Ovulatie na verwijderen mirena

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Kimmy133, 1 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmy133

Kimmy133 Bekend lid

2 jan 2016
    539
    331
    63
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Wij hebben besloten dat we voor een 3e kindje willen gaan en daarom heb ik 17 december mijn spiraal laten verwijderen. 20 december ben ik (zoals het lijkt) ongesteld geworden. Dit duurde ongeveer 4 dagen.
    Nu ben ik afgelopen woensdag ( dag 9) begonnen met ovulatietesten. Ik had toen een lichte streep (negatief dus) en dat was donderdag en vrijdag ook zo. Alle 3x eind vd middag getest. Ik dacht dus dat ie zou gaan oplopen en dit weekend of misschien maandag positief zou zijn.
    Vanochtend getest en toen was er geen streep meer. Voor de zekerheid vanmiddag nogmaals getest, maar ook nu geen streep.
    Zou mijn ovulatie dan al geweest zijn? Of kan het zomaar variëren hoe dik die streep is?
    ik heb normaal een cyclus van 26 dagen. Bij beide vorige zwangerschappen ben ik de 3e ronde begonnen met ovulatietesten en was het meteen raak. Ik ben nu bijna 35, vandaar besloten om meteen de eerste ronde te beginnen met ovulatietesten.

ben benieuwd naar jullie ervaringen met zwanger worden na verwijdering van een mirena. :)

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Omdat je de mirena hebt gehad, kan het zijn dat je lichaam nog op gang moet komen (vergelijkbaar met ontpillen).
    Ik denk niet dat je ovulatie al geweest is namelijk :)

3. Stphax

Stphax Lid

28 nov 2021
    63
    75
    18
    Vrouw
    Hoy! Ik heb op 8 november mijn kyleena laten verwijderen. Eigenlijk had ik meteen daarna terug een gewone cyclus. Mijn cyclus vroeger was 28-29 dagen, nu blijkt die maar 27-28 dagen te zijn. Mijn ovulatie is in november en december op dag 15 geweest, dus anders dan vroeger.

Je lichaam kan dus een beetje "veranderd" zijn in de periode van je mirena. Je zit nu dan op CD13 of CD12 (afhankelijk of je menstruatie echt al doorgezet is op de 20e of het nog wat lichte spotting was de eerste dag?). Dus kan best dat je een van de dagen een knaltest hebt en dat je cyclus gewoon wat langer is dan vroeger? Had je nog een menstruatie met je mirena?

Veel succes, het komt allemaal wel goed

4. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mijn cyclus was na verwijderen mirena (destijds verwijderd omdat ik elke 2 weken lichte bloedingen had met mirena) eigenlijk direct weer normaal.
    Dit wisseld alleen wel per persoon, soms kan het wat langer duren voordat alles weer "normaal" is.

Beste is even je eerste menstruatie af te wachten en tussen tijd gewoon seks hebben en wie weet haha :D

Deel Deze Pagina