Hallo, Zal me even voorstellen, ben nieuw hier.... Ik ben Wendy ben 25jaar en wij zijn nu voor het eerst bezig voor ons 1e kindje. Heel spannend! 27 oktober was de 1e dag van mijn nieuwe cyclus, het is de 1e ronde na het gebruik van de pil dus weet nu dus niet hoelang mijn cyclus duurt. Weet dus ook niet wanneer mijn vruchtbare periode is. We "klussen" regelmatig zo om de dag om zo de kans zo groot mogelijk te maken, en een vervelende verplichting is het zeker niet Mijn lichaam vertoond nu allerlei bijzondere kwalen. Het begon de 9e dag van de cyclus met heel ietsje rood bloedverlies, was na 1x afvegen weg (sorry voor de details) de avond daarvoor "geklust" . Ging echt niet onbenullig hoor omdat het de dag erna iets bloed verlies was. Vanaf ongeveer de 10 dag van de cyclus het gevoel dat ik ongesteld moet worden, van die zeurende menstruatie pijn... dat houdt aan. Maar geen menstruatie te bekennen. Heb ook sinds een paar dagen een soort trekkerig gevoel in mijn onder buik, als ik bijvoorbeeld op sta dan trekt het... (Kan dit bandenpijn ofzo zijn, weet het ook niet). Vandaag met tanden poetsen nogal last van bloedend tandvlees, en de hele dag een beetje zon ijzer/bloed smaak in mijn mond. Had dit gister middag ook iets trouwens... Als ik een "standaard" cyclus aan houd van 28 dagen dan zou ik rond de 24e kunnen testen... Maar ik weet het even niet meer Hoop natuurlijk dat het raak is maar als ik logisch nadenk kan het natuurlijk ook ontpillen zijn.. Zucht Alvast bedankt voor je luisterend oog... Kan iemand mij tips geven of misschien jullie eigen ervaringen of meningen wat er aan de hand zou zijn...?
Ik weet het ook niet goed eigenlijk.. Weet alleen wel dat je lichaam rare dingen kan doen bij het ontpillen. Ik zou je normale cyclus aanhouden en als je dan overtijd bent een testje doen. Je weet nooit!
Maar zijn het symtomen die bij een zwangerschap horen...? TJee zo moeilijk, wil er ook niet de heletijd mee bezig zijn... Maar dat wil dus zo moeilijk omdat het constant aanwezig is, is het lastig om het los te laten...
Het zijn idd symptomen die bij een zwangerschap (kunnen) horen, maar ook bij het ontpillen.. Erg vervelend. Ben bang dat je toch geduld moet hebben..
ga het helaas met mijn voorgangers eens zijn... het kan allebei zijn... welkom op het wachtbankje! Neem er wat te drinken bij en maak het je gemakkelijk!
Persoonlijk denk ik dat het door ontpillen komt, ik heb dat namelijk ook gehad. En ook omdat het volgens mij nog veel te vroeg is voor zwangerschapverschijnselen. 27 okt was de 1e dag van je cylcus. Dan is (als je 28 dagen aanhoudt) is in de afgelopen week je eisprong geweest en is je eitje nog niet eens ingenesteld. dan heb je dus nog geen hcg aangemaakt en kan je nog geen verschijnselen hebben. maar ik redeneer misschien heel simpel hoor! die buikpijn kan volgens mij komen doordat je lichaam voor het eerst weer een eisprong "maakt"
Vind het ook fijn dat mensen het simpel redeneren! Hou ik van... Vond het zelf ook idd vreemd omdat ik ook, door het lezen van dit forum al wel wat geleerd heb over de cylcus enz. Je hebt gelijk... Maar wat kan een lichaam je voor de gek houden! Denk je dat je je lichaam een beetje kent... Nou niet dus, staat vol verassingen!
HCG MAAK JE AAN VANAF DE BEVRUCHTING... en mensen die gevoelig zijn voor hormonale schommelingen in hun lichaam kunnen wel degelijk ruim voor hun nod symptomen hebben
technisch gezien kan het idd mogelijk zijn dat het syptomen zijn van een zwangerschap... Wil het niet dat de syptomen van ontpillen ook op de zwsyptomen lijken... Er zit niets anders op dan afwachten... jaja heel vervelend...
je hoeft niet te gillen hoor! ik vertel alleen maar wat ik denk en hoe het mij is uitgelegd. sorry zeg.......
nog even wat opgezocht...dit was op de site van prenetal... De allereerst zwangerschapssignalen Voor de allereerste zwangerschapssignalen zijn twee hormonen verantwoordelijk: HCG (humaan choriongonadotrofine) en progesteron. Het grappige is dat vrouwen alleen zon hoog progesteron spiegel als ze zwanger zijn. Progesteron is normaal gesproken een mannelijk hormoon. HCG wordt aangemaakt vanaf het moment dat de embryo zich ingenesteld heeft en wordt aangemaakt door de placenta. Je HCG spiegel stijgt zo enorm in de eerste dagen van de zwangerschap dat deze zelfs verdubbelt iedere 48 uur in de eerste tien weken! Vanaf de tiende tot de 16e week stijgt de HCG spiegel nog steeds, maar niet meer zo explosief. Het stokje wordt dan overgedragen aan het hormoon Progesteron.
hey hey je zegt dat je op dag 10 van je cyclus ongi krampen had. dat kan heel goed je eisprong zijn geweest. ik heb die nl. ook nooit gevoeld toen ik aan de pil was maar toen ik ermee stopte voelde ik hem gelijk de 1e keer. nou ik hoop voor je dat je zwanger ben. we horen het wel he!
Hallo, Ook ik heb dit meegemaakt...maar helaas zal het ontpillen geweest zijn want momenteel zijn mijn er... Ik had heel gevoelige borsten, enorme pijn in mijn onderbuik, constant jeuk aan mijn borsten en buik, heel gevoelig emotioneel, soms supergelukkig maar dan om het minste wenen, een brok in mijn keel, misselijk zijn, heel gevoelig met bepaalde geurtjes,...raar maar blijkbaar van het ontpillen. Normaal voel ik ruim op voorhand mijn eraan komen, nu niets...geen hoofdpijn, buikpijn, niets,...heel raar hoe je lichaam reageert zonder pil. Kzou zeggen wacht je NOD af en test je dan. Veel succes! Groetjes Evy
Wat een leerzaam fourm... Aan deze reacties te zien is er geen beter methode om te kijk en of ik zwanger ben dan een test... De kans is 50/50... Logisch toch... Helaas is het zo simpel niet... Ik heb namelijk geen geduld, ben misschien ook wel bang... Misschien bang dat het helemaal niet gaat lukken, onzeker. Het is ook een grote stap... Zou dus gewoon moeten wachten... zucht! Het lastige is dat ik dus nu nog niet weet hoelang mijn cyclus is, omdat dit mijn 1e ronde is en weet dus niet precies wanneer mijn NOD is. Als ik uitga van een cyclus van 28 dagen, dan zou ik 24 november kunnen testen... Maar als ie negatief is zegt dat dus nog niets...? Hoe deden jullie dat.... Grz
ik werd de eerste keer na 25 dagen ongesteld...dus ik had de 28 niet eens volgemaakt (terwijl ik van overtuigd was dat ik zwanger was hoor! haha) de 2e maand heb ik gelijk met 25 dagen getest...dat was negatief...terwijl ik weer overtuigd was! ik kreeg op dag 27 erge migraine en de dag daarna ongesteld. de 3e maand dacht ik dat mn ei vroeger was en dacht dus dat mn cyclus 25 dagen was, maar toen ik op dag 25 erge migraine kreeg had ik de hoop opgegeven. Toch getest de volgende dag....en die was positief! nou weet ik dat ik bij de mazzelkonten hoor, ik had ook niet verwacht dat het zo snel ging! en dat ik zo weinig last van ontpillen zou hebben! ik hoop dat dat voor jou ook geld! Hoe eerder je 1e ongi komt...hoe eerder je weet waar je aan toe bent... en als je negatief test is helaas het enige wat je kan doen afwachten...want een HA doet na een maandje nog niets...die zal denk ik ook alleen maar zeggen dat je moet afwachten. pas na een bepaald aantal dagen gaat die iets ondernemen om bijv. je menstruatie op te wekken... heel erg veel succes! ik hoop gewoon dat ie positief is de 24e
@ Sarah84 Heb toevalg afgelopen zondagnacht rond 2 uur ook een migraine aanval gekregen, met misselijkheid. (daar heb ik normaal geen last van als ik migraine heb, heb dat trouwens eigenlijk bijna nooit..) Vond dat wel vreemd, weet dat migraine iets hormonaals is bij mij dus vandaar... Hoop dat t een goed teken is... Al moet ik wel zeggen dat al die andere kwaaltjes wel heel erg zijn verminderd afgelopen dagen... Ook geen idee of dat een goed iets is... Met geduld zullen we het weten... zucht
ik heb zelf normaal ook al migraine, niet vaak gelukkig. maar nu is idd vaker bij mij...dankzij de hormoontjes! moet wel zeggen dat het heel anders is...de dag voor mn positieve test heb ik ook heel erg overgegeven en ben ik heel misselijk geweest. terwijl ik dat alleen de allereerste keer heb gehad (toen ik 11 was) spannend hoor! nog eventjes wachten!
Hoi hoi, Ik snap mijn lichaam idd ook niet meer. Heb al een paar dagen last van mijn buik (darmen ofzo), hoofdpijn, meer plassen, af en toe zoooo warm en al paar dagen vroeg naar mijn bedje. Oh ja pijnlijke tepels is ook nieuw voor me. Dit is pas mijn eerste ronde dat ik gestopt ben en ik moet nog een paar dagen tot mijn NOD maar ik hoop niet dat het ontpillen elke maand zo is. Ik verwacht eigenlijk nog niet dat ik zwanger ben. Ik hoop het natuurlijk wel maar dat zou wel héél snel zijn. Anyway ik wou gewoon ff kwijt dat ik ook mijn lichaam momenteel ff niet meer snap, pffff en dat het volgende maand gewoon weer 'normaal' is. Groetjes Mila
@ Mila Volgensmij gaan wij gelijk op.... qua cyclus dan.. Het vreemde is dat ik deze week amper nog kwaaltjes heb gehad, zoals pijn in de liezen menstruatie pijn en al die andere kwaaltjes. Dat vind ik dus zo vreemd, op momenten dat ik wat voelde was het er ook duidelijk aanwezig. Nu is het allemaal rustig. Vandaar dat mijn vertrouwen in een zwangerschap in deze ronde wat minder is geworden, vreemd hoor! Misschien dat anderen het ook zo meemaakten, dus eerst heel veel symtomen en aan het eind van de cyclus bijna geen symtomen meer... Ach ja zal wel het ontpillen zijn, zucht.Als ik dus van de 28 dagen cyclus uitga dan zou ik volgende week kunnen testen, denk dat ik dat toch wel eng ga vinden...
@wendy Ja idd we gaan aardig gelijk op. Bij mij was 26e okt. eerste ongo-dag. Ik weet mijn cyclus ook nog niet vanwege 1e ronde. We moeten het echt maar afwachten he Het is ook zo lang geleden dat ik 'echt' ongo ben geweest, zo'n 15 jaar terug dus weet helemaal niet meer of ik toen regelmatig was (dacht eigenlijk redelijk van wel) en of ik er veel last van had. Maar goed al die kwaaltjes die ik nu heb, mogen van mij wel weer verdwijnen. Dus geef mij maar of ongo of 'n zwangerschap haha. Ik vind dit maar niets