Dankje Nanette Ergens vind ik het best spannend en aan de andere kant stel ik me nergens op in. Ik heb eigenlijk niet zo'n idee bij wat ik zou moeten verwachten. Ik heb al vele echo's gehad. Tijdens mijn eerste zwangerschap elke week omdat ze het vanaf dag 1 niet vertrouwde en dat bleek dus ook terecht, en 2x tijdens mijn 2de zwangerschap na de miskraam... maar ook van mijn nieren en blaas heb ik al meerdere echo's gehad (o.a nierstenen gehad en 12 jaar blaasontsteking aan 1 stuk) mijn galblaas is er al uit nadat uiteindelijk na een jaar intense pijnklachten ze er achter kwamen door een echo dat ik galstenen had die flink lastig deden.... Maar nu? Ik heb echt geen idee wat er aan de hand is en weet ook echt niet waar ik me op in kan stellen... Ik denk zelf nog steeds dat het hormonale klachten zijn maar wat me juist nu zo ontregeld? Mijn schildklier was nu wel weer binnen de lijntjes maar omdat geregeld mijn TSH waarde schommelt van net tussen de lijntjes aan de hogere kant en er overheen (vrijT4 blijft wel binnen de lijnen aan de langere kant), gaan ze dit nu wel beter onder controle houden. Maar dit zou geen klachten moeten geven volgens mijn huisarts.
Neemt hij de antistoffen mee? Dat zou eigenlijk wel moeten hoor! Maar je borsten.. Dat die groeien vind ik zo bizar... Dat heb je naar mijn idee niet met de schildklier.. Miskramen wel als je antistoffen verhoogd zijn
Ik zie dat ik mijzelf herhaal.. Sorry! Heeft met mijn privégevecht te maken Ik duim mijn duimen gewoon stiekem kaal voor je..
Jeetje Fenne, wat een vreemd verhaal zeg! Ik ben erg benieuwd wat er uit de onderzoeken gaat komen. Nou ja, ik hoop gewoon voor je dat ze een verklaring gaan vinden. Moeilijk die onzekerheid wat er nu toch met je lijf aan de hand is.
Dankje Nanette voor het mee denken. Vind het helemaal niet erg hoor, liever iets een keer dubbel lezen wat ik mogelijk mee kan nemen dan niets lezen terwijl iemand misschien wel de gouden tip weet! Ik denk niet dat ze de anti stoffen mee hebben geprikt. Heb daar geen uitslagen van gekregen in elk geval en ik heb 2 weken geleden een uitdraai gevraagd voor mezelf van de schildklier prikken. Daar zie ik alleen de TSH waarde op staan en de vrijT4 waardes. Je had het idd al eerder aangekaart over die anti stoffen maar vermoed dat mijn huisarts het nu ook niet heeft meegenomen in het bloedonderzoek Moet wel zeggen dat ik er geen verstand van heb en weet ook niet welke afkorting op het formulier het zou moeten zijn... Als ik het op zoek denk ik dat jij TPO ofzo bedoeld? Mijn borsten zijn idd echt vreemd. Als ik s avonds mijn BH uit doe zak ik echt door de grond van de pijn. Met mijn BH aan ( die ik speciaal nu heb gekocht en extra stevig is) is het wel goed te doen en is de pijn goed dragelijk maar zodra die uit gaat oeffff dan kan ik echt wel janken... Voor de klachten van mijn borsten heeft de huisarts laten prikken op prolactine. Uit het bloedonderzoek kan dus echt van alles uitgaan komen maar ook niets... Het is afwachten... Om half 11 eerst de echo maar eens bekijken...
Het is zeker een vreemd verhaal... Snap er zelf ook echt niets meer van...Ik heb wel vaker van die vreemden dingen maar dan had ik er vaak zelf een idee bij wat het kon zijn... Tot nu toe bleek ik dan ook gelijk te hebben en kwam dat er ook altijd uit. Maar nu heb ik echt geen idee wat mijn lichaam me probeert te vertellen. Wat 20 maart begon met het gevoel van zwanger zijn met daarbij lichte streepjes op de testen, lijkt toch een grotere puzzel te worden....
Weer terug van de echo van mijn onderbuik Geen idee of daar iets uitkomt want de radioloog was niet erg spraakzaam op zijn vriendelijkst gezegt...Hij vloog er werkelijk doorheen van zo FF een checklist afwerken en klaar... Hij heeft wel overal foto's van gemaakt om deze later te oordelen en dan kan hij daarna het verslag naar de huisarts sturen. Met 5 minuten stond ik weer buiten. Ik heb 2 dingen wel uit hem weten te peuteren... Op mijn eierstokken zaten geen ciste en mijn baarmoeder zat erg ver naar links (eigenlijk waar ik ook de pijn voel) maar verder zei hij niet zoveel... Hij kon alleen de baarmoeder zien, verder kan zijn apparaat geen beelden maken zoals bijv dingen in de baarmoeder zien. Naar mijn idee heeft er nauwelijks naar gekeken en leek hij meer op mijn rechterkant gericht te zijn. Ik weet naar het geen wat ik wel kon onderscheiden op de beelden dat hij vrij lang naar de blaas heeft gekeken en hier meerdere foto's van heeft gemaakt vanuit verschillende hoeken en bij mijn rechter nier wat meer bij stil stond. Maar of dat ook wat zegt???? Nu moet ik dan maar zijn verslag gaan afwachten, al heb ik daar niet echt hoop op dat hij nou de gouden tip heeft gevonden....
Pfff tjonge! Wat fijn dat ze dan ook "lekker vriendelijk" zijn he.. Alsof jij daar voor je lol zit! 😞 Wanneer krijg je de uitslagen?
Wanneer krijg je dan je uitslag? Ik bedoel inderdaad tpo.. Vervelend dat je er zo'n gevoel bij krijgt.. He leeft er toch naar toe
Ik moet morgen nog ochtendurine brengen bij mijn huisarts en dan hoop ik even te horen of de bloed uitslagen al binnen zijn. Mogelijk komt morgen ook al het verslag van de radioloog, anders zal dat vrijdag zijn waarschijnlijk. Het urine onderzoek doen zij zelf en dat zou ook morgen eind van de middag dan afgerond moeten zijn... Ik hoop dan ALS alles morgen binnen is, dat ik vrijdag nog bij de huisarts terecht kan om de uitslagen te bespreken anders zal dat dinsdag worden ( pinksterweekend zit er tussen) en misschien verteld morgen de ass. al iets over het bloedonderzoek. ( wishfull thinking) Zou wel balen als ik tot dinsdag moet wachten maarja als het niet eerder kan, zal ik nog meer geduld moeten opbrengen...
Vraag in ieder geval je uitslagen op. Zo heb je zelf een papier met waarden. Kunnen we hier ook mee kijken
De schildklier kan ik wel geven hoor, daar had ik al een uitdraai van gevraagd. Bij deze ronde waar ik nu op wacht is alleen de TSH nog een keer geprikt... Dit is het gehele lijstje wat ik heb aan schildklierwaardes vanaf 2012 Datum: 28-04-2015. 30-03-2015. 20-06-2013. 27-08-2012 TSH: 3,46. 4,56. 3,32. 5,46 VrijT4: 16. 19. 15. 15.1 Ik weet dat mijn schildklier in 2007 echt slecht is geweest maar geen idee wat daarvan de waardes waren. Dat heeft toentertijd mijn huisarts niet gezegd... Toen was er meer niet goed op dat moment o.a ook vitamine B12 enz De B vitamines (1 en 6 en 12) zijn nu wel weer mee geprikt. Kan straks de prik lijst even posten waar ik nu van op de uitslagen wacht als je dat wilt.
Ja graag Tsh is redelijk mits je antistoffen goed zijn. Hangt er ook van af of je klachten hebt ( zware benen, moe, haaruitval enzzz) bij mij kwamen we er pas achter toen ik zwanger Tsh prikte en die behoorlijk hoog bleek te zijn. Normaal Tsh tegen de 6 aan. Nu 0.49 en ik voel me toch goed!!
Gisteren urine gebracht naar de huisarts en meteen even na gevraagd of de uitslagen van het bloed binnen waren... Die waren binnen maar moest nog beoordeeld worden door de arts... Ik zou in de middag kunnen bellen voor de uitslagen. Omdat ik met de huisarts had afgesproken dat ik langs moest komen als de uitslagen er waren om deze te bespreken, kon ik meteen een afspraak maken... Die staat nu voor dinsdagochtend, eerder kon niet... Omdat ik aangaf de afspraak te willen maken, heb ik met mijn niet nadenkende hoofd gezegd dat ik dan s middags niet hoefde te bellen voor de uitslagen, omdat dit dan wel in het gesprek kwam.... Hoe dom.... Want nu ga ik toch denken, zou er iets gevonden zijn en moet ik toch nog lang wachten voor ik er iets over weet.... Dus toch net maar even gebeld voor de uitslagen.... Mijn urine was helemaal goed! ( die uitslag kreeg ik meteen) Maar mijn bloed uitslagen wilde ze niet geven! Ze zei: dat word dinsdag met je besproken.... Nou ik had beter niet kunnen bellen want nu ga ik alleen maar meer piekeren of er iets is uitgekomen en zoja wat dan? Dinsdag voelt nu echt ver weg... Over de echo heb ik niets gevraagd... Gelukkig is het weekend altijd wel een goede afleiding, lekker mijn vriend thuis, terrasje pakken enz. En ben ik dinsdag wel als eerste aan de beurt... Maar Oef.... Wachten duurt lang.....
K heb even even je verhaal gelezen heftig.. Mijn eerste reactie,; als t echt foute boel zou zijn zou je echt wel eerder mogen komen of zou arts bij jou komen. Dit is geen feit maar een gevoel... Maar oef ik snap je spanning
Of mijn anti stoffen goed zijn weet ik niet, daar is nog nooit op geprikt. Klachten heb ik zeker wel. Vooral de vermoeidheid breekt mijn dagen echt waanzinnig op en legt me volledig lam. Maar slapen doe ik dan weer slecht en vooral korte nachten... Ook haaruitval heb ik al jaren ( nog niet eens besproken met de arts omdat ik er eigenlijk nooit bij heb stil gestaan) maar krijg er ook altijd opmerkingen over o.a. door de kapper. Zeker als ik mijn haren was, verlies ik enorm veel haren( echt plukken) net als met kammen. Ook word ik al behoorlijk grijs sinds mijn 30ste. Nooit mijn haren geverfd maar nu moet het gewoon omdat het er echt niet meer uitziet. Maar heb veel meer klachten dan alleen dit hoor. Ook mijn onder buik is al in 1,5 maand 2 broek maten gegroeid en hem er ook echt last van ( onder de navel). Mijn spieren doen zeer, last van mijn onder rug, steken wat voelt als baarmoeder/ eierstokken enz.... Vaak plassen op een dag. Ik ben al mijn hele leven ook erg aan het sukkelen met mijn darmen, met zeer grote regelmaat ( wekelijks) heftig darmkolieken. Maar dit voelt echt anders. Mijn huid is slecht ,droog en makkelijk puisjes enz... Zweet veel/ makkelijk...En eigenlijk gewoon een algemeen gevoel van ongesteld moeten worden.... En mijn borsten die echt pijn doen... Eigenlijk veel klachten die veel dingen kunnen betekenen....
Klopt wel wat je zegt, ik denk ook niet dat er iets accuuts uitkomt... Loop ook al 2 maanden met klachten dus kan in mijn ogen ook niet iets accuuts zijn... Mijn huisarts werkt zelf niet op vrijdag dus dat kan ook een reden zijn dat het niet eerder kon. Het kan ook nog goed zijn dat er helemaal niets uit de onderzoeken is gekomen en ja want dan? Het hoeft dus zeker niets ernstigs te betekenen maar het spookt wel door in mijn hoofd allemaal... Maarja kan de tijd toch niet vooruit draaien dus we proberen het weekend maar zo leuk en ontspannen mogelijk in te richten dan gaat de tijd voor je gevoel altijd een beetje sneller