Puistjes/pukkeltjes

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door KB89, 17 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KB89

KB89 Niet meer actief

Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, maar het lijkt een van de eerste symptomen te zijn bij mij dus daarom maar hier..

Al vanaf week 3 of 4 van mijn zwangerschap heb ik zo ongelooflijk veel last van puistjes en pukkeltjes. Niet in mijn gezicht, of nouja, bijna niet daar in in ieder geval. Maar wel op mijn borst. Niet op mijn borsten zelf, maar het is alsof er net bovenaan mijn borsten een lijn is getrokken en alles daarboven is 1 groot mijnenveld. Dit loopt zelfs door tot in mijn hals en nek, waar het gelukkig maar enkelen zijn. Onderaan mijn nek/helemaal bovenaan op mijn rug en op mijn schouders zitten er ook steeds een paar.

Ik vind dit zo vervelend! Alle andere zwangerschapskwaaltjes die ik voel vallen hierbij bijna in het niet. 's ochtends heb ik steeds meer moeite met het uitzoeken van kleren voor die dag, omdat ik er steeds rekening mee hou dat je bij een normaal shirtje al heel veel van de pukkeltjes ziet. Steeds een sjaaltje om doen is ook niet echt een optie, zeker niet met die aantal warme dagen die we hebben gehad en ongetwijfeld nog gaan krijgen.

Ik probeer mijn huid goed te reinigen, maar dit lijkt ook niet echt effect te hebben.

Zijn er meer dames die hier ook last van hebben? Wat doen jullie er tegen? Tips zijn meer dan welkom! :D

2. SANne1987

SANne1987 Actief lid

11 jan 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. En typisch ook vooral borstkas en nek. Ons mam (die van niks weet) vroeg zelf al hoe ik eraan kwam en kwam spontaan met de goede smoes dat ik dacht dat het van eerste zon / zweten komt.

Ben wel aan het smeren en wassen maar dat helpt niet. Vrees ook dat het door de hormonen komt. Dus lijdzaam toezien.

3. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hier koken mijnenveld, alleen in mijn nek.. Is ook al wat mensen opgevallen :). Lijkt nu iets minder te worden. Lang leve de hormonen :p

4. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    90% amandelolie met 10 % ( biologische) tamanu olie. wondermiddel voor mij! In de avond smeren, 'snachts mee slapen, dag erna afwassen met lauw washandje. Had sowieso last van pukkeltjes en ook van een uitslag van medicatie, als sneeuw voor de zon verdwenen. Mensen vinden olie op pukkeltjes vaak eng, maar de problemen komen van binnenuit en de tamanuolie remt de ontstekingen:)
    Je verdunt omdat tamanu olie heel duur is en het net zo effectief is met amandelolie als basis.
    Ook heel fijn als belly olie trouwens, als je van de aparte geur houdt:D

5. isha

isha Actief lid

18 aug 2014
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 17 weken zwanger en heb er ook heel erg last van maar bij mij zitten ze op mn gezicht, op mn wangen, , echt balen,, en heel veel haaruitval, ,, het zijn echt de hormonen, je kan er niks aan doen

6. SANne1987

SANne1987 Actief lid

11 jan 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze zeggen wel eens dat een meisje de schoonheid van de moeder wegneemt. Wie weet?!? Allemaal een dochter ;)

7. KB89

KB89 Niet meer actief

In ieder geval fijn om te lezen dat ik niet de enige ben en dat het toch de hormonen zijn.. Fee dat met die olie ga ik eens proberen! Tamanu olie, haal ik dat gewoon bij een winkel als de Tuinen?

Haha wie weet, Sanne ;)

8. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Hier ook! En idd ook boven de borsten.. Deze week ineens!

9. Me28

Me28 Bekend lid

4 nov 2012
    648
    181
    43
    Ik had het ook, maar het werd toch echt een jongen ;). Bij mij ging het trouwens na ongeveer 13 weken weg en uiteindelijk juist een heel mooie huid gekregen. Er is dus nog hoop!

10. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ohh minngezicht is okk een slagveld. :( nu 13 weken maar het is big niet minder helaas

Deel Deze Pagina