onduidelijke echo

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door eenkleintje, 2 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eenkleintje

18 mrt 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    gisteren hebben we onze eerste echo gehad en we zijn van een paar dingen best geschrokken. inwendig kon de verloskundige maar de helft van mijn baarmoeder zien, daarop geen vruchtje, ik heb een naar links acherliggende baarmoeder, kan dat daar aan liggen?

Daarna een uitwendige echo gedaan en bij lang zoeken heeft ze dus wel iets gevonden, het heeft volgens haar ook een hartslag maar ik zag daar niets van.

ook dachten wij dat we al 8weken zwanger waren maar dat bleek dus 6weken en 6dagen te zijn. vandaag 7weken.
    4 februari ben ik voor het laatst ongesteld geweest na een cyclus van 36dagen. 9maart een positieve test na 2 seconden en op 13 en 15 maart testen waarbij het teststreepje eerder was dan het controle streepje, dat duid toch aan dat ik al langer zwanger ben?

ik heb wel lichte zwangerschapssymptonen maar daar blijft het bij. ik was wel misselijk maar dat is na paar weken minder geworden heb het alleen bij vlagen. heb wel steeds gespannen borsten en gevoelige tepels.

zelfs na gisteren ben ik nog steeds niet overtuigd dat het goed is!

Bijgevoegde bestanden:

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

ik kan me voorstellen dat je hier onzeker van wordt. Om eerlijk te zeggen vind ik het vreemd dat de verloskundige je baarmoeder niet goed in beeld kreeg bij het maken van de inwendige echo. Uitwendig is het namelijk veel lastiger te zien bij dit termijn. Soms kan het zijn dat je minder ver zwanger bent dan verwacht door een verlate eisprong of doordat het vruchtje een paar dagen stil heeft gestaan in ontwikkeling (diapauze). Maar als ik jou was zou ik contact opnemen met de verloskundige en je ongerustheid melden. Mogelijk kan er een nieuwe echo gemaakt worden door andere echodcopiste. Ik vind de echofoto erg onduidelijk, dus ook hiermee kan ik je niet echt gerust stellen. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina