale) tegelijkertijd, en bij mij hebben ze de hele tijd aangegeven dat ik geen eisprong had, heb wel 15 dagen getest in 1 periode. Ze hadden het duidelijk mis, want ik ben dus wel zwanger geraakt....