Gedeeltelijk Therapeutisch werken

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Decovi, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Decovi

Decovi Nieuw lid

8 mrt 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Decovi, 8 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2013
    Ik ben inmiddels bijna 29 weken zwanger van mijn eerste. Ik werk met dementerende ouderen. Vorige week kreeg ik hevige pijn in mijn rechter onderbuik. De huisarts gaf aan dat dit bandenpijn was t.g.v. Overbelasting (tillen). Hiermee naar de bedrijfsarts gegaan en zij gaf aan dat mijn werk aangepast moet worden. locatie manager laat me nu voor 50% ziek melden. Deze 50% werk ik wel gewoon maar als boventallig (therapeutisch) houd in: alleen geen tilwerk. ik werk mijn contract uren dus gewoon voor 100% maar mijn baas krijg voor 50% van mijn gewerkte uren uitbetaald door het UWV zwangerschapsuitkering. nou vraag ik me af of dit gevolgen heeft voor mijn zwangerschapsverlof. Ik wil tot 4 weken (ecl. 2 vakantie weken hierbij) voor de bevalling doorwerken.

Ik hoop dat iemand me meer duidelijkheid kan geven. B.v.b. Dank!

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.551
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Zolang je ziekgemeld blijft, dan heeft het inderdaad gevolgen voor je verlof. Bij ziekmelding, al is het bij wijze van spreken maar voor 10%, dan MOET je 6 weken van te voren met verlof gaan. Dat is wettelijk geregeld. Je krijgt dan na de bevalling nog 10 weken bevallingsverlof.

Je geeft aan dat je 4 weken tevoren wilt en daarvoor nog 2 weken vakantie.... je zou er dan ook voor kunnen kiezen om die twee weken aan de achterkant te nemen, zodat je dan alsnog 12 weken verlof/vakantie hebt na de bevalling.

Mocht het nu zo zijn dat je wel opknapt en je dus voor de 34 weken weer 100% beter zou zijn... dan mag je dus wel doorwerken tot de 36 weken.... maar je werkt in de zorg, dus dat zie ik niet snel gebeuren helaas.

Deel Deze Pagina