Twijfel

Discussie in 'Miskraam' gestart door Ukkepuk79, 1 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkepuk79

Ukkepuk79 Lid

1 aug 2009
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik ben nu 8 wkn en 3 dgn zwanger. Sinds afgelopen woensdag heb ik last van wat bruine afscheiding. Is dit een teken van een miskraam? Ik twijfel erg... Heb verder weinig last van overige zwangerschapskwaaltjes, welke ik bij m'n 1e zwangerschap wel had. Dat maakt de twijfel of het deze keer goed gaat extra groot...
    Over een week hebben we de 1e echo, ik ben echt super zenuwachtig op wat er op de echo te zien zal zijn...
    Iemand ervaring met bruine afscheiding tijdens de zwangerschap?
    Groetjes...

2. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Tja. dat is lastig te zeggen meid...bruine afscheiding komt best wel vaak voor en ik denk dat het in de meeste gevallen niets betekend..helaas beginnen Mk ook vaak met bruine afscheiding (in mijn geval in elk geval wel..)
    Maar na een paar dagen komt er bij een MK wel rood bij natuurlijk..dus ik denk dat je het even moet afwachten.. Nogmaals..het komt vaak voor en hoeft zeker niet altijd iets ergs te betekenen hoor!
    Misschien kun je als je het maandag nog hebt je VK even bellen of je echo iets vervroegd kan worden...

x

3. XxMiichelle

XxMiichelle Actief lid

7 jul 2009
    263
    0
    0
    NULL
    Eindhoven.
    Nou zolang jij geen hevige krampen hebt en bloedstolsels zit je volgens mij nog wel goed hoor, veel meiden verliezen wat bloed tijdens de zwangerschap omdat er dan een adertje gesprongen is of wat dan ook.

4. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hey Ukkepuk,

Ik heb zelf met 7 weken bloedverlies gehad. Echt helderrood bloedverlies. Ik wist eigenlijk wel bijna zeker te weten dat dit niet goed was en zat. Heb toen ook 's nachts de verloskundige uit haar bed gebeld. Volgens haar kon het 50/50 zijn. Maar moest me absoluut niet schuldig voelen als het een miskraam werd. Ook kon ik last krijgen van hevige buikkrampen en het verliezen van stolsels.

Voelde me hier helemaal niet gerust op. De buikkrampen bleven weg, en heb ook geen stolsels verloren. Maar ik durfde er geen hoop meer op te hebben dat het allemaal nog goed zou zitten.
    Heb ook 2 weken last gehad van navloeien. Niet heel veel, maar wel elke keer met afvegen dat roestbruine kleurtje op het wc papiertje.(niet zo smakelijk verhaal, maar het is even de realiteit:p)

Nu had ik afgelope dinsdag mijn 2e echo. Ik zat in me broek te schijten van angst. Bang voor wat er zou gaan komen. Van de persoon die de echo maakte mocht ik dan ook gelijk gaan liggen. En toen, toen bleek alles hartstikke goed te zijn met de kleine spruit.

75% van de vrouwen schijnt bloedverlies te hebben de eerste 12 weken van de zwangerschap. Dit kan komen door het innestellen, wondje op de baarmoedermond of een gesprongen adertje. Dit laatste zal bij mij het geval zijn geweest.

Probeer je niet teveel zorgen te maken. Ook al is dit erg moeilijk. En pak je rust wanneer je die kan pakken. Ik zal voor je meeduimen dat de echo positief is.

Liefs Belliebel

5. geraldine1986

geraldine1986 Actief lid

16 aug 2006
    439
    0
    0
    Hof van twente
    Heey Ukkepuk...
    Ik heb het ook gehad met mn vorige zwangerschap...
    Zolang het donker is en niet helder rood meid... maak je niet druk!! heel veel meiden hebben dat in de begin van de zwangerschap :D
    Pas als je er krampen en helder rood bloed krijgt dan moet je aan de bel trekken!! Maar als je het zelf niet helemaal vertrouwd zal ik als ik jou was toch even bellen ze kunnen er zo wie zo even rekening mee houden en je gerust stellen :D
    Liefs, Geraldine

6. Ik heb het 3 keer gehad, met 6 weken, 8 en 9 weken. Gelukkig was alles goed met de echo. Heb ook gevraagd waar het mee te maken kan hebben. Kan een gevoelige baarmoedermond zijn, verder wist ze het ook niet. Wanneer je onzeker bent, kan je altijd vragen of ze eventueel een echo willen maken. Ik heb met 6 weken, meteen de VK gebeld, mocht 2 dagen later langskomen voor een echo. De andere keren wat minder zorgen gemaakt. Hoop dat alles goed komt meid.

7. Ukkepuk79

Ukkepuk79 Lid

1 aug 2009
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties...
    Zo aan jullie verhalen te lezen kan het dus nog gewoon alle kanten op gaan. Ik zou blij zijn als t vrijdag is en we weten waar we aan toe zijn... Ik hoop een kloppend hartje en een beweeglijk klein ukkepukje te zien!

Deel Deze Pagina