Wil iemand met mij meekijken. Gisteren en eergisteren had ik een een streepje en vandaag niet meer, ik vond persoonlijk de andere streepjes niet duidelijk. Wat is jullie mening? Echter had ik gisteren wel behoorlijke buikpijn en rugpijn. Mogelijk ovulatiepijn? Heb daarom gisteren voor de zekerheid wel gevreeën. Zie hieronder van huidige ronde (5): En deze van de vorige ronde (4), die streepjes lijken veel duidelijker te zijn:
Een licht streepje op een ovulatietest zegt helemaal niks. Elke vrouw heeft namelijk de gehele cyclus LH in haar lichaam waarop een ovulatietest met een licht tweede streepje kan reageren. Daarom is een ovulatietest ook pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. Verder schommelt LH. Dat betekent dat je de ene dag een licht streepje kunt hebben , de volgende dag een witte test, dan weer een licht streepje etcetera. In veel gevallen knalt een ovulatietest vanuit het niks. Het hoeft dus ook niet op te lopen! Ik zie nog geen positieve ovulatietest tussen je testen helaas. Doortesten dus, al is het je gehele cyclus. Net zolang totdat beide streepjes minstens even donker zijn. Pas dan is je ovulatietest positief en heb je je LH-PIEK te pakken. Binnen 48 uur na die piek vindt je eisprong dan plaats. Een positieve ovulatietest geeft dus NIET DE eisprong zelf weer, maar alleen de LH-PIEK.
O ja, weet niet hoe lang je cyclus duurt? Bij een cyclus van 28 dagen kan je eisprong plaatsvinden vanaf dag 10 tot en met 18 van je cyclus gebaseerd op een normale luteale fase (tijd tussen eisprong en ongesteldheid) van 10 tot 18 dagen. Bij een cyclus van 28 dagen moet je dus al vanaf dag 8 van je cyclus beginnen met ovulatietesten, bij voorkeur middagurine gebruiken en dagelijks testen (geen dag overslaan!), net zolang totdat beide streepjes minstens even donker zijn. Succes!
Ik zie er ook nog geen positieve test tussen zitten helaas, ook niet bij je vorige ronde. Wellicht zijn de testen te ongevoelig voor je. Misschien kun je een volgende ronde beter de sensitest ultra gevoelige testen proberen?
Mijn cyclussen waren als volgt na het stoppen met de pil: 50 - 29 - 31- 30- -32 - 28 - 33 - 34. Naar mijn inziens is het niet heel regelmatig, dat er eens een dag of 3 verschil in zit oke. Maar zit dus soms wel 5/6 dagen verschil in.. Erg frustrerend dit.
Die heb ik zojuist besteld, toevallig. Iemand zat me ook al angst aan te jagen dat ik misschien niet voldoende LH aanmaak. Laten we hopen dat dit niet zo is..
Ik was met sensitest in de veronderstelling dat een streepje niet vruchtbaar was en twee streepjes wel. Zo staat het tenminste op hun website? Dus ook al staat er een lichter streepje dat je dan wel vruchtbaar bent bedoel ik. Of heb ik dit verkeerd begrepen?
Ik heb mijn testen verkeerd geïnterpreteerd, althans de vorige ronde. Ik dacht dat ik mijn piek had gehad nadat de streepjes weer minder zichtbaar werden.. gemiste kans dus voor mij helaas.
Ze zijn inderdaad negatief, ook de vorige ronde. Op welke cyclus dag had je toen die donkere streepjes en wanneer hoe lang duurde je cyclus toen?
Cyclusdag 19 en 20. Mijn cyclus was toen 34 dagen. En hebben vanaf cyclusdag 19 tot en met dag 22 elke dag gevreeën. Nu zit ik op dag 15, maar ga gewoon doortesten. Morgen krijg ik de sensitive ovulatie dipsticks binnen van sensitest, hopelijk werkt dat beter voor mij. Ik hoop dat deze ronde (5) beter uitpakt!
Ik wacht vandaag met smart op de post, haha. Nog even geduld. Gelukkig ben ik vanmiddag niet thuis, maar wil graag de nieuwe tests proberen! Zou rond 17:00 uur een goede tijd zijn om te testen? Heb het nu elke keer tussen 12:00 uur en 13:00 uur gedaan.
Dan zou je inderdaad verwachten dat je piek rond die tijd was als je lf 14 dagen is. Misschien werken de sensitive inderdaad beter voor je. Zou inderdaad dan tegen 17u testen. Drink je veel voor je test? Ik probeerde zelf 2 uur niet te drinken voor ik een ovulatietest deed en ging een uur ervoor voor het laatst plassen zodat mijn urine niet te veel verdund was
Ik ben zojuist thuisgekomen, helemaal enthousiast de brievenbus opengemaakt. Maar helaas geen post, dat zal dan morgen wel worden.. dan zo maar met de gewone dipstickstesten. Heb ook de digitale van CB, maar die wil ik evt. de volgende ronde gebruiken mocht dat nodig zijn. Heb in iedergeval tegen 17u 2u niet gedronken en ben rond 15 nog een keer naar het toilet geweest. Ik had het inderdaad ook rond die periode verwacht, achteraf gezien de lengte van mijn cyclus die keer. Dus daarom vond ik het een beetje vaag en begreep ik het allemaal niet meer. Word erg onzeker van die dingen..
Niet meteen in de stress raken hoor. Je bent nog maar in ronde 5. Ik zou sowieso door blijven testen, nu ben je na de donkerdere testjes gestopt maar misschien is je lf korter dan 14 dagen en had je dus later een positieve ovulatietest? Als de anderen niet werken zou je evt kunnen gaan temperaturen erbij om inzicht te krijgen
Ja dat klopt! Ik blijf gewoon fijn doortesten. Hopelijk is mijn ei gewoon laat. En wat @behappy zei wist ik trouwens ook niet. Bij een cyclus van 28 dagen dat je eisprong kan plaatsvinden tussen dag 10 tot en met 18. Zou bij mij dus kunnen betekenen dag 14 t/m 22? Uitgaande van een cyclus van 34 dagen? Of reken ik nu verkeerd.