Hoi allemaal, Ik heb op 28 juli mijn menstruatie gehad, deze hield wel vijf dagen lang aan en de eerste twee dagen was het heel heftig. Qua bloedverlies wel gewoon als alle andere keren maar de krampen deden ontzettend veel zeer. Ook was ik drie dagen over tijd want ik heb mijn eisprong op 11 juli gehad (die kan ik altijd voelen opkomen) . Maargoed dat bevestigde voor mij ook gelijk dat ik niet zwanger kon zijn of dat de eventuele zwangerschap vroegtijdig werd afgebroken. Maar nu mijn menstruatie erop zit dacht ik dat de symptomen wel zouden gaan minderen maar het valt me op dat bijv mijn borsten steeds groter worden en ik zie duidelijk overal mijn aderen er omheen nu en in mijn hals.. Best een eng gezicht. Maar vanacht heb ik een ontzettende kramp gehad rechts onderin bij mijn eierstok alsof er een eisprong op kwam maar dan nog wat heftiger, de pijn trok door tot mijn rechter lies en onderrug en nu verlies ik kleine beetjes rose/bruin bloed gemengd met een beetje afscheiding. Ik heb ook een rare nasmaak in mijn mond al drie dagen en erg hoofdpijn en misselijkheid.. En ik vind dit op zwangerschapssymptomen een beetje lijken maar dat kan helemaal niet want mijn eisprong krijg ik pas over een weekje. Dus ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.. Ook blijft de pijn lichtelijk aanwezig. En toch ben ik wel een beetje aan het twijfelen of de menstruatie die ik had wel een echte menstruatie was .. Het zou toch wel? Zolang ook dat t aanhield enzo want het lijkt mij niet dat een innestelingsbloeding zo heftig en lang is.. Of dat ik deze eisprong niet heb voelen aankomen..Zou een test zinnig kunnen zijn? Of zou het onmogelijk kunnen zijn nu zwanger te zijn en komen de klachten ergens anders vandaan.. Sorry voor het lange bericht en al die vragen maar het weekend komt er nu ook aan en kan dan niet even makkelijk langs een arts gaan. Dus ervaringen zijn van harte welkom! Nog vergeten erbij te melden heb ik ook erg rommelende darmen erbij ^^
Testen!!!!!!!! Een ding wat ik heb geleerd van dit forum... Niets is onmogelijk Laat je het even weten?
Had je een positieve test dan? Want anders werd er ook niks "vroegtijdig afgebroken". Cyclussen willen soms zonder reden wel eens schommelen namelijk; dat heeft niks met een vroege miskraam te maken. Overtijd zijn en dan alsnog ongesteld worden = niet automatisch een vroege miskraam. Zo werkt dat niet. Alle symptomen die jij hebt kunnen goed op een naderende eisprong duiden. Je schreef eerder dit: ik heb een hele regelmatige cyclus van 28 dagen. Als je een cyclus van 28 dagen hebt, komt je eisprong tussen dag 10 en dag 18 van je cyclus (gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen). Zie hier de calculator van deze pagina: Eerste dag van je laatste menstruatie: 28 juli 2014 Een beetje vruchtbaar: 8 augustus 2014 Vruchtbaar: 9 augustus 2014 Erg vruchtbaar: 10 augustus 2014 Eisprong: 11 augustus 2014 Innesteldag: 16 augustus 2014 Vanaf hier kun je testen: 25 augustus 2014 Vermoedelijke bevallingsdatum: 4 mei 2015 Deze calculator gaat uit van gemiddelden. Grote kans dat je ei veel eerder of later komt. En je ei hoef je niet altijd te voelen. Ga je daar wel van uit, dan loop je dus het grote risico je ei mis te lopen met als gevolg "niet zwanger"! Nu verlies je kleine beetjes bruin/roze. Grote kans dat je nu een ovulatiebloeding hebt. Dit is goed mogelijk aangezien je rond je eisprong zit! Daar kunnen al je symptomen dus erg goed vandaan komen. Lees ook: https://www.gezondvgz.nl/%7B61816050-ab97-45ba-ba95-482156e7a219%7D Ovulatiebloeding - Medicinfo In plaats van te hopen dat je ondanks een gewone menstruatie toch zwanger bent (wat zeldzaam is trouwens), kun je nu beter je vent het bed in sleuren en aan de slag gaan! En dan over twee weken een test wagen. Hopelijk is die dan positief!
Die pijn is het groeien van je follikels! Ik dacht dat eerder ook altijd hoor. Dat krampjes/pijn/steekjes duidden op de eisprong zelf. Maar....uit ontelbare inwendige echo's die ik heb gehad, bleek dat wat ik voelde niet de eisprong zelf was, maar juist het groeien van de follikels! Zodra die pijn helemaal verdwenen was, vond mijn eisprong plaats. Het groeien van de follikels voelde ik dus en niet de eisprong zelf. Nogmaals: het gevaar van er maar van uit te gaan je eisprong te voelen en daarop je sex/klusmomenten aan te passen, is dat je juist op de verkeerde momenten sex gaat hebben. Conclusie (zie ook mijn vorige lange bericht): Je hebt follikelpijn. Je hebt een ovulatiebloeding. Je hebt allerlei symptomen die horen bij een naderende eisprong. Je eisprong is in aantocht! Dus veel plezier!
@Behappy Bedankt voor de info! Alleen vind ik het zo raar want ik heb dit nog nooit gehad en ben toch al wat jaren aan het menstrueren. Rond de eisprong merk ik normaal alleen de cervicslijm op en geen bloedingen. Dit keer is het anders.. ik heb ook ontzettend veel pijn aan mijn baarmoeder en ik blijf bruin bloed verliezen.. het voelt echt niet goed. Ik hoopte dat het gewoon met een eisprong te maken had. zitten kan ik niet eens normaal en lopen want de pijn trekt door naar mijn lies en bovenbeen. Maar de informatie die jij gegeven hebt hierboven vind ik wel heel handig ook met de calculator! en mijn test was met een heel licht tweede streepje voor de heftige menstruatie eraan kwam
ik heb opnieuw een test gehaald, hoewel ik echt het gevoel heb dat het onmogelijk is nu zwanger te zijn, zal ik toch maar deze week weer gaan testen. ik laat het weten