Spaghetti

Discussion in 'De lounge' started by Skatje, Apr 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Onder het mom van 'geen producten van wit meel, maar volkoren' heb ik even een vraagje.

Die spaghetti van de h.onig, vezelrijk of zo, is dat nou echt zo gezond als gewoon volkorenpasta? Of is het weer es geldklopperij. Ik wil gewoon zo gezond mogelijk eten maar ik heb gewoon te weinig verstand van dit soort dingen om daar een goede keuze in te maken.

Bij ons bij de c1000 hebben ze van bertolli wel volkorenspaghetti, maar die valt echt als een baksteen op je maag! Die van grand italia vinden we wel lekker maar die hebben ze niet hier.

Dusss wie weet dit? :D

2. Jel

Jel Niet meer actief

Ik denk dat je het kunt vergelijken met witbrood en tarwebrood, witte rijst en zilvervliesrijst etc.... dus waar toch meer granen etc inzitten als naturel spul,.

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik geloof er niet zo in. Beetje het zelfde idee als het witte brood van blueband..

4. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ja maar d'r staat dus op het pak dat er meer vezels in zitten dan in volkorenpasta.
    Is dat zo en is het dan ook daardoor net zo gezond?

Met brood weet ik dat donker niet altijd gezonder is. Voor de kids heb ik sowieso altijd het lichtbruine bluebandbrood, omdat daar ook meer vezels in zouden zitten maar die zijn fijner gemalen dus dan is het brood niet zo grof.

5. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ja dat dus ook, ik heb altijd die bruine, maar of dat nou zo anders is dan gewoon lichtbruin brood??

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nee:D

Is pas bij kassa geweest dat er niks meer in zit als gewoon volkoren brood.

Share This Page