ik heb ovulatie testen gebruikt en had op dag 24 mijn eisprong. Mijn afgelopen cyclussen waren 41, 32 (was een LF van 7), deze ronde slik ik Etos zwanger worden. Zit nu op dag 37 en op dag 35 had ik een zwangerschapstest gedaan en die was negatief. Nu heb ik nog 1 test en die wil ik bewaren tot zondag want dan ben ik 14 DPO. Maar kon me net niet bedwingen en heb een Ovulatietest gedaan aangezien die ook reageert op iets wat lijkt op HCG. En dit is het resultaat. Hoop dat het zondag ook een positieve zwangerschapstest is. Wat denken jullie.
Ik vond dit namelijk : Wanneer men LH en hCG door een scheikundige bril bekijkt, blijkt dat de moleculen van deze twee hormonen uit zowat identieke ketens van aminozuren bestaan. LH en hCG zijn niet alleen zowat gelijk qua uiterlijk, maar ook qua functie. hCG wordt onder andere gebruikt voor medicijnen die de eisprong stimuleren, zoals bijvoorbeeld Pregnyl. Theoretisch gezien kun je een ovulatietest als zwangerschapstest gebruiken, omdat LH en hCG bijna identiek zijn. Toch is het beter om gewoon de test te gebruiken waar hij voor bedoeld is. Een positieve ovulatietest bevestigt dat er of LH of hCG in je lichaam aanwezig is. Het zou zomaar eens goed kunnen zijn dat je denkt dat je zwanger bent na een positieve ovulatietest, terwijl je wellicht gewoon een late ovulatie hebt. Mocht je op één of andere manier zeker weten dat je je eisprong al gehad hebt en later toch een positieve ovulatietest hebben, dan ben je hoogstwaarschijnlijk zwanger.
Ik ken die uitleg idd Ik durf op basis van een ovulatietest gewoon niet te zeggen of je zwanger bent of niet.
Ik zou voor 5 euro nog even 2 testjes kopen. Niemand kan hier nu zeggen dat je zwanger bent met een ovulatietest. Ik hoop het natuurlijk wel voor je!
Ik hoop voor je dat je binnenkort een positieve zwangerschapstest hebt. Een ovulatietest is nu eenmaal geen zwangerschapstest dus daar durf ik geen uitspraken over te doen.
Ik vind het resultaat van je ovulatietest niet positief te noemen. Positief is als het streepje even donker is als de controle streep of donkerder. Ik duim dat je zondag een positieve zwangerschapstest in handen hebt!
Voor mij is dit wel donker/. 14 dagen geleden had ik zo ook mijn eisprong. Volgende dat was hij wit. Bij mij is het wit hele lichte streep of dit. Maar hoopte dat anderen ook wel eens getest hadden met ovu test omdat ze niks anders hadden liggen oid. Die meningen hoor ik graag ipv geloof het niet is geen ze. Test. Dat weet ik zelf ook heel goed, dus graag ervarings verhalen of gewoon niet reageren als je het niet weet
Bij mij werd het ovulatieteststreepje véél donkerder dan de controlestreep tijdens de zwangerschap. Ik zou het toch proberen met een test voor HCG, dan weet je het zeker.
Het is me opgevallen dat wanneer een topic wordt geopend met een lichte positieve zw test en men niet weet wanneer NOD of eisprong is, zie je de volgende reactie's; wacht af want test kan op je ei reageren. Zelfs een CB test die zwanger aangeeft kan volgens sommigen door een lh piek komen. En nu een best positieve ovutest vlak voor NOD kan niet door HCG komen. Wel apart Ts, ik hoop dat je net zo positief test met de zw test als nu met je ovulatietest. Veel succes
Nou nou wat aardig.. Je vroeg "wat denken jullie" en dan krijg je reacties van mensen met wat zij denken. En als je het zelf zo goed weet dan open je geen topic met de vraag met "wat wij hiervan denken"
Dit gaat nu niet om een naderende eisprong. Een ovulatie test gebruik je om je lh piek te vinden, en niet om hcg op te pikken. En andersom, een zwangerschapstest kan een eisprong oppikken. Ook een cb, genoeg bewezen hier op ZP. Meiden waarbij de cb 1-2 zwanger aangaf, dat achteraf toch de eisprong bleek. Raar maar waar. Het beste is gewoon met een zwangerschapstest te testen, waar zo'n test ook voor bedoeld is.
Kom op ts, open dan geen topic als je niet tegen reacties kunt die niet in je straatje passen. En ja, ik heb vorige week met een ovu test getest voor de gein, maar toen wist ik al wel dat ik zwanger was. Die was vele malen donkerder dan die van jou. De controle streep viel er bijna bij in het niet. Maar nogmaals, dat was nadat ik wist dat ik zwanger was.
Hier op donderdagmiddag net zon soort ovulatietest als jij en zaterdags toch echt een positieve zwangerschapstest. Het kan dus zeker maar zou me er niet teveel op vast pinnen!
Een ovulatietest kan helaas niet "best positief" zijn. Een ovulatietest is positief (beide streepjes minstens even donker) of negatief. De ovulatietest van TS is negatief. Desondanks is er nog steeds kans dat ze zwanger is wat ik hoop voor TS. Ik hoop dus dat haar zwangerschapstest wel positief is!
Dan heb je nog nooit een positieve ovulatietest gehad.Deze is niet positief, nog lang niet.En gefeliciteerd met je zwangerschap.