Wanneer ging je buik groeien bij 2e zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door megamuts, 15 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. megamuts

megamuts Actief lid

24 mrt 2007
    255
    0
    0
    Ik ben nu 8 weken zwanger en merk dat mijn broeken niet echt lekker meer zitten. Ik heb dan ook wel last van een opgeblazen gevoel door mijn darmen, maar heb toch ook het idee dat het al aan het groeien is.
    Wanneer begon bij jullie 2e zwangerschap je buik te groeien?

Groetjes

2. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    bij ongeveer 14 weken

3. Tink

Tink Niet meer actief

Al heel erg snel :).

Bij een tweede (en volgende) zijn je buikspieren en baarmoeder al eens uitgerekt geweest, dan gaat dat veel sneller. Bij mijn oudste kon ik tot over de helft van de zwangerschap makkelijk verstoppen dat ik zwanger was, dat lukte bij de tweede echt niet meer ;).

Ik kwam met ongeveer 16 weken bij de gynaecoloog en die wilde snel even kijken of het er geen 2 waren... :D

4. saraatje

saraatje Actief lid

14 apr 2009
    105
    0
    0
    Bij de 2e ongeveer met 16 weken,een stuk sneller als bij de eerste.(0ngeveer 20 weken)
    Nu bij de 3e begon het al met 13 weken te groeien.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Door de IVF ICSI had ik eerst een beste overstimulatie (veel vocht in je buik) dus dik was ik al meteen na de tp en eigenlijk slonk dit heeeeel langzaam en bleef het hangen in babybuik :D
    In dit geval, deze afloop, niet zo'n ramp dus.
    Je moet alleen wat langer met je positiekleding doen ;)

6. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hihih, mijne begint nu pas zichtbaar te groeien.....
    zelf zie je dat natuurlijk al eerder, maar als ik wijde kleding aan heb ziet de "buitenwereld" nog niks hoor. Van mij mag het nu wel komen. (bij de eerste begon ik ook pas rond de 23 weken ECHT te groeien)

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    bij de eerste la heel snel
    bij de tweede eigenlijk al meteen dat iki het zag maar met 6 wkn positiekleding aan hoor

8. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.096
    1.086
    113
    Ik heb nu alweer een buikje..
    Terwijl m'n buik de laatste maanden toch echt weer plat was.

Aangezien niemand nog weet dat ik zwanger ben,
    houd ik nu vaak mn buik in. :) Het valt anders echt op.

9. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    bij mijn eerste begon je het te zien met 17 weken, maar nu begin ik met 6 weken al een buikje te krijgen. heb wel altijd een buikje gehouden, is niet helemaal weggeweest. maar is wel erg snel, nog maar ff de buik inhouden.

Linda

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Met de eerste zwangerschap was het zichtbaar met 14 weken en droeg ik met 17 weken voor het eerst positiekleding.

Met de tweede zwangerschap zag je het al met 6 weken en moest ik met 8 weken mijn zwangerschapsbroeken dragen!

11. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Hier ook al heel snel, droeg ook al met 6 weken de eerste positiebroek. Met de eerste zwangerschap was dat 12-14 weken.

12. Veertje14

Veertje14 Actief lid

30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Hier ook al met 6 weken in de positiebroeken, het was al zo zichtbaar dat ik het op mijn werk met 7 weken al heb moeten vertellen.
    Bij de eerste was ik ongeveer 15 weken voordat de eerste positiebroeken werden aangeschaft.
    Ik heb nu al een flinke buik, de meeste vragen dan ook "jij hoeft niet zo lang meer zeker"? Als ik dan zeg dat ik nog 13 weken moet staan ze maar raar te kijken. Ik zeg ook steeds dat mijn man me waarschijnlijk moet gaan rollen als ik 40 weken ben (haha)

13. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Bij de eerste werd het zichtbaar rond de 18 weken en nu bij de tweede rond de 8 weken! En goed ook!
    Moet wel zeggen dat mn buik nu (na ong 20 weken) niet mega groot is, het groeien was echt in de weken rond de 8ste week en daarna bijna niet meer.

14. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Heb het allemaal eens even doorgelezen, want was hier wel nieuwsgierig naar. Ik ben net zwanger van onze tweede. En heb het idee dat ik ook alweer wat begin uit te zetten. Ik heb het nog niemand verteld op één zusje na dan. Dus ben ook aan het twijfelen wanneer ik het moet gaan vertellen, omdat ik niet wil dat ze het aan me zien. Ik wil ze liever verrassen door het te vertellen. Maar het is zo te lezen dus niet vreemd dat je bij de tweede al eerder begint te groeien.

15. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Bij mij begint er nu (na 20 weken) een buikje te komen. Bij de eerste had ik ook geen grote buik en nu ook niet. Mijn broeken gaan strakker zitten dus nu maar een positiebroek aan gedaan.

16. Hier begint het nu (18 weken) zichtbaar te worden voor de buitenwereld.

17. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    oh jee.... Wij gaan binnenkort voor een tweede, maar was bij de eerste al met 10 weken aan de positie-broeken!! Dat voorspelt niet veel goeds ;)

18. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Hier ook met 8 weken al in positiekleding

19. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Ik loop thuis ook al in positiebroeken, op het werk nog wel in gewone broeken maar daar gaat halverwege de dag toch echt een knoop open. Straks als ik de echo heb gehad, ga ik helemaal "over"
    Bij de 1e was ik ook al met een week of 8 over naar de positiekleding.

20. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben blij dat ik niet de enige ben!! Thuis draag ik al zw-broeken of te grote broeken anders zit het aan het eind van de dag echt niet lekker meer. Nu moet ik wel zeggen dat ik na mijn eerste altijd wel een slapper buikje had die aan het eind van de dag duidelijk zichtbaar was. Nu heb ik alleen het probleem erbij gekregen dat ik hem dus niet meer in kan houden en broeken echt niet lekker meer zitten.

De vorige zwangerschap kon je me aan het eind echt rollen.........

Deel Deze Pagina